beveiliging van broncode?

Status
Niet open voor verdere reacties.

miekewelling

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2002
Weet iemand de (html) code voor het blokkeren van inzage/openen van de brondcode van een site?

Alvast bedankt,

Mieke

Die ken ik niet, bestaat ook niet. Je kunt de broncode opbouwen in PHP of XML (of een andere "hogere" opmaaktaal) de uitvoer is dan gewoon HTML.

De broncode is omogelijk volledig af te schermen.
Kijk maar eens boven in het menu bij Beeld.... daar staat ook een knop naar de broncode... en dat is niet af te schermen.

Hmmmm,
en is het ook niet mogelijk om het opslaan van afbeeldingen te beschermen?

Groetjes Mieke

Nee, want er zijn weer genoeg programma's om je afbeeldingen te kopiëren.

Groetjes,
Bennie

je kan het mensen wel moeilijker maken ;)

bv in win xp krijg je een mooi balkje als je op een foto gaat staan om van daar uit op te slaan.

ook het selecteren van tekst en afbeeldingen kun je moeilijker maken.

onderstaande vindt je een aantal scrips helemaal beveiligen is bijna onmogenlijk.

PHP:
geen image tool bar meer in XP net boven titel zetten.

<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">

geen txt meer selecteren.

in <body> zetten dus direct achter kleur

oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Rechter muisknop uitschakelen:
bron is nog altijd te achterhalen via beeld / bron

<script LANGUAGE="JavaScript1.1">

<!-- Begin
function right(e) {
var msg = "Sorry, Maar deze functie is uitgeschakeld.";
if (navigator.appName == 'Netscape' && e.which == 3) {
alert(msg);  // Delete this line to disable but not alert user
return false;
}
else
if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' && event.button==2) {
alert(msg); // Delete this line to disable but not alert user
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown = right;
// End -->
</script>

mieke,

Probeer het maar gewoon niet, het kan echt niet namelijk.

t.

Geplaatst door teacher
mieke,

Probeer het maar gewoon niet, het kan echt niet namelijk.

t.
Eens. Ook scriptjes om het wat moeilijker te maken zijn zonde van je tijd.

Een goede mogelijkheid om je broncode te beschermen is je site niet online zetten ;)

Geplaatst door headout

Eens. Ook scriptjes om het wat moeilijker te maken zijn zonde van je tijd.

Een goede mogelijkheid om je broncode te beschermen is je site niet online zetten ;)

Ben ik wel met jullie eens een scripje beschermd ook niet echt.
Maar wel tegen voorbij vliegers die ff een afbeelding willen hebben ;) mensen die iets beter weten hoe het in elkaar steekt hou je nooit tegen.

re op blokkeren broncode

kwam toevallig op een site van www.potholderlady.com
en waar of wat ik ook rechts aanklikte, ik kreeg steeds het volgende te zien:
sorry, these are my private images. they are not available for dopwnload.

en dan kon ik het regeltje met ok wegklikken. En ook ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n beveiliging, maar hoe?
jan

laat me raden; je hebt de lap code in de post van tazman over het hoofd gezien?

dan denk ik dat je eerst even HIER moet kijken.. :)

t.

Re: re op blokkeren broncode

Geplaatst door janp
...en dan kon ik het regeltje met ok wegklikken. En ook ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n beveiliging, maar hoe?

Bron: bovenin "norightclick.js"
zelfde type als Tazman hierboven gaf.
De verschijnende tekst kun je aanpassen.

En...... kijk eens in de bron van mijn pagina:
http://people.zeelandnet.nl/vazed/
:) ;)

Voor plaatjes zou je een slicer kunnen gebruiken.
Dan knip je je plaatjes in stukken, en in een tabel wordt wederom het plaatje als geheel weergegeven.
Bij opslaan wordt dan slechts een partje van je plaatje opgeslagen.
SLICER http://www.thecastle.com/
http://www.lad.co.za/templates.html
iMaker -680 k- is an image splitting tool. If you have a single
large interface image you can use iMaker to split the image up into a
usable interface. It even generates the HTML code which should be
used to "redraw" the interface in it's complete state.

Of een div over je plaatje zetten met een space.gif erin.

:cool:

Dat zo'n anti-rechtermuistoets niet werkt weten we wel, die dingen zijn nog irritant ook, via de rechtermuis kun je namelijk ook een pagina terug enz.. Zinloos en irritant, niet doen dus.

Zo'n slicer heeft als voordeel dat een plaatje uit meerdere segmenten bestaat en daardoor niet zo simpel is op te slaan. Ook daar is heel simpel iets mee te doen. Maak een schermafdruk, plak het in een beeldbewerkingsprogramma en selecteer het plaatje eruit, klaar.

Geplaatst door Tiborv
Dat zo'n anti-rechtermuistoets niet werkt weten we wel, die dingen zijn nog irritant ook, via de rechtermuis kun je namelijk ook een pagina terug enz.. Zinloos en irritant, niet doen dus.

Zo'n slicer heeft als voordeel dat een plaatje uit meerdere segmenten bestaat en daardoor niet zo simpel is op te slaan. Ook daar is heel simpel iets mee te doen. Maak een schermafdruk, plak het in een beeldbewerkingsprogramma en selecteer het plaatje eruit, klaar.
Inderdaad, als je je broncode wilt beschermen om te voorkomen dat mensen je plaatjes jatten, kun je het beter opgeven. Ik ben het eens met de opmerking dat rechtsklik-scripts alleen maar irritant zijn, anti-select dingen zijn net zo vervelend.
Als je zelfgeschreven scripts in je broncode wilt beschermen zijn er wel programma's die je broncode encrypten (met behulp van een bepaalde sleutel omschrijven), zodat je hele rare tekst krijgt wanneer je de bron weergeeft. Dit is wel handig voor mensen die je scripts proberen te jatten, maar het is wel vervelend om je zooi iedere keer te gaan encrypten voor je weer gaat uploaden.

Mijn advies: gewoon niks aan doen, als iemand het echt wil hebben krijgt hij het toch wel ;). Waste of space.

Als je je broncode toch wilt encrypten, kijk eens op:
http://www.protware.com en op http://www.protware.com/demo_e.htm voor een demo.

de broncode volledig beschermen is mogelijk met anti-leech;

als je dan naar de broncode gaat krijg je een tekst dat deze beschermd is en "bestand -> opslaan als..." werkt dan ook niet.

neem eens een kijkje op http://www.anti-leech.com

een voorbeeld kan je hier hier bekijken

(ps: je kan het programma wel maar 5 keer gratis gebruiken, daarna moet je het kopen, eenmalig +-40€)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door star3200
de broncode volledig beschermen is mogelijk met anti-leech;

als je dan naar de broncode gaat krijg je een tekst dat deze beschermd is en "bestand -> opslaan als..." werkt dan ook niet.
Mozilla Firebird: save as, daarna openen met DW en voila ik heb de broncode. Daar is weinig moeilijks aan.

Blijft dus staan:
gewoon niks aan doen, als iemand het echt wil hebben krijgt hij het toch wel . Waste of space.

beveiligen afbeeldingen website

Je kunt het inderdaad de bezoeker al moeilijk maken om uw afbeeldingen te kopieren/saven.
Scripts tegen gebruik van rechtermuisknop bestaan zoals ook het verslepen van de afbeelding, maar in IE 6.0 bv komt, als je de wijzer over de afbeelding houd, een serie icoontjes tevoorschijn die de scripts overbodig maken. Bestaat er een script die deze icoontjes niet laat zien?

Greeetz,
Snookie

Bedoel je dit snookie?

<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">

in de head opnemen.

:cool:

Dat is het, simpel en het werkt.....:thumb:

Thanks Peter

Greetz,
Snookie

Status
Niet open voor verdere reacties.