Bepaalde waarde kopieren richting andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chikita

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een tig aantal mailadressen staan in kolom F. Wat achter het apenstaartje(@) (bijvoorbeeld @chikita.nl) staat wil ik graag allemaal in kolom G hebben geplaatst.

Heb er zelf al wat mee geworsteld maar heel ver kwam ik niet, is hier een makkelijk formule voor?

Alvast bedankt!:thumb:

Email afbreken en kopiëren

Nou, een makkelijke formule weet ik zo niet, maar het is wel te doen met behulp van een aantal hulpkolommen.

Je weet namelijk niet precies waar het e-mailadres moet worden afgebroken, de lengte is waarschijnlijk verschillend. Afhankelijk van wat er voor en na het @ staat.

Je moet dan eerst de totale lengte bepalen en vervolgens de plaats van het @ en daarna moet vanaf het @ worden gekopieerd naar een lege kolom.

OK daar gaan we dan. (Ik ga er van uit dat je e-mailadressen in kolom F staan zoals je schreef, beginnend in F1.)

De formule voor G1 is dan
Code:
=LENGTE(F1)
De formule voor H1 is dan
Code:
=VIND.ALLES("@";F1;1)-1
De formule voor I1 is dan
Code:
=G1-H1
De formule voor J1 is dan
Code:
=RECHTS(F1;WAARDE(I1))

Dat kopieert het gedeelte van het e-mailadres vanaf het @ naar kolom J
Sleep de formules door naar het laatste e-mailadres in F

Selecteer vervolgens kolom J en kopieer die. Kies vervolgens Plakken speciaal en selecteer Waarden. (Dat zal de formules in J verwijderen, maar de waarden laten staan)

ps: je kunt ook het voorbeeldbestand gebruiken :d Bekijk bijlage Email_afbreken.ods

Laatst bewerkt:
Ah echt super bedankt!
Ben weer eind verder gekomen met jou hulp!

Groeten!

Of gewoon in één formule in G1:
Code:
=RECHTS(F1;LENGTE(F1)-VIND.SPEC("@";F1;1))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan