bijlag email sending

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je eerste bijlage werkt niet, en wat bedoel je met 'het onderwerp'?
Bedoel je niet het ontwerp?

ja dat bedoel ik met onderwerp en mijn eerse bijlage werkt wil.
maar het probleem is ik kan een email verzenden het dan ontvang ik de email maar ik krijg de bijlage niet. snap je?
de bijlage word niet versuurd maar de text en zo wel

Laatst bewerkt:
Moet ik nou ook nog bewijs leveren dat je bijlage niet werkt?
92746195.jpg

Kijk eerst even voordat je zegt of het wel/niet werkt.

En nogmaals, vertel even bij welke textbox je wat doet. Bijvoorbeeld:

TextBox1 is e-mailadres
TextBox2 is afzender

etc.

kijk naar de afbeelding dan word misshien as duidelijk.en ik bedoel textbox 1 werkt wel maar textbox 6 doet zijn werk niet.sorry daarvoor.
voorbeeld.PNG

Wakmen, ook jouw wil ik aanraden om je controls duidelijke namen te geven zodat je, als je met de code aan de gang gaat, ze direct kan herkennen. Want zeg nou zelf, standaard namen als TextBox1, Button1, LinkLabel1 zeggen ons natuurlijk helemaal niks en jouw waarschijnlijk ook niet.

Een voorbeeld: als je nou de Verzend button de naam 'btnSend' of 'btnVerzend' geeft, dan zie je in één oogopslag dat het om de verzend knop gaat.

En dit:
message.Attachments.Add("Pad_Naar_Een_Bestand")

...moet zijn:
message.Attachments.Add(New Attachment("Pad_Naar_Een_Bestand"))

Laatst bewerkt:
oke bedank ik zie dat jullie mij niet kunnen helpen toch bedankt allemaal :)

Geez, hij negeert gewoon mijn post met daarin de mogelijke oplossing voor het probleem. :/
Wakmen, hoe kom je erbij dat wij en met name Joz jouw niet kunnen helpen?

@TheMightyAtom: Dat deed hij net ook :confused:

Dus @wakmen: Voor de oplossing, zie TheMightyAtom's post!

ik negeer jou post niet maar gewoon ik denk dat ik fout zet en dat het een beetje moeilijk is om uit te leggen!ik kan niet beter dan dit uitleggen!
want ik heb bij alle textboxs de naam er bij gezet en ik snap niet wat joz bedoelt met

En nogmaals, vertel even bij welke textbox je wat doet. Bijvoorbeeld:

TextBox1 is e-mailadres
TextBox2 is afzender

want ik heb het toch goed uitgelegd?
:o

Eigenlijk legde je dat pas in de post nadat ik dat had gezegd uit.

TheMigthyAtom gaf, volgens mij, een prima oplossing. En jij zegt vervolgens dat we jou niet kunnen helpen.

Ik vermoed dat je de codes die gegeven zijn niet of moeilijk zelf kan implementeren, omdat je niet exact weet wat ze doen. Daarom stel ik voor dat je je project hier post. Ik ben bereid het voor je aan te passen. :)

het bestand is te groot:confused:
Mag ik het via u email sturen?
Wat is je email adres?:o

Nogmaals, geef je controls een duidelijk naam dat hun functie beter omschrijft. TextBox1 zou je tbEmail en TextBox2 zou je tbAfzender kunnen noemen. Plain and simpe. Dan zijn wij direct waar het om gaat en hoeven we ook niet te vragen welke textbox wat doet. Dit geldt ook voor andere controls die een belangrijke rol spelen in je programma.

En als ik in mijn eigen simpele email client een mailtje naar mezelf stuur met een attachment, dan komt deze prima aan omdat ik deze code heb gebruikt:
message.Attachments.Add(New Attachment("Pad_Naar_Een_Bestand"))

Dus doe ons een plezier en probeer het eerst uit voordat je gaat mekkeren dat we je niet kunnen helpen, want dat kunnen we wel.

hoe moet ik het uitleggen het gaat niet om een bestaand maar om verschilende het moet zijn als in hotmail een bijlage kiezen.
want ik maak een een programma die email verzend dus ook bijlagen snap je?die code die je hebt gegeven die werkt wil:)
message.Attachments.Add(New Attachment("Pad_Naar_Een_Bestand")
het is niet dat ik het niet wilt uitleggen maar ik vind het een beetje moelilijk om het uit te leggen :p
en jo hier is de link ik heb het op megaupload geupload link:
http://www.megaupload.com/?d=UL7EVAGP

Laatst bewerkt:
Je wil meerdere bijlagen kunnen toevoegen?

Vervang de bijlagen textbox met een ListBox en noem deze lbBijlagen.
Geselecteerde bijlagen verschijnen dan in de ListBox door middel van de OpenFileDialog

Code voor de OpenFileDialog:

Code:
        If open.ShowDialog = DialogResult.OK Then
            For Each Bijlage As String In open.FileNames 'Elk geselecteerde bestand...
                lbBijlagen.Items.Add(Bijlage) '...toevoegen aan de ListBox
            Next
        End If

Code voor het toevoegen van de bijlagen in het email bericht:

Code:
        If lbBijlagen.Items.Count >= 1 Then 'Kijk of er bijlagen zijn
            For i As Integer = 0 To lbBijlagen.Items.Count - 1 'Elk bijlage in de lisbox...
                Mail.Attachments.Add(New Attachment(lbBijlagen.Items(i))) '...toevoegen aan Mail.Attachments
            Next
        End If

Heb het net getest en het werkt.
PROOF OF CONCEPT FOR THE WIN! :D

Laatst bewerkt:
mag ik ook die van jo (graag) zien want ik wil ze alle twee testen.:) als je het niet erg vind :p.
want ander moet ik weer een nieuw project maken en....
bedankt
the mighty atom.

Hoezo moet je dan een nieuw project maken? Die code die ik je gaf doet toch wat je wil?

De code die ik heb gebruikt en zo zijn ander dan die van jou.
Dit is mijn programma en de ontwerp is ook ander.
mijn programma.PNG
jou programma
mijn programma.PNG
ik heb andere code gebrukt snapie???:d

ps:het is niet zo dat je code niet werkt want ik vertrouw jullie :love:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan