Bij starten verschijnt pop-up met tekst ietb.dll missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vupido

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
73
Beste forummers,

Bij starten verschijnt pop-up met tekst ietb.dll missing.
Ik druk dan op ok en de pop-up verdwijnt en ik kan internet explorer starten en aan de slag met internet.

Het is echter wel elke keer een extra handeling.

Kan ik ietd.dll ergens downloaden? Of moet ik Windows XP opnieuw installeren?

Bij voorbaat dank voor een eventueel antwoord,
:love:
Vupido
 
Laatst bewerkt:
Aan de naam te zien is dit een bestand dat onderdeel is van Internet Explorer. Probeer eens Internet Explorer opnieuw te installeren of een nieuwere versie te installeren.
 
@Nestles, Deze beide browers gebruik ik al naast internet explorer 8.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
lees dit even (Eng).
Download Mbam (link en handleiding in m'n handtekening) en laat die eens draaien (evt. in de veilge modus).
Kijk ook eens bij IE welke invoegtoepassingen allemaal geactiveerd zijn.
Welke versie van IE heb je?
 
@nestles
Beantwoord alleen wat ter zake doende is aangaande het probleem van TS.
waarom gebruik je 3 webbrowsers? ben je een webdevelopper?
ik raad je aan geen internet explorer te gebruiken
Zulk soort vragen hebben hier niets mee van doen.
 
Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger, Ik heb IE 8. Ga nu mBAM draaien. Vermoedelijk is ietb.dll een overblijfsel van een installatie van FLIP. Nuke heb ik 1 x gedraaid en dan wordt 20 % van de opgemerkte fouten gecorrigeerd. Daarna niets meer, tenzij je registreert. Die 20 % was niet voldoende om het probleem op te lossen.
 
Aan de naam te zien is dit een bestand dat onderdeel is van Internet Explorer. Probeer eens Internet Explorer opnieuw te installeren of een nieuwere versie te installeren.
Die ga ik ook proberen.
@Mik Zjegger, crapcleaner draaien heeft niets opgeleverd op dit terrein.
 
Probeer dit eerst eens:

Start, Configuratiescherm, Netwerk- en Internet-verbindingen, Internetopties, tabblad Geavanceerd, Opnieuw instellen.


Moet als (een) Administrator, alle IE-schermen moeten afgesloten zijn voor je begint.

Lukt dat niet, dan moet je IE8 eerst downloaden (zelf juiste taal & bit kiezen) & opslaan(!).
In Configuratiescherm, Software daarna deinstalleren. Herstarten.
Het gedownloade IE8-installatie-bestand, via Eigenschappen even Deblokkeren, Toepassen, OK. Dubbelklikken. Na voltooing weer herstarten.
Niet vergeten te updaten!

Download Internet Explorer 8 - Microsoft Windows
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eerst eens:

Start, Configuratiescherm, Netwerk- en Internet-verbindingen, Internetopties, tabblad Geavanceerd, Opnieuw instellen.


Moet als (een) Administrator, alle IE-schermen moeten afgesloten zijn voor je begint.

Lukt dat niet, dan moet je IE8 eerst downloaden (zelf juiste taal & bit kiezen) & opslaan(!).
In Configuratiescherm, Software daarna deinstalleren. Herstarten.
Het gedownloade IE8-installatie-bestand, via Eigenschappen even Deblokkeren, Toepassen, OK. Dubbelklikken. Na voltooing weer herstarten.
Niet vergeten te updaten!

Download Internet Explorer 8 - Microsoft Windows

Hallo The Knight,
Toegepast, maar heeft het probleem helaas niet verholpen. Ben nu malwarebytes aan het draaien. Het programma draait al 2 uur nu, maar is nog niet klaar en heeft ook geen enkel probleem gevonden.

De link in uw post voor het downloaden van internetexplorer 8 heb ik gebruikt. De bestanden - .exe - opgeslagen in downloads en daarna gedraaid. Ik kreeg de mededeling geen geldige win32-toepassing.

Prettige dag nog,
:love:
Vupido

Malwarebytes Anti-Malware 1.60.1.1000
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2012.03.01.02

Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.18702
???? ?????? :: *** [administrator]

1-3-2012 10:34:48
mbam-log-2012-03-01 (10-34-48).txt

Scantype: Snelle scan
Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scanopties: P2P
Objecten gescand: 39606
Verstreken tijd: 2 uur/uren, 49 minuut/minuten, 50 seconde(n) [beëindigd]

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

(einde)
 
Laatst bewerkt:
De link in uw post voor het downloaden van internetexplorer 8 heb ik gebruikt. De bestanden - .exe - opgeslagen in downloads en daarna gedraaid. Ik kreeg de mededeling geen geldige win32-toepassing.

Was de handtekening in orde (Microsoft) bij de waarschuwing voor het uitvoeren? Zoniet, opnieuw downloaden, hopen dat het heel aankomt. Mogelijk heb je de 64bit versie gekozen? Taal overeenkomstig Windows - of - Engels?

Probeer eerst maar de CCleaner via de link in de post van Mik Zjegger.

Seniorke: Die toolbar heeft OS ooit mee geinstalleerd met FLIP, zie OS bericht #8.
 
Laatst bewerkt:
Seniorke: Die toolbar heeft OS ooit mee geinstalleerd met FLIP, zie OS bericht #8.

Sorry, over het hoofd gezien.
Dan kan men dit zo oplossen.
Start Ccleaner en ga naar Opties.
Klik bij Geavanceerd en vink het vakje aan bij "Waarschuwingsberichten niet weergeven".
 
Ik heb bij geavanceerd in Ccleaner het vakje "Waarschuwingsberichten niet weergeven" aangevinkt. Dit had echter geen effect.
Voor de duidelijkheid, de popup met tekst IETB.DLL missing hoef ik maar 1 x weg te klikken, namelijk bij het opstarten. En daar heeft Ccleaner geen effect op gehad.
Mee eens, die toolbar is mee geïnstalleerd met FLIP.

Nu ga ik maar weer verder met een nieuwe Internexplorer 8 installeren. Misschien dat dat helpt. Ik heb ook nog even in het register gekeken, maar kon in de gauwegeit niets vinden.

Nog een fijne avond,
:love:
Vupido

Ziet er vreemd uit op het beeldscherm: in de gauwegeit! Maar het schijnt toch een correcte spelling te zijn of heeft iemand een betere spelling voorhanden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan