• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening inkomsten/uitgaven

• Onderwerp starter Onderwerp starter B2B
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B2B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Dag allemaal,

Ik heb een berekening met hulp van collega's samen weten te stellen die werkt om een goed overzicht van mijn inkomsten en uitgaven in 1 sheet samen te vatten maar ik heb het vermoeden dat het nog eenvoudiger kan...

Ik wil uiteindelijk dat de formule

=SOMPRODUCT($B$19:$B$25;ALS(ISFOUT(VIND.ALLES(A2;$C$19:$C$25;1));0;ALS(VIND.ALLES(A2;$C$19:$C$25;1)>=1;1;0)))

niet meer in de range $B$19:$B$25 gaat zoeken maar in de volledige kolom B. Dit geldt dan natuurlijk ook voor kolom C. Bepalend voor de input moet de maand worden waarin de uitgaven gedaan worden. (Kolom A) Hiervoor wil ik dan een verwijzing naar de maand zoals in rij 1 bij de kolommen vermeldt staat. Mijn creativiteit ging al naar een formule welke het volgende bevat:
ALS DATUM in kolom A:A, Jan 08 bevat -> VIND.ALLES(A2;C;C;1));0;ALS(VIND>ALLES(A2;C:C;1).=1;1;0)))

Ik kom er echter niet uit hoe ik dit in de bestaande formule kan verwerken. Als iemand een tip heeft voor een meer eenvoudige formule is dat natuurlijk ook zeer welkom.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groeten,

Maarten

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier een oplossing. Ik heb de bereiken groter gemaakt (t/m rij 100). Het bereik nemen van een hele kolom is geen goed idee. Dan kan je beter dynamische bereiken nemen.

Ik heb in kolom G de datums bepaald, zodat die te gebruiken zijn in de formules.

Bijlagen

In cel B2:

=SOMPRODUCT(($B$19:$B$43)*(MAAND($A$19:$A$43)=MAAND(B$1))*(JAAR($A$19:$A$43)=JAAR(B$1))*(ISGETAL(VIND.ALLES($A2;$C$19:$C$43))))

Dan kopiëren voor de andere cellen.

Pas op met dit soort formules in grote aantallen en/of groot aantal cellen, die zijn niet echt heel efficiënt.

Wigi

In cel B2:

=SOMPRODUCT(($B$19:$B$43)*(MAAND($A$19:$A$43)=MAAND(B$1))*(JAAR($A$19:$A$43)=JAAR(B$1))*(ISGETAL(VIND.ALLES($A2;$C$19:$C$43))))

Dan kopiëren voor de andere cellen.

Pas op met dit soort formules in grote aantallen en/of groot aantal cellen, die zijn niet echt heel efficiënt.

Wigi
In kolom A staat geen (gewone) datum;)

In kolom A staat geen (gewone) datum;)

Dat weet ik, die had ik in de gauwte zelf ook al omgezet met een formule ;)

Ik ga ervan uit dat de gebruiker dit zelf eerst moet oplossen, alvorens naar (relatief ingewikkelde) formules te zoeken.

Wigi

Dank jullie voor deze oplossingen!

Paul en Wigi bedankt voor de oplossingen!

Het werkt nu naar tevredenheid.

Ooit zal ik het nog wel verder willen gaan aanpassen maar ik krijg de data een beetje rottig aangeleverd van de ABN AMRO site...

Groeten,

Maarten

Beste B2B ;)

Gelieve dan de vraag op opgelost te zetten, onderaan rechts

Groetjes Danny. :thumb:

B2B,
Ik heb iets draaiend om met download van ABN-AMRO goed bruikbaar te maken in een Excel-omgeving. Gerealisseerd mede door hulp van fora-leden en m.b.v VBA. Als je wilt kan ik je daarvan een blanc bestand ter beschikking stellen. Je zult wel een aantal VBA codes moeten aanpassen aan je eigen dataomgeving..

Oplossing voor ABN AMRO

Beste Anton44,

Als je dit online kunt zetten, graag! Ik kan dan vergelijken wat voor mij en mijn vrouw het meest practisch is te gebruiken.

Groeten,

Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan