Berichtenbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kot

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
23
Hallo allemaal,

Ik wil graag een berichtenbalk op mijn site. Opzich is dat natuurlijk geen probleem, dat is zo te maken.

Maar nu komt het, ik wil graag een berichtenbalk die meteen text aanpast zodra ik het eropzet zonder dat gebruikers moeten refreshen of dat de pagina zelf refresht.

Zoiets moet toch wel mogenlijk zijn op een of andere manier?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met goeie ideeen.

Alvast bedankt

Gr
Remko
 
Laatst bewerkt:
Dit is zo te zien niet een versie waarbij je niet hoeft te refreshen ;)

Waar je naar op zoek bent heet AJAX, een manier om requests te versturen naar de server en informatie op te halen, zonder de pagina te refreshen.

Google heeft een mini-library hiervoor:
http://code.google.com/p/miniajax/

Het werkt met Javascript en een PHP-backend... de backend geeft de informatie in de berichten balk terug en Javascript haalt bijv. elke minuut de nieuwe berichten op, en plaatst die in de balk.
 
Als ik uw uitleg lees dan is dat wat ik bedoel ja.

Maare, moet even flink gaan googelen want ik snap niks van war daar allemaal staat en wat de bedoeling is.

Moet ik toch weer wat gaan leren hahaha. ;)

Als ik weer wat verder ben horen jullie weer van me!

In ieder geval tot zover bedankt!
 
Als ik uw uitleg lees dan is dat wat ik bedoel ja.

Maare, moet even flink gaan googelen want ik snap niks van war daar allemaal staat en wat de bedoeling is.

Moet ik toch weer wat gaan leren hahaha. ;)

Als ik weer wat verder ben horen jullie weer van me!

In ieder geval tot zover bedankt!

Het ziet er naar uit dat ik het niet ga snappen hoor. Hebben jullie misschien meet tips, hints, of oplossingen?

Ik probeer een soort nieuwsbar te maken, dus andere mensen hoeven er niet mee te werken.

Gr
Remko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan