• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekenen van het aantal overnachtingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcMangelschots

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Ik wil het aantal overnachtingen berekenen tussen een starttijd en een eindtijd.
Het probleem is dat er in deze cel ook uurgegevens zijn opgenomen wat rare resultaten oplevert.
Ik geef 2 voorbeelden die het probleem hopelijk duidelijk maken:
Starttijd: 25/08/14 16:00
Eindtijd: 26/08/14 09:00
De formule Eindtijd - Starttijd geeft 0,625 terwijl ik als resultaat 1 nodig heb.

Bij Starttijd: 25/08/14 16:00
Eindtijd: 26/08/14 20:00
Dan geeft dezelfde formulie Eindtijd - Starttijd 1,083 en zou ik via afronden wel tot 1 kunnen komen maar in het vorige geval lukt afronden natuurlijk niet.

Dus ofwel moet ik een manier vinden om de uren buiten beschouwing te laten maar het is net dat waarvan ik niet weet hoe dit te doen.
Ongetwijfeld zijn er hier bollebozen die dit wel weten.

Hierbij een documentje wat het hopelijk nog wat aanschouwelijker maakt.

Bekijk bijlage berekening overnachtingen.xlsx
Hartelijk dank alvast.

Marc

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe de cellen zijn opgemaakt met de starttijd en eindtijd. Je kunt met de functie AFRONDEN het gewenste resultaat te bereiken.

Een voorbeeldbestandje doet wonderen....

Kees

Ik weet niet hoe de cellen zijn opgemaakt met de starttijd en eindtijd. Je kunt met de functie AFRONDEN het gewenste resultaat te bereiken.

Een voorbeeldbestandje doet wonderen....

Kees

Bedankt voor je reactie Kees!
voorbeeldbestand is toegevoegd.
Afronden geeft toch niet het gewenste resultaat.

Das wel heel snel verdiende roem, maar evengoed bedankt:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan