Beste OS om cod2 server te hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

marius1993

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
58
Dag allemaal,

Ik heb een cod2 server. Deze host ik thuis. Hiervoor heb ik een leuke home servertje gebouwd met o.a. het volgende moederbord: http://asrock.com/mb/overview.asp?Model=AD510PV

Nu heb ik hier windows xp home op draaien. Alleen crashed af en toe mijn cod2 server console. En dan gaat de server offline. Ik heb ook al eens server 2008 geprobeerd. Dit werkt echter nog een stapje slechter. Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Hoeveel ram geheugen heb je er in steken en hoeveel speler laat je toe op je server?
 
@MertensW Ik heb 2 gb ram erin zitten. Mijn geheugengebruik ligt is nu heel de tijd ~800mb. Het max aantal spelers is 10. Naast deze cod2 server draai ik virtueel (met vmware) server 2008 standard.


Windows xp prof maakt geen verschil in dit geval. Windows 7 nog niet erg uitgebreid getest. Maar mijn ervaring is dat alles wat na windows xp komt (server 2008, windows vista/7) dat de cod2 server console daar trager op draait. Als ik bijvoorbeeld status opvraag in de server console (dan vraag ik informatie op over spelers/map), dan duurt dat bij server 2008, windows vista/7 veel langer dan bij windows xp. Heeft er hier iemand ervaring om cod2 te hosten op linux? Misschien dat dat stabieler draait?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan