beveiliging te goed!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hands

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2003
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,want ik snap er niets meer van:( Heb een pc met vaste verbinding en een laptop met een draadloos internet via een router.
merk is onbekend;ergenic 22mbps.werkt goed:thumb:
Maar zo gauw als ik een beveiliging op het draadloze gedeelte wil zetten kan ik op mijn laptop geen verbinding meer krijgen:confused: maakt niet uit wat voor een soort beveiliging,heb alles wat hij ondersteunt al geprobeerd:WEP 3 soorten,64,128 0f 256,ik heb ook geprobeerd om de MAC beveiliging te gebruiken,maar niets .Zo gauw als ik in mijn routerconfiguratie iets aanpas,kan ik op mijn laptop het internet wel vergeten.
En ik geef precies dezelfde sleutels in,maar hij herkent ze niet.Heb ook al geprobeerd de wireless zero uit te zetten,maar ook dat heeft geen effect.Iemand suggestie of kan ik maar beter een ander merk router en kaart gaan kopen???

Beetje lastig om zo op te lossen, maar ik zou beginnen bij het begin. Reset je router. Ik neem even aan dat je een provider hebt die gebruik maakt van dhcp, dan ligt het weer aan je router of je dat moet instellen, dat is nl niet altijd zo. Questie van even uitproberen.
Als je dat hebt gedaan zouden ze beide zonder problemen moeten werken.
Suc6

Nee, nog even geen andere router kopen. Blijkbaar neemt de laptop de instellingen van de encryptie niet over. Kijk eens in de eigenschappen van de draadloze verbinding op welke authenticatie hij staat? Je kunt eventueel de wireless zero configuration service uitschakelen en het configuratieprogramma van de draadloze netwerkkaart daarvoor gebruiken.

reset router heb ik al gedaan,alles werkt dan prima,internet ook en snel,maar dan wel onbeveiligd. wireless zero uit en de via de netwerkkaart verbinding maken......helaas geen verbinding. Wat bedoel je precies met op welke authenticatie hij staat :rolleyes:

waar kan ik die instellingen precies vinden:o
is niet makkelijk,dingen uitleggen aan een leek;)

...niemand......:o
ben ik de enigste met dit probleem:rolleyes:
of weet niemand waar het aan zou kunnen liggen:(

Waarom niet gewoon een webkey, dat zou toch echt moeten werken.

webkey??
leg uit.
ik wil alles proberen ,als ik het maar beveiligd krijg:cool:

Kun je mij een screenshot geven nadat je bent ingelogd op je router? Er moet iets bij staan van securitysettings of zoiets.

ja die settings staan er ook,maar als ik ze ga gebruiken,zowel wepencryptie of mac-adres,dan kan zowel mijn laptop als mijn desktop het internet niet meer vinden...:rolleyes:

Heren,

Ik heb precies dezelfde problemen als hier omschreven. Zeker is het wel dat het niet aan de Wireless router ligt. Op mijn Apple laptop werkt alles nl. goed. Ook met het ingestelde Wep wachtwoord! Het ligt dus duidelijk aan het PCMCIA kaartje, of de bijbehorende software.

De website van de fabrikant voor een eventuele firmware update is niet bereikbaar.

Als iemand een suggestie heeft.....

Wat gebruik je voor protocol op die apple? Ik neem aan tcp/ip?

inderdaad, gewoon TCP/IP maar ook Appletalk werkt.

Ik heb overigens ondekt dat de ergenic kaart en router ook worden verkocht onder de naam Trendware TEW-301PC en resp. TEW-311BRP.
Alloy GL242201
planet WL-3555 en waarschijnlijk nog een paar vage merken. Misschien dat de software voor die kaartjes werkt. Deze sites zijn nl. wel bereikbaar, en er staan verschillende softwareversies en firmware op. Ik heb helaas weinig tijd om het op korte termijn uit te proberen, maar het is zeker de moeite waard!
Let wel, dat je voor de installatie van het andere merk software, eerst de originele verwijderd!

Laat maar even weten wat je bevindingen zijn
:)

dat is misschien nog wel een optie:)
ga ik morgen proberen:D
ben benieuwd:thumb:

Mensen, Ik heb hetzelfde probleem: Bij mediamarkt een kaartje (ergenic) gekocht. En met aanloggen aan het beveiligde netwerk gaat het fout.

Bovenstaande tips (drivers van andere fabrikanten downloaden en uitproberen) werkte maar half. Ik heb gemerkt dat zowat alle firma's een andere driver versie meeleveren en dat levert dan ook verschillende resultaten op (wel contact maar zeer kort, de meldde zich aan maar de pc crashte, etc). Helaas niet een bevredigend resultaat zoals een perfect werkende netwerk verbinding. Overigens heb ik een IBM laptop R50e van 9-2004 met XP2.

Als iemand de drivers van andere fabrikanten nog wil uitproberen kun je hier downloaden:

http://www.trendware.com/en/asp/download_manager/list_subcategory.asp?TYPE_ID=24&SUBTYPE_ID=249 (2e link van boven)

http://www.alloy.com.au/web_download/Wireless/22Mb/GL242201/Driver/ (3e link van boven)

http://www.planet.com.tw/download.php
dan selecteren:
Product Category: Wireless LAN
Product Model Number: WL 3555

Laat AUB ff weten of je een werkende Ergenic Card heeft icm een beveiligde router.

Grt Steven

Laatst bewerkt:
nou alles wat hierboven staat geprobeerd,maar helaas:( ,en aangezien ik toch graag de boel een beetje beveilgd wil zien,heb ik besloten om de boel weg te doen en nieuwe spullen aan te schaffen:D hopen dat dat wel werkt:thumb:

En iemand nog een idee

Ik ervaar dezelfde problemen als hands. Heeft iemand anders nog een optie wat we kunnen uitproberen, want met de deur open naar internet is eigenlijk geen optie?

;)

Hallo Allemaal,

Ja, inpakken en terugbrengen!

Voor een vriendin ben ik bezig een wireless netwerk te installeren. Zij heeft ook genoemde(ergenic) router en voor de laptop ook de ergenic wireless netwerkcard. Ook ik kon het niet beveiligd krijgen. Nadat ik hier deze thread had gelezen hebben wij hem weer ingepakt en terug gebracht. Iedereen bedankt voor de informatie!

Groetjes

Meg

Laatst bewerkt:
hallo allemaal!

vandaag ook zo'n ergenic router met wireless pccard bij dynabyte gekocht.. draait allemaal meteen, maar zoals bij iedereen in deze thread gaat het fout als je de boel probeert te beveiligen. het makkelijkst leek mij om alleen het mac adres van mijn eigen netwerk kaart toe te staan, maar het mac filter werkt niet helemaal zoals ik dat verwacht. dit staat namelijk in de handleiding:

"MAC Filter: Enables you to allow or deny Internet access to users within the LAN based upon the MAC ad-dress
of their network interface. Click the radio button next to Disabled to disable the MAC filter.
•Enable: All users are allowed Internet access except those users you have assigned to groups 1 to 4 in
the User Table are allowed Internet access.
•Disable: All users in all groups except for those you have assigned to Deny in the User Table are al-lowed
Internet access."

dat verklaart volgens mij waarom het bij iedereen hier niet meer werkte nadat het mac filter werd geactiveerd: je zegt dan namelijk dat iedereen op internet mag behalve de computers met een mac adres dat je in de lijst hebt zet.

betekent dat dan dat het goed beveiligd is als je het mac filter uit zet? of kun je alleen maar adressen weigeren en niet specifiek opgeven welke wel mogen? ik snap het niet meer. misschien is het gewoon slecht vertaald uit het japans oid..

voor de mensen die de boel hebben terug gebracht: wat is goede alternatieve hardware die wel goed te beveiligen is? ik heb 40 euro betaald voor router + pccard, vond ik zelf niet veel geld maar dan moet het wel werken natuurlijk...

koen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan