Berichten importeren Outlook Express 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
O oke. Sorry, ik begreep het dus niet zo goed.

Ik heb inderdaad de map in program files gekopieerd. Ik wist niet eens dat er nog een map was en ik kan het nu ook niet vinden. De map Local Settings is trouwens verborgen en in de map microsoft zie ik geen outlook express staan.
 
Als je wilt weten waar nu bij jou die .dbx bestanden staan:
Start Outlook Express
Ga naar Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> klik op Archiefmap, en kopieer alles wat daar genoemd wordt (is een mapnaam).
Plak die mapnaam in Start -> Uitvoeren en druk op Enter (of klik op OK).

Tijs.
 
Bedankt, ik heb ze gevonden. Dit zijn dus de bestanden die ik gekopeeird moest hebben. Best raar, ik heb altijd de map in program files gekopieerd en het werkte wel zo.

In ieder geval bedankt!!
 
Bedankt, ik heb ze gevonden. Dit zijn dus de bestanden die ik gekopeeird moest hebben. Best raar, ik heb altijd de map in program files gekopieerd en het werkte wel zo.

In ieder geval bedankt!!

Dat kan evt. ook wel, maar dan had je via diezelfde Archiefmap knop op je vorige XP installatie (ooit) gekozen moeten hebben voor Wijzigen...
Als je dat (nu) doet, dan worden de bestanden overgezet naar de gekozen map (die map moet al wel bestaan), en dan zijn bij de volgende herstart van Outlook Express in de andere map je .dbx bestanden te vinden.

Tijs.
 
Ok,fijn dat je de bestanden gevonden hebt,kun je de berichten inmiddels ook in Outlook Express zien?

Ik vraag dit om de volgende reden,er klopt iets niet in de werkwijze die je volgt.
Net heb ik het weer gedaan: map de naam van de .dbx gegeven en de outputfolder ook dezelfde naam gegeven,
Dit begrijp ik niet,de map dezelfde naam van het *.dbx bestand geven is tot zover ok.

Dan de outputfolder ook dezelfde naam geven snap ik dus niet,bedoel je met "geven" dat je via de "Browse" knop naar de map gaat,of maak je echt een 2e map aan met die 1 er achter?

Dit laatste klopt dus niet ;)

Greetz
 
Ik wist niet eens dat er een archiefmap was met .dbx bestanden. Ik heb het nooit veranderd. Ik denk dat ik het maar zo laat, ik weet nu waar ik het kan vinden.

Dat kan evt. ook wel, maar dan had je via diezelfde Archiefmap knop op je vorige XP installatie (ooit) gekozen moeten hebben voor Wijzigen...
Als je dat (nu) doet, dan worden de bestanden overgezet naar de gekozen map (die map moet al wel bestaan), en dan zijn bij de volgende herstart van Outlook Express in de andere map je .dbx bestanden te vinden.

Tijs.

Ik zie alleen maar de berichten van de dag dat ik outlook geconfigureerd heb.

Ik snap het even niet meer. Ik bedoel met geven, dat ik de outputfolder dezelfde naam geef als de dbx bestand. Ik maak dan een map aan met dezelfde naam, met een 1 erachter. Dit werkt niet?

Ok,fijn dat je de bestanden gevonden hebt,kun je de berichten inmiddels ook in Outlook Express zien?

Ik vraag dit om de volgende reden,er klopt iets niet in de werkwijze die je volgt.

Dit begrijp ik niet,de map dezelfde naam van het *.dbx bestand geven is tot zover ok.

Dan de outputfolder ook dezelfde naam geven snap ik dus niet,bedoel je met "geven" dat je via de "Browse" knop naar de map gaat,of maak je echt een 2e map aan met die 1 er achter?

Dit laatste klopt dus niet ;)

Greetz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het gevoel dat we steeds langs elkaar heen blijven praten,dus heb ik dezelfde situatie op mijn PC gemaakt.

Een Outlook Express map op E:\ en de output folder ook op E:\

Zie de afb. van DBXtract,hoe ik het heb gedaan met GMAIL en WANADOO1

Greetz
 

Bijlagen

  • gmail.JPG
    gmail.JPG
    28,1 KB · Weergaven: 40
  • wanadoo1.JPG
    wanadoo1.JPG
    28,4 KB · Weergaven: 36
We praatten niet langs elkaar heen, gelukkig, ik kwam er net achter dat van 10 dbx files er maar 3 mails hadden. Mails van feb nog. Vandaar dat er niets in de outputfolder kwam.

Jammer, maar in ieder geval bedankt voor de hulp!!
 
Ja, maar dan waren hetv toevallig de files die ik niet had geprobeerd. Die voor mij het meest onbelangrijkst waren eigenlijk
 
Welcome :cool:

Overigens,dnties heeft ook erg z'n best gedaan,moet ik eerlijkheidshalve zeggen :) ;)

Greetz
 
Natuurlijk, sorry.

Dnties jij ook bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan