beveiligde bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ottomaan

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van windows XP.
Nadat ik een eigen account aangemaakt heb, bracht ik een beveiliging aan mijn bestanden aan.
Je kent het wel! Rechts klikken op de map, delen en beveiligen en dan kiezen voor de optie: deze map een persoonlije map maken.
Niemand kan erin (ook de beheerder niet).
Na een probleem moest ik mijn C schijf formateren en alles opnieuw opbouwen.
De persoonlijke bestanden staan allemaal op D:/ dus zo erg was het niet.
Dacht ik!

Nu ik een nieuwe account voor mezelf heb gemaakt met naam en wachtwoord hetzelfde als voorheen, kan ik niet meer in mijn map komen.

weet iemand hoe ik de beveiling kan kraken?
Sommige bestanden had ik nog niet geback-uped.

Bij voorbaat dank

Kun je niet hetzelfde doen als om het te beveiligen, maar dan in omgekeerde volgorde?

Probeer eens in veilige modus als je ingelogd bent als Administrator de rechten v/d map te wijzigen. En als het ff kan ook de eigenaar v/d map. Want daar vallen en staan de rechten mee.

Je hoeft niett eens naar veilige modus te gaan. De Administrator mag alles, is het niet de map te bekijken, dan wel de eigenaar te veranderen. zorg dat eenvoudig delen van bestanden uit staat (in de mapopties) en ga dan naar de eigenschappen van de map > beveiliging > daar zou ergens iets van geavanceerd moeten staan. Dan kun je de eigenaar veranderen. Gelijk enven toepassen op submappen en klaar ben je :)

Geplaatst door Z-Dragon
Je hoeft niett eens naar veilige modus te gaan. De Administrator mag alles, is het niet de map te bekijken, dan wel de eigenaar te veranderen. zorg dat eenvoudig delen van bestanden uit staat (in de mapopties) en ga dan naar de eigenschappen van de map > beveiliging > daar zou ergens iets van geavanceerd moeten staan. Dan kun je de eigenaar veranderen. Gelijk enven toepassen op submappen en klaar ben je :)

Jawel, het tabblad beveiliging is alleen zichtbaar in veilig modus. Administrator kan ook alleen maar inloggen in veilige modus.

Heb je misschien de Home editie?

Als je bij het loginscherm 2x CTRL-ALT-DELETE invult kun je Adminstrator kiezen. In PRO is het tablad beveiliging gewoon zichtbaar mits je bij mapopties eenvoudig delen van bestanden uitschakelt.

Geplaatst door Z-Dragon
Heb je misschien de Home editie?

Als je bij het loginscherm 2x CTRL-ALT-DELETE invult kun je Adminstrator kiezen. In PRO is het tablad beveiliging gewoon zichtbaar mits je bij mapopties eenvoudig delen van bestanden uitschakelt.

Ja, ik heb home. Ik druk gewoon 1 keer CTRL-ALT-DEL. Als ik dan admin met zijn ww invoer kan die niet worden aangemeld wegens een accountbeperking :).

bedankt

via de veilige modus kon ik het inderdaad oplossen.
Hartelijk bedankt!

Ot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan