Even een kleine evaluatie/samenvatting van alles wat je tot nu toe hebt gemeld in deze discussiedraad:
Je printer staat op ip-adres 192.168.2.2
Je pc heeft ook een ip-adres in de 192.168.2.x reeks, namelijk (uit een eerdere posting van jou): 192.168.2.1
Dan heeft je pc nog een tweede ip-adres in de reeks 192.168.
1.x, namelijk 192.168.1.64
Omdat de printer met zijn ip-adres ipv. met een 'naam' is aangeduid heeft DNS geen rol in het 192.168.2.x netwerk. Dus het 'vast' instellen van DNS heeft geen functie m.b.t. die printer. Je zou dus (o.a.) gewoon de 'normale' DNS-server moeten kunnen instellen op je pc, welke vlgs. jouw gegevens 192.168.1.254 is (oftewel de Internet-router treedt op als DNS-proxy voor pc's/laptops op jouw thuisnetwerk).
Je vast-ingestelde DNS-servers werken goed heb je me zojuist laten zien via die nslookup commando's.
Ik ga ervan uit dat je niet nóg een verbonden (bedrade of draadloze) netwerkkaart hebt en ook niet zoiets als Hamachi o.i.d.
Verder ga ik ervan uit dat je Windows XP hebt.
Wat ik nu even van je wil zien is het volgende:
a. Maak weer een hijackthis log, en kijk na of dat O4 - HKLM\..\Run: [Secure] C:\WINDOWS\WindowsUpdates.exe
nog voorkomt.
Eventueel doe je de inhoud van de log zélf even door die automatische HJT-nakijk site:
Ga naar
http://www.hijackthis.de
Plak de inhoud van hijackthis log in het vakje
Klik op Analyze 'knopje' bijna onderaan die webpagina.
b. Een schermafdruk van Start -> Uitvoeren ->
ncpa.cpl
Dus van alle netwerkverbindingen etc.
c. Dat je dezelfde nslookup test doet met de servers van OpenDNS én met de 'normale' DNS-server (192.168.1.254 dus). Ziet er dan dus zo uit:
[Windows-toest]r toetscombinatie ->
cmd.exe
nslookup
server=192.168.1.254
www.microsoft.com.
free.avg.com.
server=208.67.222.222
www.microsoft.com.
free.avg.com.
server=208.67.220.220
www.microsoft.com.
free.avg.com.
[Let goed op: Er staat een '.' achter
www.microsoft.com en ook achter free.avg.com. Niet vergeten die in te typen.]
Als ik alles bij elkaar optel lijkt het me alleen nog aan malware te kunnen liggen (zoals dat Windowsupdates.exe) dat je nu die 2 (belangrijke) sites niet kunt bereiken:
a. Jouw 2 vast ingestelde DNS-servers doen het goed.
b. 192.168.1.254 doet het goed (je gaat dat checken, maar ik geloof daar heilig in).
c. De DNS-servers van OpenDns.com doen het goed (je gaat dat checken, maar ik geloof daar heilig in).
We horen het wel.
Tijs.