hallo, hier thuis zijn we met 7 en natuurlijk hebben wij dan ook een paar pc's(5 en een laptop). niemand heeft hier een vaste pc, en dat kan dan wel eens problemen opbrengen voor aan bestanden en dergelijke te kunnen. daarom zou ik een server willen maken op een van de pc's waar iedereen zijn bestanden heeft opstaan.
als een van de andere pc word opgestart zou iedereen zijn naam en paswoord moeten intypen, dan word je aangemeld op windows en kan je aan je bestanden . dit op elke pc in huis.
een soort systeem zoals in de meeste scholen.
maar ik weet niet hoe ik hier moet aan beginnen, op het internet vind je alleen maar voor webservers te maken.
en is het ook mogelijk om met een andere pc buitenshuis(via het internet dus) aan die bestanden te graken ??
greetzz
als een van de andere pc word opgestart zou iedereen zijn naam en paswoord moeten intypen, dan word je aangemeld op windows en kan je aan je bestanden . dit op elke pc in huis.
een soort systeem zoals in de meeste scholen.
maar ik weet niet hoe ik hier moet aan beginnen, op het internet vind je alleen maar voor webservers te maken.
en is het ook mogelijk om met een andere pc buitenshuis(via het internet dus) aan die bestanden te graken ??
greetzz