• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand opslaan met datumnotatie uit een werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

medak

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Hallo iedereen,

Ik maak wekelijks een verslag voor onze dansclub, hiervoor gebruik ik een vast werkblad en hierin wordt de datum automatisch ingevuld door "=VANDAAG()-1" vraag is hoe kan ik door druk op een knop het wekblad opslaan in bv C:/OEFENAVONDEN/OEFENAVOND (EN HIER DE DATUM UIT DE CEL "=VANDAAG()-1")
Is dit mogelijk?

Dank voor uw hulp

Volgens mij kost het iedereen hier meer moeite om dat te verzinnen en te typen dan dat jij een datum typt....

medak,
Zet deze code in een module, maak een knop op je werkblad en hang deze code er aan. Of wijs een sneltoets toe aan de macro. Je hoeft dan uiteraard geen knop te maken. Je moet wel even de Range aanpassen, is nu F5.

Sub Bewaren()
Dim CelMetNaam As String
Application.DisplayAlerts = False
CelMetNaam = ActiveSheet.Range("F5").Value
ThisWorkbook.SaveAs Filename:="C:\" & CelMetNaam
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Laatst bewerkt:
Bedankt Cor,

nog een klein probleempje. De datumnotatie wordt weergegeven als 11/01/2006 en dit formaat is niet geldig in een filenaam, kan de notatie bv 11 jan 2006 worden?

Sub Bewaren()
Dim CelMetNaam As String
Application.DisplayAlerts = False
CelMetNaam = ActiveSheet.Range("F5").Value
ThisWorkbook.SaveAs Filename:="C:\" & format(CelMetNaam,"dd mmm yyyy")
End Sub

jheesterbeek zei:
Sub Bewaren()
ThisWorkbook.SaveAs Filename:="C:\" & format(CelMetNaam,"dd mmm yyyy")
End Sub
Jhon,
Niet bij stilgestaan bedankt voor de aanvulling.

Cor en John hartelijk bedankt het werkt :thumb: :thumb:

Eén opmerking: de gegeven oplossing zal waarschijnlijk alleen werken als het bestand reeds bestaat.

beste forummers
Is het ook mogelijk deze code uit te voeren bij het verlaten van het doel veld d.m.v. bv. focus verloren of iets dergelijks.

Alvast bedankt.
Benny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan