Bestand laat Windows 8 vastlopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Wanneer ik met de rechter muisknop op een bestand op mijn pc met windows 8 klik loopt windows vast.
Je ziet dan de zo gezegde zandloper lopen en dit blijft ook zo.
Ik kan terwijl verder werken met andere dingen of andere mappen opendoen maar die map blijft dus bezig.

Heeft iemand ook deze ervaringen ?
 
Eerste wat je kunt doen is een schijfcontrole.
Rechtsklik op de schijfletter waar die map op staat, kies Eigenschappen en dan is er ergens een tabblad (Hulpmiddelen?) waar je schijfcontrole kunt starten. Zet in ieder geval aan dat fouten automatisch gerepareerd moeten worden (andere vinkje voorlopig uitlaten).

Verder kan het ook liggen aan het type bestand. Is dat een film of zoiets dan kan het zijn dat (bijv.) de voorbeeld-weergave van dat bestand in Windows de zaak blokkeert. Je informatie-voorziening is mager, dus ik kan niet beoordelen of je er wat aan hebt, maar je zou kunnen kijken met ShellExView i.c.m. deze instructie of je er wat aan kan doen.

Tijs.
 
Hey Tijs.
Pc is een maand oud dus aan de schijf zal het niet liggen.

Ik heb dat progje gebruikt en lijk het probleem te hebben gevonden.
Alles gaat weer normaal, nog even aankijken.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem doet zich opnieuw voor.
Wanneer ik een map open met verschillende muziek of filmbestanden kan ik hiervan de eigenschappen niet zien.
Wanneer ik daarna "mijn computer" open staat er ook niets in terwijl de groene balk bovenaan maar blijft lopen.
Wanneer ik dan taakbeheer start en ik laat verkenner opnieuw opstarten zie ik terug alles staan in "mijn computer" tot ik weer die map met die bestanden open dan is alles weer om zeep.

Iemand een idee ?
 
[...]Verder kan het ook liggen aan het type bestand. Is dat een film of zoiets dan kan het zijn dat (bijv.) de voorbeeld-weergave van dat bestand in Windows de zaak blokkeert. Je informatie-voorziening is mager, dus ik kan niet beoordelen of je er wat aan hebt, maar je zou kunnen kijken met ShellExView i.c.m. deze instructie of je er wat aan kan doen.

Tijs.

Die stappen opnieuw zetten...

Tijs.
 
Bedankt Tijs,
Probleem lijkt nu helemaal opgelost te zijn.
 
Probleem doet zich toch weer voor ondanks alles is uitgeschakeld.
Wanneer ik een paar keer een grote map met jpeg afbeeldingen open is het om zeep en kan ik mijn pc herstarten.
Heb mijn videokaart driver ook al ge-update.

Iemand nog een idee ?
 
Anti-virus misschien? Schakel die eens tijdelijk uit (in ieder geval het Realtime scanner gedeelte).

Tijs.
 
Net even getest maar zonder resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan