• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bij 0 beginnen in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
ik ben een grafiek in excel aan het maken voor iemand....die moest gemaakt worden van het aantal hartslagen.....nu had je het aantal minuten ( 0,1,2,3,5,7,10 ) en daar staan dan de hartslagen achter...in de grafiek moet dus van 2 renners inkomen....ik kan de grafiek wel maken...maar hij begint automatisch bij 1.

even voorbeeld:

bij 0 minuten is de hartslag 64...maar in de grafiek komt 64 bij de 1 te staan

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij bij nul begint ??

Hallo,

Heb je hier wat aan ?

Rechtsklik op grafiek => kies Source DATA => Tabblad series

Groeten

Bijlagen

Laatst bewerkt:
sorry maar begrijp er niks van :o ik krijg die hele grafiek niet goed....hoe kun je bij de assen instellen van 0,1,2,3,5,7,10 ?? en de verticale as de hartslagen ik krijg heel wat anders als jij hebt....en source data staat nergens?

of moet ik nog speciaal iets selecteren

deze moet ik invoeren....maaar krijg het niet voor elkaar :o
wie kan mij het uitleggen?

persoon1:

0 76
1 136
2 132
3 120
5 117
7 80
10 76

Persoon 2:
0 84
1 164
2 160
3 156
5 152
7 92
10 88

Hallo,

Is dit dan wat je wilt?

Klik boven series 1 en series 2 in het witte gedeelte van de grafiek met de rechtermuisknop
Kies dan Bron DATA
Klik dan op tabblad Series
vul dit dan in bij X-waarden =Sheet1!$A$4:$A$10
vul dit dan in bij Y-waarden =Sheet1!$B$4:$B$10

etc.

Groeten Superzeeuw

P.S.: sorry voor de engelse termen, gebruik namelijk een engelse release vandaar.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Nog snel een beetje aangepast.

Met Persoon 1 en Persoon 2 erbij vermeld
Tekst Hartslagen en Tijd (sec.)

Hoop dat het wat is.

Klik met de rechtermuisknop in het witte gedeelte van de grafiek en klik op alle tabbladen en andere keuzes die je hebt en kijk maar wat ik ingevuld heb. moet jou ook lukken.

Groeten Superzeeuw

Bijlagen

Superzeeuw zei:
Hallo,

Nog snel een beetje aangepast.

Met Persoon 1 en Persoon 2 erbij vermeld
Tekst Hartslagen en Tijd (sec.)

Hoop dat het wat is.

Klik met de rechtermuisknop in het witte gedeelte van de grafiek en klik op alle tabbladen en andere keuzes die je hebt en kijk maar wat ik ingevuld heb. moet jou ook lukken.

Groeten Superzeeuw

Deze is wel goed...thnx :) maar moet eigenlijk onderin alle nummers hebben 0,1,2,3,5,7,10, nu staat er 2,4,6,8,10
dat krijg ik niet voor elkaar :o en zou je mij nog even uit kunnen leggen hoe je bij 0 begint?

(ik weet et ben lastig :o :p )

Laatst bewerkt:
Dat bij 0 beginnen doe je door het ingeven van je reeks en die begint bij 0.
die reeks staat vermeld in A4 t/m A10 = X-as

Er is nog een 2e manier om de x-as te bewerken. Ga met de muis naar de X-as, in de grafiek, en wijs het getal 1 aan (er verschijnt waarde (x) as), dubbelklik nu en er verschijnt een window.
Ga naar het 2e tabblad (bij mij Scale) en vul daar in wat je wilt.
Beginwaarde, eindewaarde, stapwaarde etc.

Heb tevens een aangepast progje erbij gedaan waarbij op blad 1 (invoergegevens) de gegevens ingevuld kunnen worden en op blad 2 (grafiek) de grafiek staat, is iets netter vandaar.

P.S.: wanneer je op het blad invoergegevens de teksten Persoon 1 en Persoon 2 verandert in b.v. Jan en Piet dan komen die namen weer terug in de grafiek.

Groeten Superzeeuw

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan