Berichten importeren Outlook Express 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Berichten
344
Hoi,

Voordat windows opnieuw geinstalleerd werd, heb ik in een haast de de map van outlook express gekopieerd naar een andere schijf. Op welke manier krijg ik al mijn mails, instellingen enzo terug in outlook? Ik heb geen archiefmap aangemaakt, wel heb ik de account geexporteerd, maar als ik dat importeer, zie ik alleen de mails van een paar dagen geleden.

Alvast bedankt.
 
Open Outlook Express.
Klik op Lokale mappen in de mappenweergave links
Bestand -> Importeren -> Berichten -> Microsoft Outlook Express 6 -> E-mail uit een OE6-archiefmap importeren -> Blader naar de map waar je de Outlook Express bestanden hebt neergezet -> Geef aan welke mappen je wilt importeren.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt, ik heb de stappen gevolgd. Helaas krijg ik dit te zien
 

Bijlagen

  • fout outl.JPG
    fout outl.JPG
    19,7 KB · Weergaven: 67
Even een paar stappen terug:
1. Je had de mailbestanden van Outlook Express ergens opgeslagen (memory-stick of iets dergelijks).
2. Je installeert XP opnieuw, en je richt Outlook Express opnieuw in met de opgeslagen informatie van je mail-accounts.
3. Je importeert nu je mail vanuit memory-stick, en je krijgt een melding dat de bestanden geopend zijn? Misschien maak je hier een fout, en ga je naar de plek waar de nieuwe mailbestanden door Outlook Express bij eerste opstarten zijn aangemaakt. Je moet natuurlijk bladeren naar die memory-stick o.i.d. om de mailbestanden die daar staan te importeren...

Tijs.
 
Ik heb de map outlook express voordat Windows opnieuw erop gezet werd op een andere schijf gekopieerd, D:. Ik wil dus inderdaad de nieuwe outlook express inrichten, als ik blader, zie ik de map wel staan, maar ik kan niets kiezen. Alleen de hele map en dan krijg ik dus die foutmelding.

Kan ik niet gewoon de oude map kopieeren naar de nieuwe?
 
Je laatste optie kun je inderdaad doen. Stel dan wel even de huidige mailtjes nog even veilig.
Dat kun je (bijv.) doen door ergens een bestandsmap te maken, de mailtjes te selecteren, en ze dan te slepen naar die bestandsmap. Je kunt ze dan later weer terugslepen in Outlook Express.

Natuurlijk moet Outlook Express zijn afgesloten vóórdat je de mailbestanden terugkopieert naar de map waar nú de mailbestanden staan.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb alles gekopieerd, helaas heeft het niets geholpen. Alles is nog steeds hetzelfde.
 
Lijkt mij dat de mailbestanden niet juist op je memory-stick etc. zijn geland of onvolledig: Er hoort (bijv.) een folders.dbx bestand te bestaan in die backup-map.
Zie bijlage hoe mijn Outlook Express map eruit ziet. Vergelijk dat met wat jij in die backup-map hebt staan.

Tijs.
 

Bijlagen

  • oe_map.JPG
    oe_map.JPG
    39,8 KB · Weergaven: 58
Ah oke. Zo ziet de mijne eruit. Dus de map die ik volledig gekopieerd heb.
 

Bijlagen

  • ol.JPG
    ol.JPG
    58,9 KB · Weergaven: 68
Maak even een nieuwe map, met alleen de .dbx bestanden erin.
Schoon ook (opnieuw) de Outlook Express map op die je nú gebruikt (Outlook Express afsluiten eerst natuurlijk).

Dan nog eens kijken of je vanaf die nieuwe map (dus met alleen .dbx bestanden erin) gewoon de normale procedure kunt volgen uit mijn eerste posting.

Tijs.
 
Ik heb een nieuw map aangemaakt met alleen de .dbx bestanden, nieuwe outlook map ook opgeschoond. Eerste stap uitgevoerd en krijg weer dezelfde fout. Ik denk dat ik gewoon een acrhief had moeten maken in plaats van de map kopieeren en denken dat het zo wel lukt.
 
In principe had het met jouw methode ook moeten werken, eerlijk gezegd, vooropgesteld dat:
1. Op het moment van kopiëren Outlook Express ook echt was afgesloten
2. Er geen (toevallige) data-corruptie op de memory-stick etc. is opgetreden, bijv. omdat je die 'te snel' (of zonder gebruik te maken van "Hardware veilige verwijderen") hebt losgekoppeld.

Tijs.
 
De manier waarop jij probeerde een backup te maken, is niet aan te raden.
Op een juiste wijze importeren zal niet gaan, hooguit door kopieren naar dezelfde locatie.
Controleer daarna ook, of de bestanden NIET read-only zijn.
Anders zijn ze nioet leesbaar.

Voor een volgende keer een juiste backup maken: Zie bijlage.
 
Wat meteen opvalt in de afb. die Sarita heeft geplaatst,is dat het een nogal raadselachtige combinatie is van de 2 Outlook Express mappen die er zijn n.l.

C:\Program Files\Outlook Express

en

C:\Documents and Settings\Peter\Local Settings\Application Data\Identities\{.....lang nummer...}\Microsoft\Outlook Express

Waarbij het om de 2e,waar de *.dbx bestanden instaan, zou moeten gaan.

Haal eens DBXtraxt op,met deze tool kun je *.dbx bestanden converteren naar *.eml bestanden,die direct leesbaar zijn door er dubbel op te klikken.

http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx

Versie 5.01 is helaas niet gratis meer,maar hier nog wel een versie 4.50

http://downloads.pcworld.com/pub/new/internet/e_mail/DBXtract.zip

Maak voor elk *.dbx bestand een aparte map aan en sla daar de *.eml bestanden in op.

Mocht dit werken,maak dan opnieuw handmatig de mappen in Outlook Express aan,zoals je die al eerder had.

Open Outlook Express zodanig,dat het de helft van het scherm beslaat en open een voor een de mappen met de *.eml bestanden in de andere helft.

Selecteer nu alle *.eml bestanden van een bepaalde map en sleep die naar de betreffende map in Outlook Express.

Als alles goed gaat,kun je op deze manier de berichten weer in Outlook Express zetten.

Greetz
 
Dank je, ik heb het gedownload en geprobeerd met 1 .dbx bestand, maar ik kan de outputfolder nergens vinden. In de opgegeven outputfolder, zie ik niets staan
 
De output folder,oftewel een nieuwe map, dien je zelf aan te maken.

Dat kun je op een willekeurige plaats doen,geef die map dezelfde naam als het *.dbx bestand voor een goed overzicht.

Nadat je de map hebt gemaakt,open je een *.dbx bestand en middels de "Browse" knop bij de output,blader je naar de onderhavige map.

Greetz
 
Ik heb de outputfolder de inputfolder gemaakt, outputfolder in de inputfolder en dat werkt allemaal niet.

Wat ik mij ook afvraag is, als ik outlook express instel, moeten de mails die op mijn gmail account staan ook niet in mijn outlook zitten of komen te zitten?
 
Ik heb de outputfolder de inputfolder gemaakt, outputfolder in de inputfolder en dat werkt allemaal niet.
Je mist het hele punt.

Kijk,als je een *.dbx file opent,om de inhoud te converteren ( omzetten naar een andersoortig bestand= *eml) dan moet je een map hebben,waar de die *.eml bestanden naartoe moeten na het converteren.


Dus b.v. voor WANADOO1.dbx maak je een nieuwe map WANADOO1 aan in b.v. Mijn Documenten.

Je opent de map waar de *.dbx files in staan via de knop Browse bij Input.

Je opent WANADOO1.dbx via de knop met het pijltje naar beneden bij File.

Je opent de zelf gemaakte map WANADOO1 via de knop Browse bij Output.

Daarna klik je op Extract.
Wat ik mij ook afvraag is, als ik outlook express instel, moeten de mails die op mijn gmail account staan ook niet in mijn outlook zitten of komen te zitten?
Dan moet je eerst wel het Gmail account aanmaken in Outlook Express.

Greetz
 
Ja, maar zo heb ik het ook allemaal gedaan. Net heb ik het weer gedaan: map de naam van de .dbx gegeven en de outputfolder ook dezelfde naam gegeven, maar dan met een 1 erachter (zo weet ik dat het nieuw is). Op extract geklikt en er komt echt niets in de outputfolder.

Mijn gmailaccount heb ik toevoegd aan outlook, maar niet de mails te zien.
 
[...]Op extract geklikt en er komt echt niets in de outputfolder.[...]

Dat was ook precies wat Wanderer wilde weten, namelijk of je wel de juiste .dbx bestanden had veiliggesteld. Wanderer vermoedde (en ik vrees terecht) dat je C:\Program Files\Outlook Express hebt veiliggesteld ipv.
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Identities\{XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX}\Microsoft\Outlook Express
Zie ook in de eerdere postings dat in mijn eigen Outlook Express map géén programma's etc. staan, maar alleen .dbx bestanden...

Ik denk dat je oude mail dus definitief weg is...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan