bestanden van CD's verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe bedoel je dat, jappertjeh?

Bestanden die je van cd af gekopieerd hebt, zijn altijd 'alleen lezen' omdat alles op een cd 'alleen lezen' is. Staat het nog óp de cd dan kun je het niet verwijderen (tenzij het een multi-sessieschijfje is en je het juiste brand-pakket er op loslaat, of als het een rewritable is die in block-mode gebruikt wordt). Staat het niet meer op de cd, dan kun je gewoon verwijderen en krijg je hooguit een waarschuwing dat het bestand 'alleen lezen' is. (Of je vraagt de eigenschappen op en verwijdert het vinkje voor 'alleen lezen'.)

Maar voor ik de ruimte in klets, terug naar mijn wedervraag: hoe bedoel je?

ja het staat op een cd-r..windows geeft aan dat cd-r niet opgeschoont kunnen worden. mijn vraag:is er geen prog waarmee het wél kan

Helaas, dat is er niet.

Ik ga er dan van uit dat je een cd-writable hebt (niet rewritable) Aangezien je cd-r schrijft. (Een cd-rw kun je met vrijwel alle brandprogramma's leeg maken.)

Wat wil je bereiken? Een cd-tje met alles wat er op ju huidige diskje staat minus wat bestandjes? Dan zou ik een nieuw cd-r schijfje ter hande nemen en deze vullen met alles wat je er op wilt hebben. Daarna de andere wegmikken....

Of heb je andere doelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan