• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Is het mogelijk om in 1 werkmap verschillende werkbladen te beveiligen met verschillende wachtwoorden

Dat kun je toch eenvoudig te weten komen door het te proberen?
(Dat duurt 20 seconden).

Beste Joos,

Ieder werkblad is met een eigen wachtwoord te beveiligen. En je kunt weer een ander wachtwoord gebruiken om de werkmap als geheel te beveiligen. En tenslotte kun je weer een ander wachtwoord gebruiken om het bestand überhaupt te mogen openen.

Ik adviseer je echter wel e.e.a. goed te documenteren!

Groeten,

Richard

Wachtwoorden

Beste Joos,

Ieder werkblad is met een eigen wachtwoord te beveiligen. En je kunt weer een ander wachtwoord gebruiken om de werkmap als geheel te beveiligen. En tenslotte kun je weer een ander wachtwoord gebruiken om het bestand überhaupt te mogen openen.

Ik adviseer je echter wel e.e.a. goed te documenteren!

Groeten,

Richard

En kun je dan ook ieder werkblad beveiligen om er uberhaupt in te mogen? De eerste keer misschien niet helemaal duidelijk en voor alles een eerste keer.

Laatst bewerkt:
Beste Joos,

Wat jij wilt, is dat een werkblad verborgen is, en pas zichtbaar wordt als iemand het juiste wachtwoord invult. Ook dat kan.

Bijgevoegd bestand heb ik een tijdje geleden gemaakt voor een ander forummer. Kijk eens of je hiermee uit de voeten kunt. Het lijkt een zip-bestand, maar als je de extensie wijzigt in xls kun je het gewoon openen. Ik heb geen winzip, maar winrar, en rar-bestanden mag je niet meer uploaden :-(

Succes,

Richard

Bijlagen

met winrar kun je ook zipbestanden maken..

open winrar, selecteer de bestanden die je wilt inpakken en klik op toevoegen. Kies vervolgens op tabblad algemeen voor archiefformaat ZIP ipv RAR. Hopelijk weer iets geleerd ;)

:-) Weer iets geleerd. Net te laat want ik heb al een 'klacht' gemaild naar de redactie van helpmij.nl :p

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan