• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand opslaan als en dan mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Bekijk bijlage Zelmond.xls

Beste,

Ik wil een Excel opslaan als pdf en daarna mailen. In bijlage het xls.bestand.
Het opslaan als pdf werkte met een vaste bestandsnaam, maar wanneer ik pad en bestandsnaam definieer loopt het mis. Ik weet niet goed waar. Hieronder de code.

Code:
Sub opslaan()

Dim bestandsnaam As String
    Dim pad As String

pad = "C:\"
    bestandsnaam = "zelmond " & Format$(Range("h6"), "yyyymmdd ") & Format$(Now, "hhmm") & ".pdf"

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=pad & bestandsnaam, Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
        True
End Sub

Bedoeling is het pdf-bestand daarna te mailen vanuit excel. Ik heb hier in een lang verleden hulp voor gehad en dat werkte toen voor een xls.bestand. Ook hier weet ik me totaal geen raad hoe ik deze pdf vanuit excel kan mailen.

Code:
Sub mailen()

Dim wb As Workbook
    Dim mailnaam As String

'    mailnaam = bestandsnaam

Set wb = ActiveWorkbook

If Val(Application.Version) >= 12 Then
        If wb.FileFormat = 51 And wb.HasVBProject = True Then
            MsgBox "There is VBA code in this xlsx file, there will be no VBA code in the file you send." & vbNewLine & _
                   "Save the file first as xlsm and then try the macro again.", vbInformation
            Exit Sub
        End If
    End If

On Error Resume Next
    wb.SendMail "ronseweg@hotmail.com", _
                "certifikaat Zelmond"
    On Error GoTo 0

End Sub

Laatst bewerkt:
Je zegt wel dat het mis gaat maar zeg er dan ook bij wat er gebeurt. Krijg je een foutmelding? Gebeurt er niks? Ik gok erop dat je geen schrijfrechten hebt voor de root van je C: schijf. Dat is waar je volgens de code nu het bestand wil opslaan.

Laatst bewerkt:
Met excuus:

Fout 1004 tijdens uitvoering.

Het document is niet opgeslagen. Mogelijk is het document nog geopend of is er een fout opgetreden bij het opslaan van het document.

Aanpassen van pad C:\ naar c:\data gaf de gewenste oplossing.

Wat het mailen betreft weet ik niet hoe ik de code moet schrijven.

groeten,

Stefaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan