• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde opmaak en invoer na bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey sylvester,

Ik wil ze wel graag in beeld hebben. Ik moet ervan uit gaan dat alles verhuurd is. Pas dan kan ik zien wat ik allemaal misloop.
Zouden we die voorwaardelijke opmaak waarbij de tekst nu rood is niet aan een formule kunnen koppelen? Dus =alsdatum(voor start 1e contract ligt) dan bijvoorbeeld lichtgeel of zo. Dan kunnen die minnetjes tenminste weg.

Superfijn dat je de finishing touch nog even met me wilt aanbrengen!

ps. Onder aan de kolommen telt ie ook nog niet alles goed op. Dit is ook lastig ivm met de voorwaardelijke opmaak.

Gr Marc

Hey, ja zo is ie inderdaad weer goed.
Alleen die minnetjes nog weg, dan lijkt ie me super.

Thnx!

Dag Sylvester,

Ik kan niks verkeerds ontdekken aan het schema! Super dus, echt geweldig. Ik ga hem morgen helemaal invullen. Als ik niks kan vinden doe ik hem op slot, maar dan hoor je het nog zeker van me.

Gr, Marc

Dag Sylvester,

Hij telt de leegstand onderaan de kolom nog niet op. De onderste vier regels (leegstand) moeten hier ook bij worden opgeteld.

Gr, Marc

Hey, ja zo kan ik hem optellen! toppie.

Ik zie alleen dat de formule alles goed doet alleen bij de 1e leegstandsperiode het verkeerde bedrag invult. Hier moet de markthuur ingevuld worden en hij pakt de maandhuur. In de kolom leegstand is deze wel goed ingevuld, dus ik weet niet waar die zijn info vandaan haalt.

De 1e leegstandsperiode is nu gekoppeld aan de maandhuur. Dit heb ik fout gedaan en moet de markthuur zijn. De markthuur is de 'huurwaarde per m²' vermenigvuldigd met de 'GBO m²' en dat gedeeld door 12 om de maandhuur te krijgen (75*50 = 3750, 3750 / 12 = 312,50). Deze moet dus worden omgedraaid met de huur die bij de 1e huurvrije periode is ingevuld. Deze moet namelijk 357,60 worden.

Hij doet dus alles goed alleen wordt de 1e leegstandsperiode verkeerd ingevuld.

Gr, Marc

hoi Marc
pas jij dat aan of ?? en als je hem aangepast hebt stuur hem dan nog eens op:)

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik ben al een uur druk bezig met het uitvogelen hoe ik dit ga doen....erg he.
Ik ga er voor nu nog even mee door. Wil het eigenlijk wel klaar hebben. Ik denk dat ik je VBA-code wat aan moet passen. Een extra regel inpassen voor die specifieke periode.

gr

Hey, ik denk dat ik het voor elkaar heb gekregen!! Woehoe!
Ik heb een extra kolom ingevoegd voor de maanden leegstand vóór het eerste contract. Deze verberg ik later.

Hij is super zo. Hij mag alleen nog ff niet op slot. Ik wil hem bespreken met een vriend van me.

Bekijk bijlage Cashplanning - Verhuur BV - 1.0.xlsm

Ik ben een gelukkig mens :)

Gr, Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan