Beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnands

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Hoi Helpmij'ers,

Ik vroeg me af, of ik in windows 98 iets zodanig kon instellen, met windows zelf, of met een progje, dat je niets uit een map kunt wissen, en niets erin kunt zetten.

Als dit niet mogelijk is, zou het dan wel kunnen om de cd-rom alleen te kunnen gebruiken i.c.m. een wachtwoord o.i.d. ?

Alvast Bedankt!

Ik zou er gewoon "verborgen" mappen van maken en de instellingen "verborgen mappen zichtbaar maken" uitschakelen.

Jeroen

Geplaatst door ivibes
Ik zou er gewoon "verborgen" mappen van maken en de instellingen "verborgen mappen zichtbaar maken" uitschakelen.

Jeroen

Maar dat is net mijn probleem, ik wil wel dat mijn vrienden de muziek in die map kunnen afspelen.

Maar als je bijvoorbeeld je hele muziekmap gewoon in de "playlist" van bijvoorbeeld WinAmp zet, hebben die vrienden toch verder niets te maken met de map waar de muziek instaat? Die hoeft dan ook niet geopent te worden. In WinAmp staat dan gewoon al je muziek.

Jeroen

Dit had ik ook al bedacht als een alternatief, maar dan heb ik een nieuw vraagje: Is het dan mogelijk via een programmaatje/scipt o.i.d. om die playlist automatisch te updaten, zodat ik die playlist niet elke keer opnieuw hoef aan te maken, als er een bestand weg of nieuw is?

Probeer iets met Google te doen, want ik weet zeker dat zo'n progje bestaat.
Volgens mij stond er iets over in de PCM van september.

Is een progje dat een playlist maakt van elk mp3-tje in de aanwezige map. Dat moet je dan natuurlijk wel iedere keer herhalen als er iets in de map bij is gekomen, of weg is gehaald. Helemaal automatisch lijkt me moeilijk haalbaar.

Met policies kun je je hele computer dicht spijkeren.
Gebruik hier voor poledit dit staat op de cd van win98.
Maak ook voor jezelf een gebruiker aan die wel alles mag anders kun je er nooit meer bij.

http://www.zisman.ca/poledit/

Ik was zelf al iets aan het bedenken van een snelkoppeling op het bureaublad naar winamp en dan aangeven bij de snelkoppingling iets van +load C:\blabla, maar die plugin is eigenlijk precies wat ik zoek.
Hartstikke bedankt Jeroen.
Nu alleen nog hopen dat de plugin ook in verborgen mappen zoekt, en dan is alles opgelost!
Bedankt voor jullie moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan