• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde waarde ingeven en weergeven excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het uitsluiten van een tab staat hier toch al?
Code:
If sh.Name <> Po.Name Then
Wat de meest logische code wordt is geheel afhankelijk van hoe het bestand er daadwerkelijk uitziet.

Ja hoe het er precies uit gaat zien is de vraag. Wat zeker is dat alleen de tabbladen die in het voorbeeld staan mee genomen hoeven te worden. Tabbladen die ik nu nog aanmaak hoeven niet mee genomen te worden.
Hoe sluit ik deze dan uit in die code ?

Waarom blijf je op de Quote knop drukken ipv op op het veel grotere blauwe vlak met de tekst Reageer op bericht?

Ipv uitsluiten kan je ook een array gebruiken om wat met bepaalde tabjes te doen. Je krijgt dan zoiets:

Code:
For each sh in sheets(Array("Blad1","Blad2"))

Top dankjewel! Ook een idee hoe het kan dat ik het ingevulde criterium niet in (bijvoorbeeld) kolom B kan zoeken? Het zou toch moeten kunnen als je “1” vervangt door “2”.

Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar het werkt niet. Hoe dat kan is juist de vraag

Wat werkt er dan niet? bereik.autofilter 1, voorwaarde filtert op de eerste kolom in het bereik. bereik.autofilter 2, voorwaarde filtert op de tweede kolom in het bereik. Roepen dat iets niet werkt geeft niet echt veel informatie waarom het niet werkt. Met het plaatsen van een bestand met hoe je het hebt toegepast wordt je vast beter geholpen.

Ik heb nu deze code:

HTML:
Sub Gegevens_laden()
Dim sh As Worksheet, Po As Worksheet, fil
Set Po = Sheets("periode overzicht")
fil = InputBox("wat is het filiaalnummer? ")
  If fil <> "" Then

'Bestand wordt leeg gemaakt
Dim lr1 As Integer, p As Integer, y As Integer
With Sheets("Periode overzicht").Columns("A:I")
.Font.FontStyle = "Standaard"
.ClearContents
End With

For Each sh In Sheets
        With sh.Cells(1).CurrentRegion
        .AutoFilter 1, fil
        If .SpecialCells(12).Count / .Columns.Count > 1 Then .Copy Po.Cells(IIf(Po.Cells(1) = "", 1, Po.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 2), 1)
        .AutoFilter
     End With
    End If
   Next sh
 End If
End Sub
Sub Gegevens_laden()
Dim sh As Worksheet, Po As Worksheet, fil
Set Po = Sheets("periode overzicht")
fil = InputBox("wat is het filiaalnummer? ")
  If fil <> "" Then

'Bestand wordt leeg gemaakt
Dim lr1 As Integer, p As Integer, y As Integer
With Sheets("Periode overzicht").Columns("A:I")
.Font.FontStyle = "Standaard"
.ClearContents
End With

For Each sh In Sheets
        With sh.Cells(1).CurrentRegion
        .AutoFilter 1, fil
        If .SpecialCells(12).Count / .Columns.Count > 1 Then .Copy Po.Cells(IIf(Po.Cells(1) = "", 1, Po.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 2), 1)
        .AutoFilter
     End With
    End If
   Next sh
 End If
End Sub

Ik heb nu totaal 7 tabbladen (0 t/m 6). De gegevens die opgehaald worden moeten gezocht worden in tabbald 1 t/m 5. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

het filter heb ik uiteraard geprobeerd om op .AutoFilter 2, fil te zetten. Dan krijg ik een foutmelding in deze regel.

Groet Ivo

Je hebt vast geen aaneengesloten kolommen met data en zodoende geen currentregion.

Plaats een bestand.

Om een vreemde reden krijg ik het bestand niet geüpload. De data waarin gezocht moet worden en waaruit hij gegevens moet ophalen staan aan elkaar.

Nu wordt er ook een foutmelding gegeven omdat er in werkbladen gezocht wordt waar dat niet moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan