miekewelling
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 okt 2002
Weet iemand de (html) code voor het blokkeren van inzage/openen van de brondcode van een site?
Alvast bedankt,
Mieke
Alvast bedankt,
Mieke
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
geen image tool bar meer in XP net boven titel zetten.
<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">
geen txt meer selecteren.
in <body> zetten dus direct achter kleur
oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false"
Rechter muisknop uitschakelen:
bron is nog altijd te achterhalen via beeld / bron
<script LANGUAGE="JavaScript1.1">
<!-- Begin
function right(e) {
var msg = "Sorry, Maar deze functie is uitgeschakeld.";
if (navigator.appName == 'Netscape' && e.which == 3) {
alert(msg); // Delete this line to disable but not alert user
return false;
}
else
if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' && event.button==2) {
alert(msg); // Delete this line to disable but not alert user
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown = right;
// End -->
</script>
Eens. Ook scriptjes om het wat moeilijker te maken zijn zonde van je tijd.Geplaatst door teacher
mieke,
Probeer het maar gewoon niet, het kan echt niet namelijk.
t.
Geplaatst door headout
Eens. Ook scriptjes om het wat moeilijker te maken zijn zonde van je tijd.
Een goede mogelijkheid om je broncode te beschermen is je site niet online zetten![]()
Geplaatst door janp
...en dan kon ik het regeltje met ok wegklikken. En ook ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n beveiliging, maar hoe?
Inderdaad, als je je broncode wilt beschermen om te voorkomen dat mensen je plaatjes jatten, kun je het beter opgeven. Ik ben het eens met de opmerking dat rechtsklik-scripts alleen maar irritant zijn, anti-select dingen zijn net zo vervelend.Geplaatst door Tiborv
Dat zo'n anti-rechtermuistoets niet werkt weten we wel, die dingen zijn nog irritant ook, via de rechtermuis kun je namelijk ook een pagina terug enz.. Zinloos en irritant, niet doen dus.
Zo'n slicer heeft als voordeel dat een plaatje uit meerdere segmenten bestaat en daardoor niet zo simpel is op te slaan. Ook daar is heel simpel iets mee te doen. Maak een schermafdruk, plak het in een beeldbewerkingsprogramma en selecteer het plaatje eruit, klaar.
Mozilla Firebird: save as, daarna openen met DW en voila ik heb de broncode. Daar is weinig moeilijks aan.Geplaatst door star3200
de broncode volledig beschermen is mogelijk met anti-leech;
als je dan naar de broncode gaat krijg je een tekst dat deze beschermd is en "bestand -> opslaan als..." werkt dan ook niet.
gewoon niks aan doen, als iemand het echt wil hebben krijgt hij het toch wel . Waste of space.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.