• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde opmaak en invoer na bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Sylvester,

Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde! Super. Heb ga zometeen een paar dagen weg dus er hoeft nog niet direct een slotje op deze thread.
Het ziet er nu gewoon precies goed uit, ik ga hem later testen en als ik niks tegen komt zet ik er wel bij, gesloten.

Nogmaals superbedankt voor al je hulp en tijd die je erin hebt gestopt. Geweldig.

Gr. Marc

Goedemorgen Sylvester,

Ik heb nog een laatste verandering nodig. Ik heb het een en ander geprobeerd maar kan er geen wijs uit.
Deze laatste verandering houdt het volgende in:
De laatste versie was als volgt opgebouwd:

Contract 1 --> huurvrije periode --> contract 2 --> huurvrije periode --> contract 3

Nu wil ik dat het als volgt komt te staan.

huurvrije periode --> contract 1 --> leegstand --> huurvrije periode --> contract 2 --> leegstand --> huurvrije periode --> contract 3.

Het belangrijkste is dat de huurvrije periodes onderdeel gaan uitmaken van contract die erna komen. Wanneer ik een contract afsluit krijgt de huurder bijvoorbeeld een jaar gratis huurvrij. Dit zit dus verwerkt in zijn contract. Stel hij tekent een contract van 5 jaar (60 maanden), dan geef ik hem 1 jaar (12 maanden) huurvrij, hij betaald dan officieel 48 maanden voor zijn contract, de overige 12 maanden worden voor het contract blauw ingevuld met de huurkosten net zoals momenteel het geval is. Na de contractsduur kan het zijn dat de ruimte een tijdje leeg staat. Dan begint het hele riedeltje opniew. Het kan echter ook zo zijn dat er geen leegstand is (dan vul ik gewoon 0 in en begint direct het nieuwe contract of de huurvrije periode) maar dat er bij het afsluiten van een nieuwe huurovereenkomst met de huidige huurder wederom een bepaalde huurvrije periode wordt afgesproken. Zowel 'leegstand' als de 'huurvrije periode' mogen blauw blijven. Ze zorgen namelijk beiden voor een bepaalde huurderving.

Ter verduidelijking:
Dus het aantal maanden dat bij 'huurvrije periode' wordt ingevuld moet af worden getrokken van de contractsduur. Als ik 12 maanden huurvrij invul dan duurt de daadwerkelijk betaalperiode bij het contract, indien deze 60 maanden is, dus 48 maanden. De toe te voegen leegstands periode krijgt de functie zoals deze momenteel bij ´huurvrije periode´ geldt.

Ik vroeg me als laatste af of het mogelijk is dat de output begint in het jaar van de peildatum (linksboven in de sheet). Momenteel staat deze op 1-1-2012, het jaar begint ook in 2012. Maar alleen omdat ik gewoon 2012 erin heb gezet.
Zou het mogelijk zijn om zodra de peildatum 1-1-2013 wordt, de output ook in dat jaar te laten beginnen? Als dit niet lukt is het niet erg. Zou gewoon handig zijn.

Hopelijk is het een beetje te begrijpen. Dit is denk ik echt het laatste dat moet gebeuren. Mocht je er een beetje genoeg van hebben dan kun je me even een persoonlijk berichtje sturen en kunnen we het misschien hebben over een bepaalde vergoeding voor al het werk.

Vriendelijke groet en ik hoor het graag van je!

Marc

Bekijk bijlage Cashplanning Verhuur BV Test.xlsm

Dag Sylvester,

Hopelijk kun je nog ergens tijd vinden om bovenstaande vraag op te lossen. Mocht het teveel worden dan ben ik gewoon bereid om er wat tegenover te stellen.

Vriendelijke groet,

Marc Raijmakers

Dag Sylvester,

Ja, dat is wat ik bedoel. Alleen zou leegstand nog een bedrag moeten hebben. Dus eenzelfde als soort kolommen als 'periode huurvrij'.

Heel erg bedankt!

Gr, Marc

Hey Sylvester,

Ik dacht dat ik al had gereageerd op je laatste reactie maar die staat er dus niet bij...excuses daarvoor.

Het doortrekken van die formules was me wel gelukt. Ik bedoel meer dat de kolom 'leeg', net zoals de kolom 'huurvrije periode', bestaat uit twee subkolommen genaamd 'Mnd' en 'Maandhuur'. Dan kan ik voor de leegstandsperiode ook aangeven wat de huur in die periode zou moeten zijn.

Daarnaast zie ik dat wanneer een contract pas eind 2012 ingaat, dat de periode voor dat 1e contract als leegstand 0 wordt aangegeven. Het zou ook super zijn wanneer ik voor de periode totdat het 1e contract ingaat, een bepaald bedrag in zou kunnen vullen. Zie bijgevoegde Cashplanning.

En dan zou het nog super zijn als het mogelijk is om de het eerste outputjaar te koppelen aan de peildatum (linksboven in de hoek). Dus wanneer deze volgend jaar op 1-januari-2013 wordt gezet, dat 2012 uit de output gaat en 2013 het vooraan staat. Maar ik weet niet of dat mogelijk is. Is ook minder erg als dat niet kan. Dan moet ik gewoon 1 keer per jaar een jaartje er tussenuit halen.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Cashplanning 23-3-2012 Nieuw7.xlsm

Groet,

Marc

Dag Sylvester,

Zou je misschien mijn laatste vraag nog op kunnen lossen? Dan verwacht ik de cashplanning helemaal op orde te hebben en ben ik je wederom zeer dankbaar.

Ik hoor het graag.

Groet,

Marc

Hallo Mark

als ik thuis ben (daar heb ik een groot scherm) begin ik er aan.

maar ik had stiekem gehoopt dat je het zelf ging doen.
of een poging daar toe , en dat ik of iemand van hier je een beetje helpt,
zo dat je het straks zelf kunt.

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Dag,

Dit heb ik ook stiekem zeker geprobeerd....ik snap er gewoon echt de ballen van. Helaas ben jij inderdaad de enige die hiermee bezig is.
Toch bedankt dat me kan helpen.

Gr, Marc

Dag Sylvester lukt het? Weet je anders misschien waar in informatie kan vinden over hoe ik dit zelf kan doen?
Door simpelweg de vakken leegstand tussen onderstaande som te zetten werkt het niet. Hiervoor zal ik dan ook de

=Maandhuur(AC$9;$J10;$K10;$L10;$K10;$R10;$P10;$R10;$S10;$T10;$S10;$Z10;$X10;$Z10;$AA10;$AB10)

Dus om deze leegstandsperiode tussen de contracten in te zetten zal ik de VBA-code aan moeten passen.
Ik weet alleen niet waar ik iets moet invoegen.

If Van1 <> 0 Then If DatumInMaandenVanTot(Van1.Value, Tot1.Value, Dag.Value) Then Maandhuur = Huur1: Exit Function
If Van2 <> 0 Then If DatumInMaandenVanTot(Van2.Value, Tot2.Value, Dag.Value) Then Maandhuur = Huur2: Exit Function
If Van3 <> 0 Then If DatumInMaandenVanTot(Van3.Value, Tot3.Value, Dag.Value) Then Maandhuur = Huur3: Exit Function
If Van4 <> 0 Then If DatumInMaandenVanTot(Van4.Value, Tot4.Value, Dag.Value) Then Maandhuur = Huur4: Exit Function
If Van5 <> 0 Then If DatumInMaandenVanTot(Van4.Value, Tot5.Value, Dag.Value) Then Maandhuur = Huur5: Exit Function

Moeten in bovenstaande VBA-code een aantal waarden worden toegevoegd of toch in een andere?
De planning werkt zoals je het nu gedaan hebt goed. Alleen mist die leegstandsperiode nog . Waarschijnlijk is het heel simpel.........voor jou dan :)

Ik baal ervan dat het voor mij hocus pocus is.

Gr. Marc

Marc, leegstand is toch 0 binnengekregen?
waar wil je het gederfde bedrag in beeld krijgen?
en automatisch een jaar verwijderen kan wel maar lijkt me onverstandig. kolommen verbergen is dat een optie?
dan kun je het altijd nog terug halen.

groet sylvester

Goedemiddag Sylvester,

Ja het klopt dat ik in die periode '0' heb binnen gekregen. Ik wil echter zien wat ik niet heb binnen gekregen.
Het bedrag dat ik niet heb binnen gekregen, zou ik het liefst zelf in kunnen vullen of aan het voorgaande of volgende contract willen koppelen.
Ik wil het gederfde bedrag dus gewoon in beeld krijgen waar nu '0' staat bij het lichtblauwe leegstands gedeelte in de output. Dus voor elke huurvrije periode.

Het jaar verwijderen maakt niet uit. Dat kan ik ook wel eens per jaar handmatig doen.

Gr, Marc

is er voor het eerste contract geen leegstand? er staat alleen een maandbedrag maar niet het aantal maanden.

Er is wel leegstand maar deze loopt gewoon tot het eerste contract begint. Hiervoor kan ik dus niet aangeven hoe lang deze duurt.
Stel dat het 1e huurcontract in september 2012 ingaat (al dan niet inclusief een huurvrije periode), dan is de periode tot september 2012 leegstand.
Het kan natuurlijk ook dat je automatisch laat rekenen hoeveel maanden het duurt voordat het 1e contract ingaat en die dan invult. Dit heeft echter geen toegevoegde waarde.

Gr, Marc

Dag sylvester,

Ja dat is wel wat ik bedoel. Er hoeft alleen geen -(min) voor te staan maar dat kan ik gewoon aanpassen. Wat je nu gedaan hebt kon ik zelf ook, dat dan weer wel :).
Het enige probleem is dat bij de output nog steeds '0' in de periode 'leeg' staat. Die zou ik graag ingevuld zien met bijbehorende huurprijs. Dus gekoppeld aan de huurprijs bij leegstand die je in de laatste versie hebt ingevuld.

Gr

die min kun je beter laten staan dan kleurt hij rood
als er een 0 staat betekend dat de huur op 0 staat of dat de datum voor het eerste contract zit
groet sylvester

ps als je echt die min kwijt wil moet je in de onderste rij ( Leegstand ) de formuls veranderen
hij telt daar nu alleen de negatieve waarden met de SOMALS formule

Hey, dit lijkt er al meer op. Als ik mijn 1e contract echter laat beginnen in 2013 dan staat er tot die datum nog steeds gewoon '0' in het lichtblauw...Kan dit net zoals de 2e en 3e leegstand periode ook '-maandhuur in het rood' zijn?

Gr, Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan