[beyond good and evil] grafische kaart niet compatibel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmimmy

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Als ik het spel probeer op te straten krijg ik de melding; grafische kaart niet compatibel, installeer nieuwe drivers. Het spel vereist directx 9b en ik heb 9c, dat moet toch goed zijn? Ik kan 'm wel opstarten maar het ziet er niet uit. Heb wel een nieuwe nvidia driver ergens vandaan geplukt maar dat hielp niet echt; blijft traag en/of niet reageren. En nu?
O ja; als ik nieuwe drivers installeer; WAAR op de comp moet ik die dan installeren?
(sorry maar heb er niet zoveel verstand van)
:(

welke kaart heb je??
wat voor systeem?
welke drivers heb je gedownload??
sp2???

welke kaart heb je?? nvidia gforce 2 mx 400 64 mb (op de game staat wel; aanbevolen geforce 3 64 mb, maar maakt dat echt zoveel uit?)

wat voor systeem? win xp pro

welke drivers heb je gedownload?? nieuwste nvidia

sp2??? als je service pack 2 bedoelt, ja heb ik.

Meld misbruik in dit bericht

Wat bedoel je daar precies mee? Ja sorry ik weet er wel iets van maar niet zoveel. Ik heb op de nvidia site de laatste drivers voor win xp pro gedownload. Bedoel je dat?

drivers zijn oke, maar....

Ja deze heb ik dus gedownload. Nu snap ik wat je bedoelt maar die heb ik dus al. Hij doet het nu wel, maar heeeeeeeeeeeel traag (het geluid gaat bijv. sneller dan het beeld) Hij begint met een filmpje en dat gaat redelijk, maar dan vertraagt het enorm; zo erg dat ik niet normaal kan spelen. Je moet beginnen met een gevecht en dat gaat veels te traag.. ik overleef het telkens niet... ;-)
Ik heb in de instelingen ook al alles aangepast wat ik aan kon passen; minder details in water en licht etc etc je snapt het wel. Maar nog steeds zo traag. Volgens de help-me file heb ik toch best de juiste config.
Nog meer tips?
:rolleyes:

wat voor systeem heb je??
geheugen?
hoeveel ghz?
heb je je hd wel een gedefragmenteerd?
spyware
virus-scan

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP, 1045 MHz (10.5 x 100)
Moederbordnaam ECS K7S5A (5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio)
Moederbord Chipset SiS 735
Systeemgeheugen 256 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (08/09/02)
Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Monitor Lite-On/Litronic GC/N150AT/ATA [15" LCD] (2016A2135)

Multimedia
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

Opslag
IDE apparaat SiS PCI IDE-controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf IC35L040AVVA07-0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station LITEON DVD-ROM LTD-165H (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station LITE-ON LTR-40125S (40x/12x/48x CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 39260 MB (21937 MB vrij)

HD pas nog gedefragmenteerd, virusscanner van norton en pasalle spyware eruit gehaald.

en wat heb het spel nodig??

en kan je ook nog een screenshot maken van de fout die hij doorgeeft?

Hij geeft de fout niet meer aan aangezien hij het nu wel doet maar heeeel traag. Volgens de helpme file heb ik wel de benodigde requirements..
Volgens een vriend van me kan het ook liggen aan de pixel opbouw van mijn flatscreen (= 15 inch) en hij kon verder ook niks vinden qua instellingen enzo.

Geplaatst door pmimmy
welke kaart heb je?? nvidia gforce 2 mx 400 64 mb (op de game staat wel; aanbevolen geforce 3 64 mb, maar maakt dat echt zoveel uit?)

dan zou het misschien wel wat uit maken.
of je moet een nieuwe kaart aanschaffen.
maar is dat spel het waard??

Ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn comp het allemaal niet meer aankan, ;-)
Heb 'm toen gekcoht toen ik zelf nauwelijk spelletjes deed. Vind het nu wel leuk!
Zit erover te denken spelcomputer aan te schaffen, ook omdat dochter in die leeftijd komt nu. Kunnen we samen gamen...
Heb je misschien tips waar ik op moet letten bij aanschaf?
Trouwens erg aardig dat je me zo helpt.
Grtjs
Pmimmy
:thumb:

met een spelcomputer bedoel je een xbox,playstation?
weet niet hoe oud je dochter is.maar op een gamecube heb je meer kinder spellen (mario)en dat soort spellen
je heb ze al vanaf 100 euro met een spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan