Bestandsdeling tussen desktop en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsojo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een desktop (windows 8), en een laptop (windows 7), en ik wil hiertussen en gemakkelijke bestandsdeling opzetten. Ik heb het nu zo: Als ik op mijn desktop naar Netwerk ga, kan ik verbinding maken met mijn laptop. Dit dmv gebruikersnaam en wachtwoord van de laptop in te vullen. Wanneer ik dit echter andersom wil proberen, dus van me laptop met mijn desktop verbinden, lukt dit niet.

Is er ergens een instelling of iets wat dit wel mogelijk maakt?

Alvast bedankt, mvg Lars

Hoi,
Lees deze uitgebreide handleiding even door.
Extern buroblad ingeschakeld?
De technologie van Verbinding met extern bureaublad stelt u in staat om vanaf uw computer (soms de clientcomputer genoemd) verbinding te maken met een externe computer (soms de hostcomputer genoemd) die zich op een andere locatie bevindt. Dit betekent dat u bijvoorbeeld vanaf thuis een verbinding met uw computer op het werk tot stand kunt brengen. U hebt in dat geval toegang tot al uw toepassingen, bestanden en netwerkbronnen, zoals u dat ook zou hebben wanneer u achter uw computer op het werk zou zitten. Als u programma's op het werk niet afsluit, kunt u op uw computer thuis het bureaublad van de computer op het werk weergeven, met de programma's die daarop worden uitgevoerd. Bron: Windows help.

Laatst bewerkt:
Het is nu gelukt om bestanden tussen mijn laptop en desktop te delen.

Maar zoals er staat geciteerd is het mogelijk om vanaf een andere locatie te verbinden. Hoe doe je dit dan?! Hahaha

Grtz Larsojo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan