• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligingsoptie Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

markreek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Ik zit met een probleem, weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Heb een printscreen bijgevoegd van de beveiligingswaarschuwing van excel.

Ik heb een spreadsheet gemaakt met diverse macro's, de tabbladen en de werkmap heb ik
beveiliging, zodat alleen ik deze in de toekomst kan wijzigen. Maar als ik hem nu wil openen, dan krijg ik deze beveiligingswaarschuwing. En ik heb geen idee wat ik nu moet doen, zodat me spreadsheet wel weer werkt.

Het is namelijk een model voor me afstudeerproject, dat in de toekomst gebruikt moet gaan worden op me afstudeerbedrijf.

Kan iemand me helpen?

Mark

Bijlagen

• printscreen.JPG
    printscreen.JPG
    52,2 KB · Weergaven: 115
Beste markreek ;)

Klik op de Office knop en ga dan naar Opties voor Excel, dan naar vertrouwenscentrum, klik op Instellingen voor vertrouwingscentrum, Instellingen voor macro's en dan Alle macro's inschakelen.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste markreek ;)

Klik op de Office knop en ga dan naar Opties voor Excel, dan naar vertrouwenscentrum, klik op Instellingen voor vertrouwingscentrum, Instellingen voor macro's en dan Alle macro's inschakelen.

Danny,

Dat heb ik al gedaan, maar als ik nu op een andere computer het bestand open dan doen de macro's het niet. Ik heb hem wel als .xlsm werkmap incl. macro's opgeslagen. Maar toch doen de macro's het niet.

Iemand een idee?

Mark

Danny,

Dat heb ik al gedaan, maar als ik nu op een andere computer het bestand open dan doen de macro's het niet. Ik heb hem wel als .xlsm werkmap incl. macro's opgeslagen. Maar toch doen de macro's het niet.

Iemand een idee?

Mark

Danny,
Vermoedelijk is je antivirus de boosdoener (eigen ervaring). De gedetailleerde oplossing kun je vinden op http://www.rondebruin.nl/password2007.htm
Succes, Ton

Bedankt, Ton.

Ik had ook al een andere oplossing gevonden.
Opslaan als een excel 2003 bestand en de werkmap beveiliging verwijderen. En auto-
matische de macro inschakelen, dat werkt ook nog.

Gr,
Mark

In de regel verdwijnen de macros als je downgrade naar 2003. Geluk gehad. Zou ook eens kijken naar de oplossing van disable ... enz. Al is het maar voor de toekomst.
Succes, Ton

Beste anton44 ;)

Deze boodschap was zeker voor markreek bedoeld :D ipv voor mij.

Beste Danny,
Ik reageer op een jongste standpunt en niet naar een persoon specifiek. Iedereen die het leest kan daar dan wat van opsteken of niet.
Gr. Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan