• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beschadigde excel 2019 bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle 'verbeteringen' worden natuurlijk wel uitgebreid getest door de zogenaamde MVP-ers.:cool:

Maar goed dat je 'verbeteringen' tussen aanhalingstekens zet ;)
Office 2007 was een prima versie.
Daarna is het bergafwaarts gegaan.
Niet qua functionalieteit maar wel wat betreft de kwaliteit.

De markt bepaalt de wens van de gebruiker.:shocked:

Maar we dwalen af.

Zeer waarschijnlijk, aangezien je diverse besturingssystemen gebruikt, door problemen met de exoten. MS-Excel is in basis gemaakt voor een MS-Besturingssysteem (Windows). Daarnaast zijn er ook wel eens wat backward problemen tussen de nieuwere en oudere versies die niet direct een beschadigd bestand opleveren maar wel wat in de onderliggende XML aanpassen. Het grootse probleem is zoals, @Senso al aangaf, de vooral geavanceerde grafische opties die compleet vertaald (gecompileerd) moeten worden en daar gaat het vaak mis.

Er hoeft bij wijze van spreken maar 1 bitje om te vallen en er zit een fout in de .XLM en dan kan bijna geen applicatie het meer lezen en de applicatie die het wel kan kan een interpretatiefout maken waardoor het lijkt dat het werkt maar of alles dan nog klopt is dan een vervolgvraag.

Het bestand is niet zoveel bezonder:

1. Het heeft 53 tabbladen
2. Cijfers en letters op alle tabbladen
3. Op alle tabbladen formules

Echt veel grafisch hoeft er niet verwerkt te worden lijkt mij. Alles werkt gewoon perfekt hoe ik het bedacht heb en zoals voorheen. Excel opend het bestand nu weer gewoon. Ik hou wel die ene app als back-up app.

Wat je zegt VenA.
Zo af en toe krijg ik te maken met beschadigde bestanden van derden die ik dan d.m.v. ingrijpen in de XML wel weer kan repareren.
Maar dat lukt niet altijd.

Bedoel je hiermee dat je de extensie veranderd?

Wat vervelend dat hoe meer er in excel wordt gestopt hoe slechter excel werkt

Bedoel je hiermee dat je de extensie veranderd?
Ja, maar dat is niet alles.
Hernoem de .xlsx of .xlsm naar .zip
Pak dat bestand uit kijk wat er gemaakt is.
Afhankelijk van de fout m.b.t. de beschadiging ga je daar dan mee aan de slag.

Ja, maar dat is niet alles.
Hernoem de .xlsx of .xlsm naar .zip
Pak dat bestand uit kijk wat er gemaakt is.
Afhankelijk van de fout m.b.t. de beschadiging ga je daar dan mee aan de slag.

Zou je mij daar alles van kunnen/willen leren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan