raijmakersmarc
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 okt 2010
- Berichten
- 41
Ik ben een huurdersbestand aan het opzetten. Er komen meerdere huurders onder elkaar te staan.
Hierna de gegevens van die desbetreffende huurovereenkomst.
De huur van een woning loopt bijvoorbeeld 1-5-2012 af. Dan geef ik de huurder 3 maanden huurvrij. Daarna gaat hij weer huur betalen maar een ander (hoger) bedrag. Nu wil ik per huurder deze criteria aangeven, de ene huurder krijgt 1 maand huurvrij, de ander weer meer of minder.
Er is een gedeelte waar ik de gegevens van de huurder invul zoals, maandhuur, expiratiedatum contract, maanden huurvrij en de hoogte van de nieuwe huur.
En een gedeelte welke gekoppeld is aan deze gegevens. Het moet een automatische som worden die het volgende doet: "de huur moet na de expiratiedatum 3 maanden huurvrij zijn, daarna moet de nieuwe huur ingevuld worden en het vakje moet een bepaalde kleur krijgen. dus "3 maanden na die datum moet dat getal er inkomen met die kleur. En dit alles moet ingevuld worden in het gedeelte waar de gegevens in staan van de huurperiode.
Deze vraag is in een andere vorm al een paar keer voorbij gekomen. Echter gaat het hier telkens om een bepaalde datum die in het desbetreffende veld staat. In mijn geval staat de datum boven het geldbedrag (maandhuur) van alle huurders, centraal dus. De opmaak die ik wil toekennen aan de nieuwe huur wil ik gebruiken om bij de optelling van de huur, daarop te selecteren. Dit doe ik dan met een VBA-code voor ""SomBruinGevuld" (bijvoorbeeld). Deze code ken ik al, dus daar hoef ik geen antwoord op. Puur ter verduidelijking van mijn bedoelingen.
Is dit mogelijk? En zo ja, Hoe doe ik dit? Het is een hele tekst, hopelijk is het duidelijk.
Ik heb een bijlage toegevoegd met verdere uitleg om een idee te krijgen van mijn bedoeling.
Mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de moeite.
Bekijk bijlage Helpmij testbestand.xlsm
Hierna de gegevens van die desbetreffende huurovereenkomst.
De huur van een woning loopt bijvoorbeeld 1-5-2012 af. Dan geef ik de huurder 3 maanden huurvrij. Daarna gaat hij weer huur betalen maar een ander (hoger) bedrag. Nu wil ik per huurder deze criteria aangeven, de ene huurder krijgt 1 maand huurvrij, de ander weer meer of minder.
Er is een gedeelte waar ik de gegevens van de huurder invul zoals, maandhuur, expiratiedatum contract, maanden huurvrij en de hoogte van de nieuwe huur.
En een gedeelte welke gekoppeld is aan deze gegevens. Het moet een automatische som worden die het volgende doet: "de huur moet na de expiratiedatum 3 maanden huurvrij zijn, daarna moet de nieuwe huur ingevuld worden en het vakje moet een bepaalde kleur krijgen. dus "3 maanden na die datum moet dat getal er inkomen met die kleur. En dit alles moet ingevuld worden in het gedeelte waar de gegevens in staan van de huurperiode.
Deze vraag is in een andere vorm al een paar keer voorbij gekomen. Echter gaat het hier telkens om een bepaalde datum die in het desbetreffende veld staat. In mijn geval staat de datum boven het geldbedrag (maandhuur) van alle huurders, centraal dus. De opmaak die ik wil toekennen aan de nieuwe huur wil ik gebruiken om bij de optelling van de huur, daarop te selecteren. Dit doe ik dan met een VBA-code voor ""SomBruinGevuld" (bijvoorbeeld). Deze code ken ik al, dus daar hoef ik geen antwoord op. Puur ter verduidelijking van mijn bedoelingen.
Is dit mogelijk? En zo ja, Hoe doe ik dit? Het is een hele tekst, hopelijk is het duidelijk.
Ik heb een bijlage toegevoegd met verdere uitleg om een idee te krijgen van mijn bedoeling.
Mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de moeite.
Bekijk bijlage Helpmij testbestand.xlsm
Laatst bewerkt: