Bij scrollen voortdurend tabbladen herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

centurix

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Beste helpmijers,

Mijn dochter heeft een HP dc7600c machine met windows XP prof (SP3).
Sinds begin dit jaar heeft haar IE8 performanceproblemen.
Ondanks een goede internet verbinding (56 Mbps draadloos) gaat het simpel scrollen door hetgeen Google heeft gevonden heel traag (schokkerige beeldverplaatsing) en voortdurende meldingen dat IE de tabbladen opnieuw moet herstarten.
AVG is resident aanwezig,FIX-IT gedraaid van Microsoft, adaware, spybot,slow-pcfighter, registryrepair etc. Niets helpt.
Teneinde raad maar Mozilla-Firefox er op gezet......en dat gaat prima.
Maar IE8 moet ook gewoon kunnen functioneren lijkt mij.

Wie heeft een oplossing voor dit hinderlijk fenomeen ?

Met vriendelijke groet,

Jas.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
De map tijdelijke internetbestanden al eens leeggemaakt?
Of IE opnieuw instellen (extra>internetopties>geavanceerd>opnieuw instellen).

Laatst bewerkt:
Gedaan

Dankjewel Mik,

Is allemaal gedaan, nadat ik het systeem heb hersteld naar zo ver mogelijk terug. Biedt geen soelaas.
Fix-it doet je aanbevelingen overigens automatisch.
Bestaat er misschien een mogelijkheid tot herinstallatie van IE8 ? of gaat dat niet tot een oplossing leiden.

Groets, Jas

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten, zelf heb ik Win 7 maar ook nog steeds IE8 en die draait goed (Firefox heb ik als 2e optie).
Ik zal straks Win XP eens opstarten en kijken of dat mogelijk is wat je vraagt.

Ga ik proberen

Hoi,

Bedankt. Zo gauw ik in de gelegenheid ben ga ik die exercitie eens uitvoeren.

Groets, Jas

Helaas

Hallo Mik,

IE8 laat zich niet verwijderen, is integraal onderdeel van Windows.

Groets, Jas

Bij mij staat hij gewoon in de softwarelijst, dus neem ik aan dat je hem daar dan ook kan verwijderen.
Ik dacht dat XP oorspronkelijk IE6 aan boord had en met de SP's naar hogere versies is gegaan.
Ik meen dat ik IE8 gewoon heb moeten downloaden, maar hou me ten goede, zeker weet ik het niet meer.
Nou moet ik je wat zeggen, ik heb zelf ook IE8 met Win 7 en vond ook dat de browser steeds langzamer werd ondanks dat ik geen invoegtoepassingen etc. heb geactiveerd.
Maar ik heb ook FF, die heb ik nu maar als standaard gezet, je weet niet wat je overkomt.
Had ik dat maar eerder gedaan, alles vliegt open. Ik keek er tegenop omdat je toch weer moet wennen. Maar dat moet je in feite met alles.
Ik denk dat ik maar afscheid van IE8 neem, laat 'm wel nog even staan net zoals XP Pro waar ik altijd met plezier mee heb gewerkt. :D

Bedankt

Wel in de softwarelijst maar zonder een button verwijderen

In ieder geval bedankt voor je tijd,

Ik laat dit item nog even actueel wieweet loopt er nog iemand rond met een helder idee.

Groets, Jas

Oplossing ?

Na enig grasduinen op internet laat Microsoft weten dat na de installatie van Windows XP SP3, IE7 en IE8.1 beta niet meer te verwijderen zijn.
Wellicht geldt dat moglijk ook voor mij.
Remedie zou zijn eerst SP3 de-installeren en dan IE8 weggooien en opnieuw installeren.

Ga ik proberen.

Groets, Jas

Was hele toer om Sp3 eraf te krijgen(via verborgen map etc.) Toen liet IE8 zich verwijderen.
Daarna alle updates weer laten uitvoeren.....Tijdens dat proces begon de PC voortdurend opnieuw op te starten.
Na uitschakelen automatische herstart kritische fout in blauw scherm.

Jammer dan, full format en terug naar de oorspronkelijke installatie.

Is nu weer aan het updaten. Drama. Om de haverklap foutrapportages richting Microsoft en probleem met IE8 ? Is weer terug. Nu denk ik toch echt aan een HW-probleem. Vorig jaar begaf de on-board Videokaart het en de leverancier heeft een losse kaart ter vervanging aangeboden. Die heeft tot op heden goed gewerkt, maar het kan natuurlijk ook het moederboard zijn.

Enig idee hoe ik daar achter kan komen ?

Groets, Jas

Ik heb wel een idee maar dan moet het mobo eruit en dat ga je niet willen als je dat nog nooit gedaan hebt.
Denk ook dat het HW gerelateerd is, de pc is +/- 2006-2007?
Kan ook een, op sterven na dood, harde schijf zijn. Die gaan gemiddeld 5 jaar mee.
Schokkerig beeld kan liggen aan verouderde drivers van je graka of de hardwareversnelling, kortom een gericht advies in deze is moeilijk te geven als je de pc niet zelf onderhanden hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan