Bepaalde records in een database editen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperblij

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo,

Ik moet een VB 6 code hebben om een database te edited.
Nou gaat dit natuurlijk niet om velden waarvan ik al weet dat ze bestaan maar het volgende:

Ik heb de kolom "Location" en de kolom "IP".
Nou is de kolom van IP in de eerste instantie gevuld en de kolom van Locatie leeg.
Ik wil dus de informatie UIT de IP kolom halen, verwerken en weer terug in de kolom Locatie zetten in dezelfde RIJ.

Het verwerken doe ik met de functie Location(IP As String) As String.

Het gaat mij vooral om welke queries ik moet gebruiken (bijv. SELECT * FROM xxx WHERE Location='').

Groetjes, Jasper

Je bedoelt dat je van het IP adres naar de locatie (bijv Amsterdam ofzo) wilt gaan?

Dat is niet zomaar een Query namelijk... daarvoor heb je een programma nodig dat IP adressen kan omzetten naar locaties (zoals geoIP ofzo)

Als je iets anders wilt, dan begrijp ik je vraag niet helemaal...

Ik heb al de code en dll die IP kan omzetten in locatie, maar ik moet even weten hoe ik dit allemaal kan lezen en schrijven in de database...

Hm, ok. Ik denk dat je uit zou komen op 1 query per rij om het te editen, dus dan krijg je een hele langs rits queries van het type

"UPDATE table SET location = 'location' WHERE ip = 'ip'"

Die zou je dan met een loop een voor een uit moeten voeren, want je kunt niet in 1 query allerlei verschillende condities meegeven.

Ok dankjewel,

Maar, hier heb ik dus het IP adres voor nodig. Hoe stel ik doe ik bijv. dat ik het IP adres van rij 1 lees. En dan t/m de laatste rij. Ik dacht dat er wel als iets met EOF (End Of File) was ofzo?

Jasper

Weet niet precies hoe het in vb6 werkt, maar je kunt gewoon een simpele query maken zoals "SELECT ip FROM table", die geeft dan een collectie terug met ALLE IP's erin. Die kun je vervolgens mbv een loop een voor een verwerken.

Opgelost!

Eerst selecteer ik de tabel met "SELECT IP FROM table"
en dan zet ik alles met een loopje in een array:
Code:
Do Until rs.EOF
 IP(i) = rs("IP")
 rs.MoveNext
 i = i + 1
Loop

Dan zorg ik ervoor dat ik alleenmaar unieke IP adressen heb en dan verwerkt ik ze.

Ik zet dan de locaties terug met ""UPDATE Table SET Location = 'locatie' WHERE IP = 'ip'"

Hartelijk bedankt voor je hulp :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan