Beste programma om site te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjors005

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
Hallo iedereen

Ik wou is een website maken om op mijn domeinnaam te zetten, maar ik weet bij God niet wat een goed programma (gratis liefst) om een site te maken. Ik heb amper ervaring met het maken van sites.
Iemand suggesties?

Alvast bedankt
Sjors

een beetje extra uitleg want het zit namelijk zo:
ik heb een eigen domein sjors@overbeke.eu en hier wil ik is wat leuks opzetten.
Maar via dat webs en vele andere dingen krijg je een domeinnaam.
Ik wil gewoon en programma waar tabellen al op staan en waar je dus alleen nog maar de layout en tekst in hoeft te zetten.

Is dat een beetje duidelijk als ik het zo zeg? xD :D

Tabellen zijn niet voor layout.

Zoek je iets in de richting van bijv. Dreamweaver?

aaaaa xD
naja je begint met tabellen en daat zet je je tekst in die je wilt en zo bouw je verder snap je?
btw is dreamweaver gratis?

Laatst bewerkt:
Nee... zo werk je niet, want tabellen zijn niet voor layout :P Je gebruikt DIVs voor je layout.

Anyway, Dreamweaver is volgensmij niet gratis, wel heel goed. Gratis website builders ken ik niet, ik schrijf mijn code altijd gewoon zelf :P

Het goedkoopste is denk ik nog altijd Notepad++
Zo weet je zeker dat je geen rotzooi in je code krijgt
je moet wel even door een paar zure appels bijten om de code onder de knie te krijgen.

maar bij notepad++ moet je alles zelf doen toch?
al die codes?

dat wil ik juist niet omdat ik ze niet ken...

ja tuurlijk, maar ik wil het gwn doen om iets op mijn domeinnaam te hebben staan, voor de lol weet je :D

wat vinden jullie van NVU als programma?
Die vind ik verouderd, net als de makers ervan: want NVU wordt niet meer bijgehouden en is al een tijd geleden opgevolgd door een verbeterde versie met de naam KompoZer.
Dan wordt de vraag: wat vind ik van de (gratis) KompoZer? - Helemaal niet zo gek!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ik gebruik nu Kompozer maar ik merk amper verschil met NVU, of ligt dat aan mij...?? xD

Zelf maak ik iets het liefst in microsoft expressionweb maar als het gratis moet zijn zou ik gaan voor Nvu of Kompozer.

Weer die Italiaanse rattenopvang?
Je zal het maar druk met die beestjes hebben.
Een echte passie.

Waar haal je het vandaan dat het een Italiaanse Rattenopvang is?? Weer die Italiaanse rattenopvang???? Ik zit gewoon in Den Haag hoor.

Ik gebruik zelf Dreamweaver CS5, maarjah je wilt een gratis programma, en DW kost zo'n 900 euro :)

ik gebruikte vroeger wysiwyg das echt een heel makkelijk programma. Daar kan je wel redelijke sites mee maken. Maar alleen is het niet gratis. Maarja wat de jeugd tegenwoordig kan met programmas misschien word het dan toch gratis ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan