Belazerd door Het Net.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangkill

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Rond 15 maart hebben wij besloten om over te stappen van Xs4all naar het net. Omdat mijn pa bellen via Viop niet zag zitten en hij belt enorm veel en je kon bij het net voor 10 euro onbeperkt bellen. Het oversluiten zou op 14 april moeten gaan gebeuren, 3 dagen daarvoor zou het Net het installatie pakket laten bezorgen door TNT, wat niet een waarschijnlijk nooit gaat aankomen. Op 14 april was de snelheid al omhoog gegaan. Ik kon nu downloaden met een snelheid van ongeveer 550 kb/s. Gister (15 april) sloot xs4all onze internet verbinding af, maar door de inlog gegevens te veranderen van xs4all naar het net in het modem/ Router kon ik vrolijk door internetten. Er was beloofd dat het installatie pakket eind van de week aan zou komen, en was dus al blij genoeg dat ik gewoon kon internetten.
todat mijn vader vandaag nog eens op www.hetnet.nl/orderstatus kijkt en daar het bericht Uw bestelling is helaas niet geaccepteerd staat. Mijn vader gelijk naar het Net gebeld (waardeloze klantenservice btw) en naar 3x door verbonden te zijn geweest bij de technische dienst uitkomt. En die gaven de reden dat de order niet geaccepteerd was, omdat we 2.5 km van de centrale woonde en daarom niet van 8 mb internet konden genieten.
Ik vindt dit raar... En zeker dat dit pas bekend werd 2 dagen naar de oplever datum van het internet. Wij zijn gewoon tevreden met de snelheid die we nu hebben, maar de kans zit er in dat we zometeen zonder internet zitten.
Moeten wij dit accepteren en langzamer internet nemen, waardoor we helemaal geen vooruitgang boeken tegenover wat we hadden bij xs4all.
Wat ik in mijn hoofd heb is gewoon het laten zoals het nu is, ok we hebben niet de 8mb internet wat beloofd is, maar dat accepteren wij. Want volgens mij is dit gewoon contract breuk en zitten wij nu met de problemen:confused:

Met vriendelijke groet

Gangkill

Ik vind persoonlijk het 2,5 kilometer en nog niet eens 8 mbit kunnen halen zoiezo onzin. Ik heb hier helemaal geen wijkcentrale in de buurt. En ik haal hier makkelijk 8 mbit.

wat is de vraag

goei geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt...

Tja, zal zo meteen zelf even even met het net gaan bellen, snapte het verhaal van het net niet helemaal. En mij ***len ze niet zo makkelijk onder de tafel denk ik. sorry hoor maar dit accepteer ik gewoon niet.

@ janvaane en wat bedoel je daarmee?

Laatst bewerkt:
Ik ken niets van de isp in nederland maar:
8mb internet is wss 8 Mbit
iemand met een internet snelheid van 8mb zal zeer gelukkig zijn denk ik :p
8Mbit = 1MB dus je zult max. aan een snelheid van 1MB kunnen downloaden.
Uiteraard ga je ook nooit aan een snelheid van 1MB kunnen downloaden. Het zal trager gaan hoe verder je van de centrale zit.
En het gaat ook trager als er meer mensen op het internet zitten.

Dat zijn de trukjes die alle isp gebruiken :)
Mijn internet snelheid is normaal 15Mbit = 1,8 MB.
Maar ik ben nog nooit boven de 1.2 MB gegaan.

Je krijgt wel 8 Mbit maar hoe verder je van de centrale zit hoe langer het duurt om te downloaden :)

Ik weet niet wat ik zou doen...
maar ik denk niet dat het contractbreuk is.

Tja, zal zo meteen zelf even even met het net gaan bellen, snapte het verhaal van het net niet helemaal. En mij ***len ze niet zo makkelijk onder de tafel denk ik. sorry hoor maar dit accepteer ik gewoon niet.

@ janvaane en wat bedoel je daarmee?

Dat je niet je abbo op moet zeggen voor je een nieuwe binnen hebt :P,

Ik had ongeveer hetzelfde. Ik verhuisde en Orange (Nu online) vertelde heel leuk, als u verhuist bent heeft u direct internet.

3 maanden later zat ik nog steeds zonder internet.

oude schoenen

...dat je je oude abonnement pas moet opzeggen als het nieuwe werkt!

aha , maar ik ga nu ff de technische dienst aan kaak voelen.

@sunion, dat ik niet de behaalde snelheid kan halen, kan mij geen moer schelen, dat ik zometeen zonder internet zit wel...

Laatst bewerkt:
Na 17 minuten in de wacht hebben gehangen heb ik maar opgehangen.
Ga nu poging 2 wagen:)

Poging 2 ook mislukt, werd verkeerd door verbonden na weer 15 min te hebben gewacht

Laatst bewerkt:
Ik ken niets van de isp in nederland maar:
8mb internet is wss 8 Mbit
iemand met een internet snelheid van 8mb zal zeer gelukkig zijn denk ik :p
8Mbit = 1MB dus je zult max. aan een snelheid van 1MB kunnen downloaden.
Uiteraard ga je ook nooit aan een snelheid van 1MB kunnen downloaden. Het zal trager gaan hoe verder je van de centrale zit.
En het gaat ook trager als er meer mensen op het internet zitten.

Dat zijn de trukjes die alle isp gebruiken :)
Mijn internet snelheid is normaal 15Mbit = 1,8 MB.
Maar ik ben nog nooit boven de 1.2 MB gegaan.

Je krijgt wel 8 Mbit maar hoe verder je van de centrale zit hoe langer het duurt om te downloaden :)

Ik weet niet wat ik zou doen...
maar ik denk niet dat het contractbreuk is.

data transfer snelheid wordt altijd bits bedoeld of je het nu mb/s, Mb/s, MB/s, mbs noteerd... capaciteit altijd byte.

overigens staat:
b voor bit
en
B voor byte

ookal is 8bit -> 1byte , in de praktijk kun je het beter door 10 delen, dus 15Mb/s = 1.5MB/s

Bedankt voor de uitleg, maar heb er op dit moment niks aan. ;)

Na mijn probleem voor te hebben gelegd, werd ik weer vrolijk in de wacht gehangen.

Verkoop afdeling gebeld, die zeiden dat er niks geannuleerd is, wat zij kon zien... Nu even de afdeling bellen die over die pakketjes gaat en kijken of hij vandaag nog aankomt.

Laatst bewerkt:
Ik vind persoonlijk het 2,5 kilometer en nog niet eens 8 mbit kunnen halen zoiezo onzin. Ik heb hier helemaal geen wijkcentrale in de buurt. En ik haal hier makkelijk 8 mbit.

Onderbouw svp eens waarom dit bij adsl onzin is.Als je dat kunt dan gaat er voor veel mensen een wereld open.

Nog niks gehoord van het net, ze zouden bellen of een brief sturen. Vindt op dit moment wel best, we hebben nog telefoon en internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan