voetbal enz
Hallo Rudy,
Je bent dus verder gegaan met het “oude” bestand. Goed idee. Ik heb er even nagekeken en ik heb een paar opmerkingen. Ik heb in het bestand een aantal uitslagen gewijzigd. Volgens het aangepaste bestand zou Roeselare de kampioen zijn en Moeskroen als 6e eindigen. Ik denk het niet. Ik denk dat Moeskroen de nieuwe kampioen is en Roeselare als 2e eindigt in de competitie. Zie bijgaand bestand.
Ik baseer dit op de volgende regels uit het reglement:
Artikel 1536 1ste nationale afdeling
222. Voor de aanvang van deze eindronde, krijgen de clubs 50% van het aantal punten toegewezen dat zij in het kampioenschap bekomen hadden.
Indien dit geen geheel getal is, wordt het afgerond naar de hogere eenheid.
223. Na tien wedstrijden wordt er, rekening houdende met punt 222. hiervoor, een rangschikking opgemaakt volgens de schikkingen van artikel 1531.23.
De kolommen AT en AU aangemaakt. De kolom AY moet nog worden aangepast (gelijk aan kolom BT van het tabblad “2009-2010”) en dan zal er een juiste rangschikking plaats vinden.
Verder lijkt mij het blokje CW12

H18 op het tabblad “2009-2010” een beetje teveel van het goede. Immers deze gegevens staan ook al C13:L28.
Het blokje AZ2:BD6 op het tabblad “Play off 1” lijkt mij niet juist. Zie bovenstaande regels. Hier gaat het volgens mij fout.
De tekst in cel BR10 lijkt mij niet juist. Er zijn in dit voorbeeld geen gelijk geëindigde teams.
Ik stop er nu even mee en wacht eerst je reactie af.
Groet
Dirk