BF 2 veels te traag voor mijn systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellboundforsod

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
hallo ik heb sinds een kleine week battlefield2 maar me framerate is om te huilen.
ik speel de game op 1280x960 alles high 4xAA 8xAF en dan heb ik maar 25fps gemiddeld en in actie 15fps soms nog lager, en als het heel rustig is 35fps.

heb de game ook gespeeld zonder AA en AF en 1024x768 en light op medium en had ik gemiddeld 34 fps soms als het heel rustig is net 50fps maar in actie 24 fps.
wat ik ook nog in de game heb is dat het erg stottert het spel.(maar als ik dat bv niet had dat gestotter dan had ik ook weinig fps, want op somige stukken waar het niet stottert daar heb ik ook weinig fps)
heb ook nog geklooid met het geluid en op hardware gezet maar helpt ook niet.

heb gespeeld met de optie kwaliteit in de driver, de driver was trouwens 77.30

mijn systeem is een amd64 3400+(2,4) 2x 512 ram en een geforce 6800GT.

dit is niet normaal voor mijn systeem maar hoe kan dit en wat doe ik eraan?

heb ook een paar benchmarks gedaan met de zelfde 77.30 driver

3dmark 2005 4978 score en me cpu score is 3470 (driver op default+ 3dmark)

aquamark3 58,474 score en gfx 9,099 en cpu 8,181 (driver op default +aqumark)

comanche4 64,42fps op 1280x1024 4xAA 8xAF en de sound uitgezet in de benchmark.

call of duty timedemo 129 fps 1280X1024 4xAA 8xAF alles op het hoogst in de game.

call of dutty hoord 168 fps te zijn voor mijn systeem en die valt ook te laag uit.
ik heb ook republic commando en die heeft ook veels te weinig fps ongeveer 27 fps op 1280X1024 4xAA 8xAF moet ook veel beter kunnen.
en me cpu score van 3d mark is te laag.
dus met andere worden zal het wat te maken hebben met me processor?
want me 3d mark score is wel normaal of niet ?

hoop dat jullie me kunnen helpen bij mijn probleem.

bijvoorbaad dank.

edit nog even wat, ik heb de nieuwste moederbord drivers en ik gebruik drivercleaner voor me drivers.

Laatst bewerkt:
Denk je nou dat je systeem alles is?:confused:

Beetje sarcastisch over.. maarja..

Nou battlefield is gewoon ongelofelijk zwaar en denk dat het waarschijnlijk gewoon ligt te hoge instellingen een vriend van me heeft de 6800Ultra en haald met 1280x1024 4xaa 8xaf fps 30 en in duel 25..

Dus ligt toch in die instelling aan je kaart... Vsynx uitstaan?

Dat kan een hoop wezen, vsync kunnen we wel uitschakelen in dit geval..:)

Goed, niets zo goed als een verse windows, meestal zijn ze zo vervuild dat ze de helft sneller kunnen.

Probeer zo veel mogelijk programma's uit te zetten tijdens het spelen, je hebt echt geen muis-instellingprogramma of realplayer en andere onzin nodig als je online gaat spelen, zou wel een firewall aanlaten.

Check op spyware en andere rommel, ik gebruik doorgaans hitman pro om het gros eruit te filteren.

probeer het even

succes

BF2 is een zwaar spel en met het systeem dat je hebt, kan je hem echt niet op hoge resoluties spelen met alle grafische toeters en bellen aan.

Vooral online met veel spelers eist het spel veel van je pc.

Zet ook het geluid es op de Software-mode in het spel. Helpt vaak ook veel.

nou heb alles gedaan wat jullie hebben gezegt maar het helpt niet.
heb trouwens vsync uit staan.

ook nog mijn hardeschijf gedefragmenteerd maar helpt ook niet.

toen maar clean windows er opnieuw op ook zonder resultaat.

mensen met een zelfde comp als mij halen veel meer fps trouwens, en ook al zet ik het lager zonder AA en AF en lighting op medium dan nog is het niet goed met maar 34fps op 1024x768.

zal het niet komen door me processor aangezien hij niet goed scoord in 3d mark?

mijn voledige systeem specs voor de duidelijkheid even:

een AMD athlon64 3400+ (2,4ghz) 2xGeheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos, MSI K8M400 DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA, WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache,XFX GeForce 6800GT 256mb,

(ik heb dat moederbord trouwens gekocht als een K8M800 maar toen ik in aida keek zag ik tot mijn verbazing dat het een k8m400 is.weet niet of het wat uitmaakt?)

Laatst bewerkt:
je zet alles op het maximum:o met 1 giga geheugen moet je het zwaarste spel van het moment niet op het maximum zetten dunkt me. ok je cpu is redelijk, maar niet super en je grafische kaart kan er ook door. maar der zijn systemen die stukken sterker zijn dan de jouwe!! iik draai op athlon xp 1700+(1,5 ghz) 512 ram en geforce fx 5200(128 MB) heb een constante cpu van 100 procent en me grafische kaart wrs ook. ik draai alles op het minimum!!!(800*600) en dan heb ik om de minuut misschien 1 schokje. maar ik kan je zeggen: zelfs met alles op het minimum is het beeld al moordend goed!!(17 inch crt-scherm) zet die anti-aliasing af want dit is voor egte high-end systemen(je hebt hem dan nog op 4x gezet:confused: ) als je die afzet wees dan maar gerust dat het niet meer zal schokken. die andere mensen die je kent hebben dit ook afgezet.

en tja als je nog niet tevreden bent: koop dan een geforce 7800(512 MB als dat al bestaat, vermoed van wel want je hebt al zulke 6800's) een athlon FX-57, 2 gigabyte geheugen en een raptor van 74 gigabyte(10K rpm) dan zul je de game op het maximum kunnen spelen

wat ik al eerder zij is dit

mensen met een zelfde comp als mij halen veel meer fps trouwens, en ook al zet ik het lager zonder AA en AF en lighting op medium dan nog is het niet goed met maar 34fps op 1024x768.

en dan schokt het nog.

op die instellingen zou het toch moeten lopen.

ik heb dat probleem zelf ook, en heb het hier gevraagd en mij was aangeraden om het geheugen van mijn videokaart in de bios hoger te maken dus als je 128 mb hebt zet je hem in de bios op 256 of hoger. dit hielp een beetje

maar ik denk dat er niks aan te doen is, je moet gewoon wachten op een patch ik hoop ook dat het daaraan ligt, en zo niet dan is er niks anders te doen dan een nieuwe pc kopen :rolleyes:

Geplaatst door skillet
ik heb dat probleem zelf ook, en heb het hier gevraagd en mij was aangeraden om het geheugen van mijn videokaart in de bios hoger te maken dus als je 128 mb hebt zet je hem in de bios op 256 of hoger. dit hielp een beetje

maar ik denk dat er niks aan te doen is, je moet gewoon wachten op een patch ik hoop ook dat het daaraan ligt, en zo niet dan is er niks anders te doen dan een nieuwe pc kopen :rolleyes:
heb het al op 256 mb staan in de bios.

en een nieuwe computer kopen dat doe ik niet(heb deze vanaf februari en was 1585 euro ongeveer met 17 inch monitor,en hij mijn systeem voldoet ruim aan de systeem eisen van BF2)

Laatst bewerkt:
kan iemand mij uit de brand helpen?
want zo is battlefield niet leuk meer zo traag.

en kan toch niet met mijn comp, moet beter kunnen.

zal het niet met de processor te maken hebben ivm de zeer lage scores in 3dmark 2005 en aquamark 3?

zo'n denderend zwaar spel is het niet hoor.
mijn pctje is normaal en spel draai perfect met hoge resolutie.

kan allemaal wel leuke puntje hebben met 3dmark.
maar zoals je ziet is dat ook niet alles :p

tis een nieuw spel en zit nog bordevol met bugs zoals gewoonlijk met een spel van EA

heb je de nieuwe patch al geprobeerd?

PS. zelf heb ik ook nog een vraagje.
BF2 stopt er soms gewoon mee sluit af en ben weer terug in windows zonder enige foutmelding.
Tis ook niet om de zoveel tijd.
de ene keer an ik dik een uur gamen niets aan de hand en de andere keer stopt ie na 10 min.

heb iets gelezen over VPU uizetten, maar weet begod niet wat dat is

heb je wel gekeken naar de instellingen van je kennissen: als die op 1024*768 stonden kan dit al heel wat verschil uitmaken

uh, wrom wil BF2 bij mij niet meer opstarten:confused: kzit wel aan het minimum maar tog, kan het zijn dat mijn videokaart te warm is met het warme weer van de laatste tijd? zal es ff BF1942 spelen op allerhoogst, kijken of ik me verbrand

on topic: als je deze game op het maximum wilt spelen: koop nog een gigabyte geheugen bij en een geforce 7800:p mar volgens mij hebben je kennissen de geforce 6800 ultra!!

die patch ga ik niet halen, zitten bugs in.

veel mensen spelen op 1280x1024 en loopt veel beter dan van mij,en das ook met een geforce 6800gt.

dit ben ik nog tegen gekomen:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2466&p=3

zoals jullie kunnen zijn veel meer fps dan ik.
en als ze de game op lagere instelingen spelen dan zitten ze tegen de 90 fps aan, en dat haal ik bij lange na niet.( ze hebben wel een betere cpu maar mag niet zoveel fps uitmaken)

en nomaals: zal het niet te maken hebben met mijn cpu, ivm de zeer lage cpu scores in de benchmarks?

ik zie wel nergens staan welke cpu ze gebruiken, maar idd, het lijkt me ook niet normaal, zoveel zou het niet mogen schelen!! wat zijn de temperaturen van je videokaart en je cpu tijdens en voor het gamen? kijk eens voor een nieuwe koeler. wat ook zou kunnen(maar weet neit of dit op amd van toepassing is) dat is dat er zoiets als hyperthreading is, dat je processor dus dual core is, waardoor je hem tijdens het gamen maar voor de helft gebruikt. als je kijkt bij taakbeheer en prestaties: wat zieje dan bij cpu? 1 of 2 grafieken? en als dit niet zo is: komt hij wel op 100 procent bij het gamen? doet hij dit niet, dan zal het hoogstwrs aan je koeling liggen of een clocklimiet(wat je dus zou moeten kunnen instellen in je bios) zieje wel nog de normale waarden staan van je cpu in bijvoorbeeld everest?(dus athlon 64 bit 3400+ en 2,4 ghz)

btw: ik zie ook staan op perfect-systems.be bij de desbetreffende processor(en ook de andere 64 bits) hypertrans? wat betekenet dit? synoniem voor hyperthreading?

je speelt op 1280*1024 maar op hoeveel hertz? volgens mj spelen die anderen op een andere frequentie, test es uit

Geplaatst door skelle
ik zie wel nergens staan welke cpu ze gebruiken, maar idd, het lijkt me ook niet normaal, zoveel zou het niet mogen schelen!! wat zijn de temperaturen van je videokaart en je cpu tijdens en voor het gamen? kijk eens voor een nieuwe koeler. wat ook zou kunnen(maar weet neit of dit op amd van toepassing is) dat is dat er zoiets als hyperthreading is, dat je processor dus dual core is, waardoor je hem tijdens het gamen maar voor de helft gebruikt. als je kijkt bij taakbeheer en prestaties: wat zieje dan bij cpu? 1 of 2 grafieken? en als dit niet zo is: komt hij wel op 100 procent bij het gamen? doet hij dit niet, dan zal het hoogstwrs aan je koeling liggen of een clocklimiet(wat je dus zou moeten kunnen instellen in je bios) zieje wel nog de normale waarden staan van je cpu in bijvoorbeeld everest?(dus athlon 64 bit 3400+ en 2,4 ghz)

btw: ik zie ook staan op perfect-systems.be bij de desbetreffende processor(en ook de andere 64 bits) hypertrans? wat betekenet dit? synoniem voor hyperthreading?
na het gamen heb ik gezien dat me cpu 50 graden is en me 3d kaart 68 graden (das heel normaal) dat zal het dus niet zijn.

jij hebt het over hyperthreading,das alleen bij een pentium dacht ik,(dual core heeft amd wel)maar ik heb dat niet,en ik zie maar een grafiek staan in taakbeheer.

tijdens het spelen gebruikt mijn cpu maar 18%.(in call of duty is dat 100%) dat kijk ik na door in de game ctrl alt del in te drukken en dan het windows knopje en dan taakbeheer bij processen.

in de programma"s die jij opnoemnd staat idd 2,4 ghz.
en een clocklimiet zie ik nergens in mijn bios staan.
ik heb een realtime processor speed progje en daar staat 2400,09 mhz (ook tijdens het gamen)

wat jij al zij van die aantal hertz heb ik zelf ook al aan gedacht maar helpt ook niet.
ik heb zelfs al geprobeerd die dektop resolutie het zelfde te zetten als de game resolutie met het zelfde aantal herts,maar dat mag ook niet baten.

en btw ik denk dat hypertrans de amd tegenhanger is van de pentium hyperthreading.

Laatst bewerkt:
het ligt idd aan je cpu: die zou veel hoger moeten komen tijdens het gamen. helaas wat de oorzaak is kan ik niet meteen bedenken:confused: normaal met zo'n monstervideokaart kan je processor niet snel genoeg zijn. wrs heeft het dan tog met het spel te maken, maar die patch downloaden mag je idd niet doen. als je dat tog hebt gedaan moet je hem deinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan