Bijlage E-mail openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnie r

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
1
Ik kan bijlagen van het bestandstype powerpoint (pps-bestanden) niet rechtstreeks openen in de E-mail zelf, ik krijg dan een foutmelding dat ik een koppeling moet maken via mapopties van het configuratiescherm . Ga ik de bijlage opslaan in een map en vervolgens via deze map openen dan lukt het wel, hoe kan dit??.
De mapopties in het configuratiescherm staan volgens mij goed want er wordt verwezen bij het pps bestand dat deze moet worden geopend met microsoft powerpoint, en als ik dit ga wijzigen kan ik het pps-bestand helemaal niet meer openen.

p.s. ik heb microsoft XP en gebruik outlook express 6
 
Kijk even hier

Indien Powerpoint 2003 geïnstalleerd staat ipv. de PowerpointViewer:
Vervang de aanroep
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\pptview.exe" "%1"
door
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\powerpoint.exe" "%1"
en voor Powerpoint 2007:
door
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\powerpoint.exe" "%1"

Verder de instructies volgen.

Succes,

Tijs.
 
Als bovenstaande te ingewikkeld is, sla het bestand dan op op de harde schijf.
Zoek het hierna op met de verkenner en klik erop met de re-muisknop. Kies dan voor openen met..... en zoek het programma op. Vink aan, dat dit programma altijd gebruikt moet worden.
 
Ik heb het vermoeden dat voor de extensie .pps meer dan 1 vermelding staat in verkenenr> extra> mapopties> bestandtypen.
Controleer dat eens, en laat er maar 1 staan. (powerpoints of viewer).
De rest met een .pps verwijderen.
Dat zou het probleem al moeten oplossen.

Anders zou kunnen dat je geen Powerpoint Viewer en geen Microsoft Office hebt geinstalleerd.
 
Vraag is als opgelost gemarkeerd.

Kreeg een e-mail van johnnie r dat mijn instructies hem voldoende geholpen hebben het probleem op te lossen.
bedankt voor de tip, nu kan ik pss bestanden in outlook weer rechtstreeks openen. Het was een simpele aanpassing dankzij jou hulp.

Bedankt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan