Bijlage outlook express kan niet geopend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacemaster

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hallo!

Ben alweer een tijdje niet meer in het forum geweest, maar heeft zich heel goed ontwikeld zoals ik zie. Heel goed! :thumb:
Ik heb een probleempje met mijn outlook, en hoop dat me iemand kan helpen hiermee.
Ik heb namelijk sinds kort XP geinstalleerd, en mijn oude emails overgezet (complete outlook express map) in het nieuwe Xp systeem.
Dat heeft 2 nare gevolgen met zich meegebracht:
1. Ik kan de bijlage's niet meer openen, d.w.z. niet alle. Afbeeldingen b.v. krijg ik wel geopend en .pps en .xls bestanden niet. Deze worden "grijzig" weergegeven, wat er normaal op wijst dat je het niet kan kiezen. Ik heb office samen met XP geinstalleerd, dus de programma's moeten herkend worden door het systeem.
2. Mijn oudere emails (vanaf oktober 2005 tot augustus 2005) krijg ik niet meer geopend, ik krijg dan de melding dat dit nog niet is gedownload. Maar ze staan toch in het archief? Er wordt dan een link afgebeeld voor ze alsnog in beeld te brengen door downloaden of wat dan ook, maar dan gebeurt helemaal niets. :( Alle emails na oktober 2005 tot heden krijg ik wel gewoon geopend.
Ook funktioneert outlook voor de rest helemaal normaal. Wat kan dit zijn?

Met vriendelijke groet,
Michel.

De vraag waarom de bijlages niet geopend kunnen worden is beantwoord.
Maar waarom kan ik mijn oudere emails plots niet meer openen? Bij mijn oude windows 98 kon ik tot 2002 terug mijn emails openen.
Nu heb ik al mijn oude emails voor augustus 2005 weggegooit, maar wil toch toegang hebben tot die vanaf augustus 2005. Wat is er hier nu aan de hand?

Ik heb in de bijlage een word document gevoegd, waar een handleiding in staat hoe je van o.e. een backup maakt.
Er staat ook in hoe je de backup hersteld.

Als je dat laatste deel volgt, heb je grote kans dat alles weer naar behoren werkt.
Het kopieren van de hele o.e. map is af te raden. Levert altijd problemen op.

Wat je nu het beste kunt doen mits je die kopie nog hebt: ALLE mails weggooien.
C:\ Documents and Settings \ USER NAME \ Local Settings \ Application Data \ Identities \ {HEEL LANG NUMMER TUSSEN ACCOLADES} \ Microsoft \ Outlook Express
Hier staan alle mappen als inkomend, verzonden, verwijderd postvak in.
Let op of de datum recent is.
Alle bestanden in deze folder kun je weggooien.

Handel nu de actie herstel van de backup af.
Dan heb je alle mails weer correct terug.

Laatst bewerkt:
Is het bovenstaande ook gelukt spacestar, kan je nu wel de xls bijlages openen vanuit OE. Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan