BF 2 veels te traag voor mijn systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet iemand wat er aan de hand is, dat dat mijn cpu maar 18 % gebruikt in battlefield?
want dit is niet meer normaal wat ik heb.

ik zou graag willen weten wat voor processor jullie hebben, en hoeveel % cpu jullie processor gebruikt in battlefield 2.

Laatst bewerkt:
probeer anders eens de omega drivers voor je video kaart had ik ook met bf eerst wou mijn Fx5200 hem niet draaien en met die drivers wel.

die drivers helpen ook niet (2 fps meer, en das niet veel)
dus waarom hij nou zo traag gaat weet ik niet.

met mijn amd 1800+ kom ik op 100 procent voortdurend. maar kheb es gelezen dat het aangeraden is om 2 gigabyte ramgeheugen te hebben en ik denk als je nu nog 1 gigabyte bijstopt je dan wel veel meer fps haalt. nu zal hij aan het swappen zijn(logisch alles staat op het maximum) en dan moet je cpu en ook je grafische kaart voortdurend w8en op het geheugen(harde schijf dus nu voornamelijk omdat je ramgeheugen volstaat) mijn advies dus: wil je egt veel meer fps dan moet je 1 giga ram bijsteken(je cpu en je videokaart zullen ook harder werken dan, want je videokaart werkt denk ik ook nu niet op het maximum:)) defragmenteren kan iets helpen, maar die 1 giga ram van misschien 100 euro zal de doorslag geven. dan best ook nog je virtueel geheugen uitzetten(ik heb totaal geheugen: virtueel + ram 1,250 gigabyte, ah kzie zelfs dat het maar minimum 256 was en maximum 512, dus 1 giga in totaal. jij moet zeker toekomen dan!!)

je moet er natuurlijk 100 euro voor over hebben... maar het werkt volgens mij zeker!!!

:edit: mijn fx5200 draait hem zonder de omegadrivers:o

Geplaatst door skelle
met mijn amd 1800+ kom ik op 100 procent voortdurend. maar kheb es gelezen dat het aangeraden is om 2 gigabyte ramgeheugen te hebben en ik denk als je nu nog 1 gigabyte bijstopt je dan wel veel meer fps haalt. nu zal hij aan het swappen zijn(logisch alles staat op het maximum) en dan moet je cpu en ook je grafische kaart voortdurend w8en op het geheugen(harde schijf dus nu voornamelijk omdat je ramgeheugen volstaat) mijn advies dus: wil je egt veel meer fps dan moet je 1 giga ram bijsteken(je cpu en je videokaart zullen ook harder werken dan, want je videokaart werkt denk ik ook nu niet op het maximum:)) defragmenteren kan iets helpen, maar die 1 giga ram van misschien 100 euro zal de doorslag geven. dan best ook nog je virtueel geheugen uitzetten(ik heb totaal geheugen: virtueel + ram 1,250 gigabyte, ah kzie zelfs dat het maar minimum 256 was en maximum 512, dus 1 giga in totaal. jij moet zeker toekomen dan!!)

je moet er natuurlijk 100 euro voor over hebben... maar het werkt volgens mij zeker!!!

Ik kreeg mijn Fx 5200 niet aan de praat zonder die drivers.

Geplaatst door skelle

ik speel de game nu met lighting op medium, zwapt dan niet meer maar de framerate blijft heel slecht vind ik, 45 fps op 1024x768 4xAA 8xAF.
ik heb op een site gezien dat dat veel hoger moet zijn:
http://www.amdzone.com/modules.php?...s&file=index&req=viewarticle&artid=145&page=1

ik heb trouwens ook gedefragmenteerd.
en ik heb windows er opnieuw opgegooid,maar het helpt niks.

hoeveel fps heb jij met welke instelingen met jou 5200?

verbaast mij nog dat je hem daarmee kan draaien.
omdat deze kaar echt heel slecht is ondanks dat hij direct 9 heeft.

bedoel het trouwens niet deligrerent.

Laatst bewerkt:
nee, ik weet wel:p ik sta er ook versteld van dat ik zonder nieuwe updates hem nog kan draaien(in het boekje staat nogtans minimum geforce 5700:o) maar goed, over die fps, kwil wel es bekijken, maar hoe doe ik dit:confused: waar vind ik de console en wat moet ik invoeren? let wel: alles draait op het minimum hier!!(misschien kan het hoger, heb het niet uitgetest, maar kzie wel dat mijn cpugebruik op 100 procent staat en er meer als 500 geheugen voor BF2 gebruikt wordt en dat videokaart al aardig temperatuurtje heeft;))

the connection refused the server:confused: warom kan ik nu niet inloggen? tog niet door die no cd crack:( kzal dan tog maar es een dvd-speler halen zeker. maar ik zie op die site dat ze het gwn op high hebben gezet, jij doet custom, dus kun je nog hoger wat je dan ook doet. maar het probleem met de cpu blijft uiteraard(daar werken ze wel met een 3800, maar zoveel zal dat wel neit uitmaken.) je gaf zelf al aan dat je cpu slegt scoorde en dat hij ook maar 20 procent gebruikt. zou er iets niet in orde zijn met je koeling? kdenk dat we eerder in die rigting zullen moeten zoeken en dat nog 1 giga ram erbij wel iets van je framerate zal verhogen, maar kweet niet of dan je cpu ook op 100 procent gebruikt wordt. tijdens het gamen: zie je dan vaak dat hij swapt naar je harde schijf?

nou mijn tempratuur van mijn cpu blijft heel goed, een graat of 43 zag ik,ook mijn 3d kaart blijft blijft goed binnen de toegestaande tempratuur. (een graad of 58)
dus denk niet dat dat het is.

sinds ik de lighting op medium heb zwapt hij niet meer. heel af en toe ff,maar mag geen naam hebben.
raar dat mijn framerate zo traag is,en idd een 3800+ is wel sneller maar dat zijn maar een paar fps,ik hoor niet zoveel fps te missen.

veel games gebruiken bij mij geen 100% (alleen call of duty)

jij kan je fps bekijken met fraps.
te downen op www.fraps.com.

jij zei nog (the connection refused the server)
maar denk niet dat dat door die no cd crack komt hoor.
misschien lukt het later weer.
ik heb ook zo iets wel eens gehad.

ja nu lukt het weer:) maar als je alles op maximum zet(waarmee je dus die lage framerate haalt??) swapt hij dan veel? zoja: meer ramgeheugen kopen(ik heb es ergens gelezen dat het het best is om giga ramgeheugen te hebben als je alles op maximum wil draaien:)

ik kom niet onder de 20 fps;)

Laatst bewerkt:
doe gewoon deze test

Wil je weten of je BF2 kunt spelen op low/mid of high settings??
Doe de test!

Processor

AMD xp
1500+ very low settings
1800+ low settings
2000+ low-mid settings
2400+ mid settings
2600+ mid settings
2800+ mid-high settings
3000+ high settings

AMD 64
2800+ mid-high settings
3000+ high settings
3200+ high settings
3400+ high settings
3500+ high settings
3600+ and above insane settings

intel p4

1.5 very low settings
1.6 very low settings
1.8 low settings
2.0 low settings
2.4 mid settings
2.8 mid-high settings
3.0 high settings
3.2 high settings
3.4 high settings
3.6 and above insane settings

RAM

256mb very low settings
512mb mid-low settings
1GB high settings
1.5gb high settings
2GB insane settings

Video Cards

ATI

8500 low settings
9000 low settings
9200 se low settings
9500 se low settings
9600 se low settings
9500 low settings
9550 low settings
9600 low settings
9500 & 9600 pro mid settings
9700 mid settings
9800 se mid settings
x300 mid settings
x600 mid settings
9800 mid settings
9600xt mid settings
9850 mid settings
9800 pro mid-high settings
x700 pro mid-high settings
9800 pro 256mb med-high settings
x800 pro high settings
x800 pro xt and above insane settings

NVIDIA

GeForce Fx (GeForce 4 will not work)

5200 low settings
5300 low settings
5400 low settings
5600 low settings
5700 low-mid settings
5800 low-mid settings
5900 low-mid settings
5950 low-mid settings
5700 u mid settings
5800 u mid settings
5900xt mid settings
5950 mid settings
6600 mid settings
6600 256mb mid settings
6600 gt mid-high settings
6600 gt 256mb high settings
6800 and above insane settings

Stap 2: Reken uit!

if you have a low processor and a mid ram and low video card: low+mid+low= low settings

low+low+high:low
low+mid+[high,insane]:mid-low
mid+mid+low: mid-low settings
mid+mid+mid: mid settings
high+mid+mid: mid settings
high+high+mid: mid-high settings
high+high+high: high settings
insane+high+high: high settings
insane+insane+insane: high settings

ik heb dus high+high+insane, nou het loopt voor geen meter.

ik heb lighting al op medium en zwapt niet meer maar mijn framerate is zo slecht.
gemiddeld 45 fps op 1024x768 alles high (behalve lighting) 4x AA 8xAf en is heel veel avctie heel ver onder de 30 soms wel 22 fps.
en zoals ik al eerder zei moet dat veel hoger, stond ook op die site met die benchmark.

willen de gebruikers van een geforce 6800GT eens kijken hoeveel jullie gemiddeld hebben met die setings van mij?
misschien makelijk, kijk eens in de singelplayer bij de map golf of oman waar je je wapens kan kiezen, op dat punt heb ik 43 fps(das wel makelijk testen,met dat mapje waar je moet kiezen waar je begint)

@skelle op wat voor setings speel jij?
als het hoger is dan low dan wil ik wel zo de krant bellen zo goed, niet onder de 20 fps met een geforce 5200:thumb:

ik heb dus low+mid+low. heb alles afgezet en speel op 800*600@60 Hz. maar heb eiglijk niet uitgetest hoe ver ik kan gaan zonder dat het speelbaar is:) zal het strx es uittesten. nu goed, ik kan ook mijn videokaart redelijk goed overclocken(core kan 50 mhz bij zonder crashen in games en 75 in 3dmark03 en geheugen bij allebei 150 en zo kom ik op 400 punten hoger. cpu kan ik 100 mhz overclocken alleen weet ik niet hoe ik voltage kan verhogen:( iemand tips? memory op 266 mhz) dus dan zou ik in principe nog hoger kunnen spelen:) op mid-low dus. jij hebt idd high settings. maar het probleem ligt tog bij je cpu:confused: die zou tog op 100 procent moeten komen?? is het geen mogelijkheid om nog 1 giga ram bij te stoppen? (of 512 om eens te kijken of het dan al beter gaat met je cpu en ook of je al meer fps haalt)

nu hij niet meer swapt, op hoeveel procent komt je cpu?

ik hoef geen extra ram te plaatsen omdat mijn wisselbastand nu onder de 1 gig blijft op medium lighting.

mijn cpu gebruikt trouwens nog steeds heel weinig in de game, rond de 18% maar soms iets minder soms iets meer.maar nooit boven de 25%.

is hier iemand met een amd64? zo ja willen jullie dan eens kijken onder battlefield 2 hoeveel %cpu jullie hebben?

Laatst bewerkt:
als je 123456 tot de "N" de doet met je rekenmachine en je bekijkt je taskmanager, komt hij dan op 100 procent? en als je dit een tijdje doet, loopt hij dan vast?
zet es de prioriteit van BF2 op hoger dan normaal

ik snap niet wat je bedoelt met 123456 tot de N? in mijn rekenchine?

ik heb wel de prioriteit van battlefield op het hoogst gezet maar dat helpt jammer genoeg niks.

das om te kijken of je cpu wel op 100 procent daarbij gebruikt word:) 123456 tot de N is een zeer zware berekening waarbij je cpu op volle kracht moet worden gebruikt worden en als je dan ziet dat hij niet op 100 procent komt is er niets in orde met je cpu. btw komt hij bij andere spellen ook maar op 20-25 procent?

welke som moet ik nou maken 123456+123456 of 123456x123456 ?

FEAR gebruikt 18%

DOOM 3 gebrukt 34%

CALL OF DUTY gebruikt 100%

PES4 gebruikt 33%

UNREAL TOURNAMENT 2004 gebruik 100%

fear loopt vor geen meter.

doom3 loopt heel goed

call of dutty niet echt, veel minder fps dan hij zou moeten hebben.(in de becourt map heb ik weinig heel vaak onder de 30 fps op 1280x1024 4x AA 8xAF alles op zijn hoogst(mag dat ook met een oude game die op de verbeterde quake3 engine draaid:D )

pes4 loopt heel goed

en unreal tournament 2004 heeft ook te weinig fps.

doom3 met zijn 34% cpu gebruik doet het wel goed.
en call of dutty en unreal tournament met beide 100% cpu gebruik doen het niet goed.

beetje raar niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan