Beoordelen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit bestaat niet die 512mb kan niet microsoft heeft gezegt zeker voor ultimate dat ze minimaal 1gb gebruiken voor alleen vista zelf dus 515mb dan moet hij wel heeeel traag zijn

Asus Striker II Extreme kan helemaal geen sdram modules aan idd, wel DDR3

haha klopt helemaal dat moederbord kan helemaal geen sdram aan wat een lolbroek zeg en nog geen eens goed

Voor Vista Ultimate kan 512MB volgens mij wel hoor alleeen zeer super traag

Voor Vista Ultimate kan 512MB volgens mij wel hoor alleeen zeer super traag

512MB kan idd. Echter hebben we het hier over het type geheugen.
pc133 is geheugen uit de middeleeuwen, dus zal op dat moederbord niet passen en gaan werken.

Even voor de beeldvorming: mijn Vista Ultimate, geïnstalleerd op een systeem met 4 giga aan boord, waarvan maar +3300 MB wordt aangestuurd, slobbert in rust 41% RAM weg. Reken even mee: 1% van 3300 = 33. Dat vermenigvuldigd met 41 = 1353 MB RAM in gebruik bij alleen maar een opgestart Vista...................

Natuurlijk werkt het allemaal net even anders als je 2 giga, 1 giga, of zelfs maar 512 MB aan boord hebt, maar toch...............

Laatst bewerkt:
Volgens mij als Vista 512 MB niet genoeg heeft gaat hij wisselbestand gebruiken, maar dat is niet snel:)

Toch snap ik dat niet helemaal:

Mijn Vista Ultimate met 2Gb ram geinstalleerd gebruikt maar. ca. 33% met draaiend:

Firefox
Windows Mail
Eset
Superantispyware
Ultra Monitor
Everest Ultimate
Speedfan
Daemon Tools
Vista Sidebar

Ik vermoed dat Windows zodanig "intelligent" is, dat het "kijkt" naar de overblijvende hoeveelheid RAM? In jouw geval is dat ergens in de buurt van 1230 MB, in mijn geval 1947 MB.
Stel dat Windows een beetje intelligent is, dan heeft het zowel bij jou als bij mij gezorgd voor meer dan voldoende vrije RAM bronnen voor overige applicaties.

Laatst bewerkt:
Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn, snap het anders ook niet!

@TS: naast het geheugen-mysterie is ook een voeding van 430W redelijk aan de krappe kant!

Ik moet bekennen dat ik simpelweg te weinig weet van de Windows architectuur om in te schatten, welke "zaken" bij jou dus "geswapt" worden van en naar de swapfile en die bij mij misschien resident in het RAM worden gezet bij een opstart.

Ik heb overigens recentelijk wel een testje gedaan op 2 pc's tegelijkertijd. Mijn pc (zie mijn systeem) en een tweedehands aangeschaft AMD XP 1900 systeem. Ik heb een paar bestanden met een totale grootte van een 4 giga of daaromtrent, laten kopieren van de ene schijf naar een andere schijf. Op mijn pc duurde dat iets van enkele tientallen secondes, op die oude AMD machine meer dan 5 minuten. (en dat was dan nog voordat ik Vista SP1 installeerde)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan