Bij zware taken plotseline reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was een bios zo te zien.
Oh, wacht eens.... Ik heb een BETA bios... getver! Even terug naar F7 dan maar.

EDIT1:
F7 zit erop. Houd jullie op de hoogte van de voortgang.

EDIT2:
De kloksnelheid was weer terug gezet naar 2,5GHz na de flash: zowel de AMD Overdrive Utility burn-in test als de OCCT Petroiska test deden het niet. Terug naar 1,6GHz of 2,0GHz werden beide tests wel getrokken. Betekend dit gewoon een gevalletje garantie voor de CPU? Of is er iets anders aan de hand?
 
Laatst bewerkt:
Het was een bios zo te zien.
Oh, wacht eens.... Ik heb een BETA bios... getver! Even terug naar F7 dan maar.

EDIT1:
F7 zit erop. Houd jullie op de hoogte van de voortgang.

EDIT2:
De kloksnelheid was weer terug gezet naar 2,5GHz na de flash: zowel de AMD Overdrive Utility burn-in test als de OCCT Petroiska test deden het niet. Terug naar 1,6GHz of 2,0GHz werden beide tests wel getrokken. Betekend dit gewoon een gevalletje garantie voor de CPU? Of is er iets anders aan de hand?

Al weer nieuws voor ons ? ;d
En anders zou ik terug gaan met cpu als daar het probleem ligt, of nieuwe psu als daar probleem is. , ik weet het ook allemaal niet meer ...
 
Jap. Het is de CPU. Op 2,5ghz (de normale snelheid) is hij instabiel. Bij 2,0ghz is hij wel stabiel. Dus dat wordt een bezoekje aan de winkel die deze CPU verkocht heeft. Garantie, kijken of ik daar recht op heb.
Ik heb alleen de multiplier van de CPU van 12,5x naar 10x verlaagd. Verder niets.
 
Laatst bewerkt:
Aha… Ik dacht al zoïets, maar het leek me zeer onwaarschijnlijk. Veel succes met het terugbrengen!
Tip: maak ze niet wijzer dan nodig en vertel niets over de underclock, want meestal valt alleen het aanpassen al niet meer binnen de garantie
 
Ik heb net de RMA aangevraagd. Omdat ze vandaag gesloten zijn, verwacht ik morgen de mail met de goed- of afkeuring.
 
Zo verzenden/weg brengen. Dat wordt dus een week of 2/3 zonder CPU. Bale!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan