Bijna ALLE rar bestanden beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick1990

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
hallo,

Ik download wel eens rar bestanden maar die zijn echt bijna allemaal beschadigd. Als ik de beschadigde bestanden opnieuw download doen ze het soms wel. Het ligt dus niet aan de uploaders.

Waar kan dit in vredesnaam aan liggen?

Groetjes dick

Ik neem aan dat je rar bestanden download uit de nieuwsgroepen?

nein, mininova. maar eigenlijk het zelfde verhaal. Hoezo :shocked:?
Met avi files heb ik trw geen problemen

Laatst bewerkt:
Klinkt toch meer als een corrupte download. Wellicht dat er tijdens het downloaden iets mis gaat?

Wat download je?
Waarmee download je het?
Waarmee controleer je de integriteit van de bestanden?

Laatst bewerkt:
Nou, dat is niet hetzelfde verhaal.

Downloaden via toorents, of uit de nieuwsgroepen zijn 2 heel verschillende dingen.

Mbt het downloaden via toorents moet ik je het antwoord verschuldigd blijven.

wat download ik: Software, spellen
Waarmee: Utorrent
Intergriteit, contoleeren, moeilijke vraag :p: Utorrent controleerd het volgens mij niet na?
Kan Utorrent inderdaad niet controleren met MD5-hashcode, om te zien of het Precies het zelfde is? Utorrent geeft mij wel de hashcode maar hij doet er blijkbaar niet veel mee.

Btw: Winrar geeft deze fout:
! C:\Documents and Settings\********\Mijn documenten\Downloads\[NDS]Guitar_Hero_On_Tour[EUR][ESPALNDS.com].rar: CRC niet correct. Het bestand Guitar_Hero_On_Tour.nds is beschadigd

Kan je hier iets mee (A)

Kan het aan winrar liggen? aan windows? aan utorrent?

Met andere uitpak programma's zoals 7zip is het ook beschadigd.

Laatst bewerkt:
De bestanden zijn niet te repareren zegt winrar, en 7zip kan het ook niet.

nieuwste firmware voor je router?

bel even naar je internet provider en vraag of ze je router willen monitoren in verband met dit probleem. Als ze hetzelfde constateren, kunnen ze je een nieuwe router opsturen.

Probeer eens je firmware van je router te updaten. Typ naam en model in en kijk of je wat updates kan krijgen. Geef anders even de naam en modelnummer etc. door, dan kijk ik wel voor je als je wilt.

eey top, hier heb ik wat aan :) ik ben nu niet thuis. Ik zal zaterdag na de middag meer informatie geven.

Ik zou even de firmware update er van en hopen dat het werkt :D Je hoort nog van me ;)

Groetjes dick

Touchstone modem TM502B/220 dit is de modem die ik gebruik.
Ik gebruik trouwens Chello.

Ik kan echter geen firmware vinden op het internet :S ?

Laatst bewerkt:
http://arrisi.com/support/usb/index.asp

Wat je niet vertelde is dat het een usb modem is en wat je niet wist is dat het eigenlijk van de maker arrisi is.
Had ik jouw even moeten vertellen. Maar goed, de link is er en je kan jouw versie er gewoon vanaf downloaden. Alleen staat er dat het telephony modem is...
heb je toevallig geen router erop aangesloten? Je hebt chello, wat nu upc is, neem ik aan?

weer wat extra info opgezocht voor je voor het instellen etc. Misschien heb je er wat aan. Staat ook wat in over .PAR bestanden. Die zitten bij een ingepakte reeks van parts en met dat .PAR bestand kan je de hele download controleren en eventueel repareren.

veel succes.

ps; internet provider opbellen...

Laatst bewerkt:
eey! inderdaad er staat dat het USB moet zijn. maar ik de kabel is geen usb. Ik heb hem daarom in een netwerk adapater gedaan en dan naar usb. Dus het is geen USB modem toch ?

In de instalatie prodedure staat dat de modem in een usb moet zitten??

Ik heb inderdaad UPC. Dus ook bellen dus dat klopt.

Sorry voor de mindere informatie.

Laatst bewerkt:
Kan ik de drives tog installeeren zonder problemen? Ik kan het proberen want uit eindelijk zit het inderdaad in een usb en het is wel de zelfde modem.

aanpassing:
Ik zie inderdaad dat er een USB ding opzit. hij is daar wel niet geinstalleerd maar het moeten de goede drivers zijn.

We zullen het zien ;)

Toppertje!

Laatst bewerkt:
Het zijn de goede drivers voor jouw kaart. Anders moet je gewoon een andere kaart erin zetten. Die dingen kosten 5 euro ofzow, heb zelf ook nog 10 van die netwerkkaarten liggen. Jij hebt dus een modem op UPC aangesloten en in je pc zit een usb netwerkkaart aangesloten om contact met internet te maken? Ik haal het even voor me, want weet niet hoe het eruit ziet. Heb zelf hier casema, heb ook hier een draadloos router ertussen met usb flashsticks, dus dat houdt in dat ik niet een ingebouwde netwerkkaart heb. Heb jij dat wel of moet je ook via usb sticks verbinding maken?

je hebt je beeld helemaal goed voor je. Er zit geen netwerkkaart hierin vandaaar die netwerkadapter naar de USB poort van mijn pc.

UPC --> Modem --> Netwerkadapter --> USB Poort.

(( ik ben om 4:15 weer terug ;) ))

Het kan ook geen kwaad om de drivers te installeren en te bekijken hoe en wat. Kijken of je probleem daarmee opgelost zal worden. Het gaat immers om je .rar bestanden, maar heb op internet gezien dat het niet alleen bij .rar bestanden zal zijn. Ook andere formaten gaat hij raar doen. Anders verwijs ik je naar een payed server waar je hetzelfde vandaan kan halen om te testen of de rar bestanden daar het wel goed doen...
Ik mag hier niets met illegale dingen bezighouden en dat ga ik dus ook niet doen. Aangezien dat van nieuwsgroepen downloaden ook illegale content bevat, maar goed.
We gaan even uitsluiten of het nou aan de nieuwsgroepen ligt, of dat het aan de bestandsoverdracht ligt waarbij packets verloren gaan die essentieel zijn voor het openen.

Wil dit weten van je?

Welke winrar versie?
Welke bron van de downloads?
Internetversnellers? Onderbreek je de download dan wel eens, kan bij bepaalde servers tot fouten leiden, mist hij bepaalde content...

Verwijs je dan naar een ander hulpmiddel die automatisch repareert voor je:
http://www.sabnzbd.org/

Vaak is de bron niet goed, maar in jouw geval is de overdracht niet goed lijkt mij, staat dus nog niet helemaal vast. Je kan dus proberen het via een andere nieuwsgroep te proberen.

Hoop dat je hiermee iets hebt opgeschoten en wil graag de antwoorden weten om je verder te helpen.

Ik gebruik geen nieuwsgroepen, ik donwload met torrents. Ik heb wel eens een spelletje gedownload van 3 gig. Dit zat bijvoorbeeld verdeeld in 100 rar bestanden, en daar van zijn er 6 beschadigd. Verder op de torrent site staat dat alles werkt, geen rare reacties. Toen heb ik die 6 die beschadigd waren van de zelfde torrent gedownload en toen deden ze het wel. Dus eigenlijk is het wel duidelijk dat het iets met mij te maken heeft?

Ik heb de drives gedownload alleen krijg ze niett geinstalleerd :o.
Ik merk dat ik helemaal geen drivers van die modem heb geinstalleerd (denk ik)

De AEI usb to fast ethernet adapter (de internet adapter) daar heb ik wel de drivers van geinstalleerd en dat was genoeg om internet te krijgen. Ik heb daar bestandsversie 2.01 van.

Winrar versie: 3.71 (demo versie btw)
Download site: Mininova.org
Geen rare internet versneller of iets.

Groetjes Dick

PS: Zouden mijn .Avi files mischien ook Corrupt zijn alleen merk ik er niks van?

Laatst bewerkt:
Ik heb hier 3 goede oplossingen voor je die hoogst waarschijnlijk gaan helpen:

1
a....Open de .rar file die je gedownload hebt met Winrar.
b....Kijk dan in de taakbalk bij; Options > Settings > tabje 'Paths' en zie of bij de tijdelijke locatie (bijvoorbeeld C:\temp) wel voldoende schijfruimte is. Anders moet je even een andere locatie invoeren met meer schijfruimte.

2
Als er een .sfv bestand bij zit dan kun je deze altijd gebruiken om je winrar files te controleren. Dit kan bijvoorbeeld SFV Checker; http://www.traction-software.co.uk/SFVChecker/
Installeer het programma, sleep het .sfv bestand in het programma en hij controleert of alle files goed zijn of dat ze juist corrupt zijn.

3
Je kan ook het programma Quickpar gebruiken, als er .par files bij zitten kan je deze gebruiken met het programma om ze te repareren mocht het nodig zijn.
ga naar start -- alle programmas-- winrar

blader in winrar naar de map met uw rar-bestand,selecteer uw bestand door
erop te klikken en klik dan in winrar (rechtsboven) op herstellen.

Over je videofiles gesproken, als hij het gewoon goed doet dan is er niks aan de hand daarmee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan