Bij zware taken plotseline reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien even kijken of je je moederbord kan downgraden? Weet je zeker of de voeding ook stofvrij is? Draait de koeler in de voeding wel? Zit er genoeg koelpasta op je CPU? En je grafische kaart? Probeer eens je hand op de voeding te houden terwijl de PC iets zwaars aan het doen is. Zit je niet tegen de limieten van je voeding aan? Het kan ook nog dat de thermal diode (of hoe het heet) in je CPU kapot is en hij dus verkeerde waarden doorgeeft. Probeer je CPU en grafische kaart eens te underclocken. Wordt je harde schijf niet te warm?

Je kan ook buiten je computer kijken: Is de bekabeling wel goed? Probeer eens een ander stekkerblok (als je er een hebt). Zit je niet tegen de limieten van je zekering aan?

Pfoe, veel typewerk
 
Misschien even kijken of je je moederbord kan downgraden? al geprobeerd: geen effect Weet je zeker of de voeding ook stofvrij is? jap, stofzuiger en perslucht Draait de koeler in de voeding wel?natuurlijk, nagekeken Zit er genoeg koelpasta op je CPU?ga er vanuit van wel, de koelpasta zat al op de koeler (boxed) En je grafische kaart? ja, die is net nieuw. Probeer eens je hand op de voeding te houden terwijl de PC iets zwaars aan het doen is. Zit je niet tegen de limieten van je voeding aan? als dat zo was, was hij er niet uitgeknald toen ik mijn hdd's en cd/dvd drives had afgekoppeld Het kan ook nog dat de thermal diode (of hoe het heet) in je CPU kapot is en hij dus verkeerde waarden doorgeeft. Probeer je CPU en grafische kaart eens te underclocken. ook al geprobeerd (althans, de CPU, geen effect) Wordt je harde schijf niet te warm? nope, die koelt erg goed

Je kan ook buiten je computer kijken: Is de bekabeling wel goed? jap Probeer eens een ander stekkerblok (als je er een hebt). geen effect Zit je niet tegen de limieten van je zekering aan? nope, ook niet

Pfoe, veel typewerk klopt xD
 
Probeer er toch maar eens nieuwe koelpasta op te doen, productiefouten kunnen altijd voorkomen...
Ik gebruik een of andere zilverkleurige merkloze troep uit de Baco (army goods), werkt perfect, mijn dualcore (Intel C2D E4600) draait op dit moment idle @ 25 graden.
 
Maarja, het zijn de temps dus niet.
Ik het nog 1x proberen, 2 hdd's en 2cd/dvd combinaties eruit. Mocht dat niet helpen, weet ik het ook niet meer :(.
 
Ik zou toch even een andere voeding proberen (spinazie misschien?:p)
 
Haha, lol.. Moest meteen aan popye denken xD kan geen 1200Watt voeding tegenop :p
Mja, is wel een Zalman voeding.
 
Die voeding zou ook het probleem niet moeten zijn
 
Oké, net weer gedaan:
2 hdd's eruit en 2cd/dvd combinaties eruit.

Weer bij een graad of 54/55 knalde hij eruit :(
 
Ik weet het ook niet meer... Misschien kan je met een flinke koeler proberen de CPU onder de 55 te houden, maar dat lijkt me bijna onmogelijk...
 
Als het jullie PC zou zijn, wat zouden jullie dan vervangen?

1. CPU
2. GPU (zinloos, maar oke xD)
3. Mobo
4. PSU

Ik denk dat ik de CPU zou doen. Vervangen met de Phenom 955 BE en een scythe mugen 2 erbij.
stabiel op 4,4GHz met lucht te krijgen (zinloos voor hetgeen ik met de pc doe, maar oké)
 
Ik zou helemaal niks vervangen, mits het niet kapot is natuurlijk .. Maar gewoon zorgen dat de airflow in die kast gewoon prima in orde is ;)
 
Net draaide ik prime 95 voor een seconde of wat.... kablaf, hij lag eruit :s
CPU of RAM... I don't know.
 
Interessant nieuws dit:
Ik heb mijn CPU terug geklokt naar 1,6Ghz (multiplier op 8x, met amd overdrive utility) en nu trekt hij die stresstests wel...
Kunnen jullie wat met deze info?
Ik heb de CPU dus terug geklokt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan