bestandsassociatie-probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
bootmgr.jpg op mijn tweede pc ziet de bootmgr er zo uit in de BOOT map . Ga wel even kijken er een shot van te maken zoals jij hebt geplaats en kom er dan op terug.

Laatst bewerkt:
bestand op pc 2.PNG zo ziet het bestand eruit op mijn tweede pc. nu nog even je opdracht uitvoeren! rapport uitgevoerd als administrator :
SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 15:30 on 27/05/2013 by.....
Administrator - Elevation successful

========== regfind ==========

Searching for " notepad.exe"
No data found.

-= EOF =-

Hoi, Ik heb het register bestand geëxporteerd en op een aparte partitie geplaats, en hoe nu openen of er verder meegaan om dit te kunnen lezen. Ik durf bijna niets meer te openen voordat straks alles in de soep loopt.

Dag dorado, we gaan op dit punt even een rustperiode inlassen, bedankt alvast en tot.....

Laatst bewerkt:
watchdog.... Mijn vraag is nog niet opgelost en zoals boven beschreven kom ik daar zo spoedig mogelijk op terug

Hoi dorado, het is niet zo netjes wat ik nu doe maar toch! ik krijg een Tip binnen om dit probleem op de volgende manier op te lossen: Als het méér bestanden betreft dan allen de "bootmgr" en dat is ook zo het is ook "bootmgfw" en "memtest" ga dan als volgt te werk: ConfigScherm - Mapopties - tab Weergave. Daar vinkje weghalen voor 'extensies van bekende bestandstypen verbergen' Vervolgens die ándere bestanden noemen mét hun extensie, "bestand.ext" dus.
Laat mij even iets weten alvorens ik dit ga uitvoeren, het bedoelde een andere naam geven "bestand.ext" daar kom ik even niet wijs uit, kunnen die bestanden maar zo een andere naam worden gegeven.

Dat is dezelfde instructie als die ik je eerder al heb laten uitvoeren (die met de dir /s /a bootmgr.*), namelijk om te bepalen welke extensie het bestand heeft.
bestand.ext is dan de manier waarop de bestanden zichtbaar worden dan dus bestandsnaam.extensie , zoals in jouw geval bootmgr.exe.mui

Deze onderzoeksstap heb je al gezet, en levert je dus geen extra informatie op (het gaat bij jou om de .mui extensie).

Tijs.

Bedankt Tijs, ik dacht dat het de moeite was dit even te plaatsen. We blijven verder zoeken en afwachten anders een gehele nieuwe installatie maar dan moet ik nog even wachten tot ik daar aan toe ben.

Ter herinnering waar we het over hebben ziet er zo uit : map efi.jpg voor de denkers onder ons.

@dorado: lijkt me niet dat dat helpt: Het gaat hier om .efi bestanden, niet om .bat, .exe of .com bestanden...
Als je nou een programma gevonden had dat ALLE bestandsassociaties en pictogram-instellingen terugzet op de standaardwaarden... :rolleyes:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dag Tijs, ik zie het houd je nog steeds bezig dat het niet wil lukken. Ik zal over enkele dagen mijn pc opnieuw gaan installeren dan weet ik zeker dat ik er van af ben, jammer dat het op deze manier moet maar helaas er is geen andere oplossing door één zo een stomme actie uit te voeren. Er is een spreekwoord, die zijn k.nt verbrand moet op de blaren zitten dat is mij duidelijk worden gemaakt.

@dorado:je zit er naast. Het is precies zoals ik beschreef in mijn vorige posting.
@topic-starter: ik begrijp je keuze voor herinstalleren. Succes daarmee.
Vergeet niet een backup van je (gebruikers-)data te maken, incl. je e-mail.

Tijs.

Dag Tijs, het is gelukt met jouw TIP #43 Je zou nog eens kunnen kijken naar dat DefaultsProgramEditor programma, maar dan onderdeel Filetypesettings -> Icon
Ik krijg namelijk het idee dat die .efi bestanden mogelijk nu niet verknoopt zijn met Kladblok maar dat alleen de Icon-setting nu zo is dat daarbij Kladblok/notepad.exe wordt getoond.
Kijk of je in de kolom Extension mogelijk die .efi bestanden tegenkomt. Indien ja, daar dan op klikken en Next, dan daarna kiezen voor "Use the file's own path for the icon.
Kijk of je daar dan het icoon kunt vervangen door niets.

EFI.jpg en alles staat weer goed als vanouds, zo zie je maar weer de aanhouder wint. Ik heb dit de vorige keer echt over het hoofd gezien en niet direct begrepen wat je bedoelde maar ik had net een helder moment en het was zo gepiept, MIJN DANK IS GROOT dat je zoveel geduld voor mij heb kunnen opbrengen en ook de andere forumleden die hebben geholpen met zoeken naar een oplossing en vele tips BEDANKT U ALLEN.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan, en bedankt voor de terugmelding.

Voor de volledigheid graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan