stefano
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2004
Bekijk bijlage Zelmond.xls
Beste,
Ik wil een Excel opslaan als pdf en daarna mailen. In bijlage het xls.bestand.
Het opslaan als pdf werkte met een vaste bestandsnaam, maar wanneer ik pad en bestandsnaam definieer loopt het mis. Ik weet niet goed waar. Hieronder de code.
Bedoeling is het pdf-bestand daarna te mailen vanuit excel. Ik heb hier in een lang verleden hulp voor gehad en dat werkte toen voor een xls.bestand. Ook hier weet ik me totaal geen raad hoe ik deze pdf vanuit excel kan mailen.
Beste,
Ik wil een Excel opslaan als pdf en daarna mailen. In bijlage het xls.bestand.
Het opslaan als pdf werkte met een vaste bestandsnaam, maar wanneer ik pad en bestandsnaam definieer loopt het mis. Ik weet niet goed waar. Hieronder de code.
Code:
Sub opslaan()
Dim bestandsnaam As String
Dim pad As String
pad = "C:\"
bestandsnaam = "zelmond " & Format$(Range("h6"), "yyyymmdd ") & Format$(Now, "hhmm") & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=pad & bestandsnaam, Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
True
End Sub
Bedoeling is het pdf-bestand daarna te mailen vanuit excel. Ik heb hier in een lang verleden hulp voor gehad en dat werkte toen voor een xls.bestand. Ook hier weet ik me totaal geen raad hoe ik deze pdf vanuit excel kan mailen.
Code:
Sub mailen()
Dim wb As Workbook
Dim mailnaam As String
' mailnaam = bestandsnaam
Set wb = ActiveWorkbook
If Val(Application.Version) >= 12 Then
If wb.FileFormat = 51 And wb.HasVBProject = True Then
MsgBox "There is VBA code in this xlsx file, there will be no VBA code in the file you send." & vbNewLine & _
"Save the file first as xlsm and then try the macro again.", vbInformation
Exit Sub
End If
End If
On Error Resume Next
wb.SendMail "ronseweg@hotmail.com", _
"certifikaat Zelmond"
On Error GoTo 0
End Sub
Laatst bewerkt: