Moet toch niet zo moeilijk zijn dacht ik...Ik wil alleen het aantal jaren dat iemand oud is. Dat moet vervolgens in een (unbound) veld op een formulier komen te staan.
Maar ik kom er niet uit.
Heb op verschillende websites de volgende code gevonde:
Maar dat werkt dus niet...Ik krijg een melding dat de syntax van de expressie ongeldig is
Het enige wat ik eraan veranderd heb is "Date Born" omdat dat bij mij het veld is waar de geboortedatum (korte datumnotatie) in staat.
Met de volgende query lukt het wel om de leeftijd te bereken:
Maar access geeft aan dat deze query een ontoelaatbare subquery heeft om in een ubound tekstveld te gebruiken.
Iemand een idee?
Maar ik kom er niet uit.
Heb op verschillende websites de volgende code gevonde:
Code:
=DateDiff("yyyy", ["Date Born"], Now())+ Int( Format(now(), "mmdd") < Format( ["Date Born"], "mmdd") )
Maar dat werkt dus niet...Ik krijg een melding dat de syntax van de expressie ongeldig is

Het enige wat ik eraan veranderd heb is "Date Born" omdat dat bij mij het veld is waar de geboortedatum (korte datumnotatie) in staat.
Met de volgende query lukt het wel om de leeftijd te bereken:
Code:
SELECT Dogs.DogID,
Int(DateDiff("m",[Date Born],Date()))+(Date()<DateSerial(Year(Date()),Month(Date()),Day([Date Born]))) AS Months,
Int([Months]/12) AS Years
FROM Dogs;
Maar access geeft aan dat deze query een ontoelaatbare subquery heeft om in een ubound tekstveld te gebruiken.
Iemand een idee?
Laatst bewerkt: