Hi
Ik heb een vraag mbt een berekende kolom in een sharepoint lijst. Ik wil in deze kolom een berekening doen met input vanuit een aantal keuze kolommen. deze zijn opgebouwd zoals in onderstaande overzicht:
Kolom 1: KPI Score 1 met een keuze mogelijkheid Ja, Nee, Nvt => target = Ja
Kolom 2 KPI Score 2 " => target = Ja
Kolom 3 KPI Score 3 " => target = Ja
Kolom 4 KPI Score 4 " => target = Ja
Kolom 5 KPI Score 5 " => target = Nee
Kolom 5 KPI Score totaal = berekende kolom.
Ik wil graag in een formule het volgende berekenen: Onderstaande is een voorbeeld van hoe ik het in sharepoint gemaakt heb.
Wie kan me verder helpen en daarnaast moet de formule uitbreidbaar zijn met meer kpi's
Ik heb een vraag mbt een berekende kolom in een sharepoint lijst. Ik wil in deze kolom een berekening doen met input vanuit een aantal keuze kolommen. deze zijn opgebouwd zoals in onderstaande overzicht:
Kolom 1: KPI Score 1 met een keuze mogelijkheid Ja, Nee, Nvt => target = Ja
Kolom 2 KPI Score 2 " => target = Ja
Kolom 3 KPI Score 3 " => target = Ja
Kolom 4 KPI Score 4 " => target = Ja
Kolom 5 KPI Score 5 " => target = Nee
Kolom 5 KPI Score totaal = berekende kolom.
Ik wil graag in een formule het volgende berekenen: Onderstaande is een voorbeeld van hoe ik het in sharepoint gemaakt heb.
Wie kan me verder helpen en daarnaast moet de formule uitbreidbaar zijn met meer kpi's
| Datum | lijn | KPI Score 1 | KPI Score 2 | KPI Score 3 | KPI Score 4 | KPI Score 5 | Uitkomst formule berekende kolom |
| 01-01-2026 | Lijn 1 | Ja | Ja | Ja | Ja | Nee | uitkomst moet 1 zijn |
| 05-02-2026 | Lijn 2 | Nvt | Nvt | Nvt | Nvt | Nvt | uitkomst moet leeg zijn |
| 08-02-2026 | Lijn 3 | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | uitkomst moet 0 zijn |
| 10-03-2026 | Lijn 4 | Ja | Ja | nvt | Ja | Nee | uitkomst moet 1 zijn waarbij Nvt niet word mee gerekend |
|