bestandsassociatie-probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, Als ik d DVD er in moet gaan stoppen dan begin ik liever met een schone installatie dan formateer ik dit hele ding, wel graag wat meer uitleg over het programma EasyBCD en de gevolgen wat kunnen ontstaan als ik dit uitvoer, ik kan op het ogenblik de pc nog niet opnieuw installeren daar ik nog druk doende ben. Niet dat ik dadelijk iets ga doen dat me dat ding niet meer opstart of god wat, dat kan ik er nu even niet bij hebben.

Hallo allemaal, als ik het bovengenoemde heb uitgevoerd zal ik jullie dit berichten. Ik durf dit nu even niet aan daar ik mijn pc hoognodig heb, de pc loopt als een nieuwe sneltrein en ben dan ook bang dat na het uitvoeren met EasyBCD wat er word geschreven mijn pc niet meer opstart, tot over enkele dagen.

Inderdaad: Niet de tips van posting #38 of #39 gebruiken [was je toch al niet plan, begrijp ik] omdat die niets met je probleem te maken hebben.
Als je opstartproblemen hebt, dan zouden die postings (in bepaalde gevallen) iets nuttigs kunnen doen, er is helemaal geen opstartprobleem, alleen een bestandsassociatie-probleem.

Je zou nog eens kunnen kijken naar dat DefaultsProgramEditor programma, maar dan onderdeel Filetypesettings -> Icon
Ik krijg namelijk het idee dat die .efi bestanden mogelijk nu niet verknoopt zijn met Kladblok maar dat alleen de Icon-setting nu zo is dat daarbij Kladblok/notepad.exe wordt getoond.
Kijk of je in de kolom Extension mogelijk die .efi bestanden tegenkomt. Indien ja, daar dan op klikken en Next, dan daarna kiezen voor "Use the file's own path for the icon.
Kijk of je daar dan het icoon kunt vervangen door niets.

Tijs.

Beter lezen: er zijn geenbestanden weg of beschadigd in het geval van de topic-starter.

Tijs.

Dat het puur een cosmetisch probleem is heeft de TS direct in zijn startposting aangegeven.
En nee, easybcd lost TS's probleem niet op.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, even Back to Basics?.. Resume: BootMGR werkt, want Windows start wel normaal op, maar door een onbedoelde actie word BootMGR (onnodig) geopend, & is verbonden, met Kladblok.
Hoe dit ongedaan maken?

Ikzelf was ook best wel op het verkeerde been gezet, & dit onderwerp duurt, Helpmij.nl-verhoudingsgewijs, al erg lang.
Misschien de titel verbeteren? Iets zoals: "BootMGR werkt maar per ongeluk verbonden aan Kladblok."???

Laatst bewerkt:
Dag allemaal, het is nooit mijn bedoeling geweest dat jullie door mijn stomme fout in de haren vliegen. Ik ben inderdaad begonnen met de verkeerde informatie en naam te geven van het bestand en de daar heeft Tijs mij op gewezen, het moest ook “bootmgr” zijn en niet wat ik had gepost “bootmrg”.

De onderstaande post #52 dat is het probleem die door mijn domme actie is ontstaan, en ja schijnbaar is het ook alleen maar een cosmetisch probleem zoals Tijs aangeeft want mijn pc vertoond geen problemen en start binnen enkele seconden op van de SSD schijf, het OS heeft ook nog nooit een foutmelding gegeven.

Post #52
Resume: BootMGR werkt, want Windows start wel normaal op, maar door een onbedoelde actie word BootMGR (onnodig) geopend, & is verbonden, met Kladblok.
Hoe dit ongedaan maken? (dit zou ik graag willen weten)

Ikzelf was ook best wel op het verkeerde been gezet, & dit onderwerp duurt, Helpmij.nl-verhoudingsgewijs, al erg lang.
Misschien de titel verbeteren? Iets zoals: "BootMGR werkt maar per ongeluk verbonden aan Kladblok."??? (bestandsassociatie-probleem #47)

Alle tips! zijn welkom en vertel duidelijk welke actie ik moet ondernemen en welk bestand ik moet selecteren om het kladblok afbeelding te veranderen en terug te krijgen in zijn oorspronkelijke staat.

Nogmaals SORRY, maar ga niet onderling in strijd door de fout wat ik heb gemaakt dat zal toch niet de bedoeling zijn, ik waardeer jullie hulp enorm en wil dit ook graag zo houden, waarvoor mijn dank.

@xa
Ik heb de titel v.d. startingspost en de "foutjes" voor je aangepast.

Hoi bij deze het gevraagde logfile: SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 10:56 on 25/05/2013 by ......
Administrator - Elevation successful

========== regfind ==========

Searching for " bootmgr"
No data found.

-= EOF =-

Ook grote dank voor het aanpassen van mijn foutieve informatie.

Laatst bewerkt:
@dorado + ax: extensie is niet bootmgr maar .mui
Het probleem lijkt te gelden voor alle bestanden met die extensie, niet (alleen) bootmgr.exe.mui

Dus probeer eens te zoeken met SystemLook naar .mui

Dat zal een hoop tekst opleveren in de log opleveren die niet relevant is, maar misschien kunnen we daar snel doorheen. Lijkt me dus handig dat je het log-bestand inpakt in Winzip of 7-zip naar een .zip bestand en het .zip bestand uploaden als bijlage bij de volgende posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo, uitgevoerd als Administrator. Dit zowel gedaan bij :regfind bootmgr en mui . :regfind bootmgr geven het zelfde resultaat als boven vermeld, post #56

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 10:17 on 26/05/2013 by .....
Administrator - Elevation successful

No Context: .mui

-= EOF =-

Laatst bewerkt:
Doe schermafdrukken van het volgende:
Start regedit.exe
Schermafdrukken (vooral rechter deelvenster) van (indien gevonden):
HKEY_CLASSES_ROOT\.mui
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.mui

Tijs.

Dag Tijs, niets kunnen vinden met de twee opgegeven opdrachten helaas. Daar staan er heel wat in van .msu enz. maar niet wat we zoeken.

Dan moet ik het bijltje erbij neergooien. Ik heb geen opties meer bij de hand, nu.

Tijs.

Tijs, bedankt voor je uitgebreide hulp en iedereen die mij heeft proberen hulp te bieden. Wel vraag ik mij af met welk programma kan je dan wel een "bootmgr" bestand openen, als ik dat toch had kon ik het dan toch ook weer zo fixen door een vinkje te plaatsen bij: Dit type bestand altijd met dit programma openen, zo is het probleem bij mij ontstaan door het met kladblok te openen. Ik kan het verkeerd voorhebben maar wat anders kan mij op het ogenblik ook niet meer invallen.

Hoi, ja zover waren we samen ook al gekomen in vorige posten maar alleen wijzigen in wat??? dat is de vraag. Als ik op "bootmgr" ga staan > rechtermuis > Eigenschappen > dan staat bovenaan vermeld > Eigenschappen voor bootmgr wijzigen dan zijn we er maar daar is het probleem nog niet mee opgelost als je niet weet met welk programma te openen, begrijp met niet verkeerd.

bootmgr.jpg Hallo, dit heb ik er staan naar dat ik de verkeerde handeling heb gedaan. Verklaar je nader in een voor mij begrijpelijke uitleg, dit is de map waar ik mijn Windows 7 DVD naar toe heb gekopieerd en het bootmgr bestand in heb geopend waardoor ook mijn geïnstalleerde OS is door verandert.

Laatst bewerkt:
Mijn OS bootmgr.jpg Hallo, dit is de bootmgr uit mijn geïnstalleerde OS om jullie te laten zien hoe dit is verandert door bovengenoemde actie.

Hoi dorado, dat ziet er gelijk anders uit en zal in mijn OS ook wel zo zijn geweest voordat ik bootmgr heb geopend in kladblok, maar nu dit terug te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan