Bijwerken naar Windows 10 mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitleypike

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Berichten
44
2015-08-11_085921.jpg
Ik krijg al vele dagen deze melding. Wat kan ik hier aan veranderen.
Hartelijk dank voor de reacties
 
Lange Pier hoe doe je dit? ik heb de USB stick van Wi 10 gemaakt. Hoe open ik deze vanuit windows?
 
Hallo whitleypike,

Er bestaat een simpele oplossing voor jouw probleem:

1. Ga naar de volgende map: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
2. Verwijder alles wat in deze map staat.
3. Druk op windowstoets+R, type in cmd gevolgd door enter.
4. Type in dat venster: wuauclt.exe /updatenow gevolgd door enter.
5. Ga nu terug naar het Windows updatescherm.
Als het goed is moet er nu staan: Windows 10 downloaden. Zo niet, zoek dan naar updates en Windows 10 zal gedownload worden.

Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost wordt. Succes! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Multirobert, heb hetzelfde probleem, kan ik alle updates in die map, ook de oudere, zonder probleem verwijderen? Dat zijn er veel, ook mappen.
 
Laatst bewerkt:
Jahoor, je kan alles in de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download gewoon verwijderen. Het is gewoon veilig. Ik zat zelf met hetzelfde probleem en heb het hiermee kunnen oplossen. ;)

Als je (o.a.) zoiets als dit ziet, kun je al die mappen gewoon verwijderen:

6pq4ae.png
 
Laatst bewerkt:
Multirobbert.

Ik heb het uitgevoerd zoals je had aangegeven. En het werkt.
Bedankt voor je hulp en ik ga er mee aan de slag.
Groetjes
 
Hallo Multirobbert.
Ik ben ontzettend blij met jou oplossing, en de download is gelukt.
Alleen ik heb hem nog niet geinstalleerd. De reden hier van is dat ik door mijn omgeving wordt gewaarschuwd om het voorlopig niet te doen .
De redenen om het niet te doen is volgens hun omdat er nog vele bugs etc inzitten. Ik heb al veel gelezen, maar ik zou toch graag Uw mening horen wat ik het beste kan doen.
Ik zie Uw antwoord dan ook tegemoet en bij voorbaat hartelijk dank.
Groetjes
Jos
 
Hallo Jos,

Direct na de upgrade heb ik een nieuwe videokaartdriver moeten installeren, omdat de oude niet meer werkte op Windows 10. Verder was Windows 10 op dag 1 erg traag, maar dat was op dag 2 verholpen (waarschijnlijk updates). Op dit moment heb ik voor mezelf nog geen problemen ondervonden, maar zoals u ziet hebben op dit forum meerdere mensen problemen. Het is denk ik maar net welke software en welke randapparatuur er op de computer is aangesloten.
Ikzelf zou de gok wel wagen. Als er teveel bugs inzitten, dan zou u kunnen wachten op eventuele updates van Microsoft, maar u kunt ook (tot een maand na de upgrade) weer terug naar uw oude Windows.
Ik hoop dat ik u hiermee genoeg advies heb kunnen geven. :)
 
Hallo Multirobbert.
Ik heb je advies opgevolgd en de gok genomen.
Tot op heden eigenlijk geen problemen ontdekt. Gelukkig.
Waar ik wel mee zit, en wat ik niet kan vinden is het volgende.
Bij de introductie van Windows 10 lieten ze van die mooie tegels zien. Maar die zie ik niet. Vele dingen zijn zoals ze ook al in windows 7 te zien waren. Kan ik dat veranderen of gewoon zo laten.
Ik hoor graag van je.
Groetjes
Jos
 
Hallo Manamana.

Inderdaad dat bedoelde ik. Ik ben weer een stukje wijzer.
Bedankt.
Groetjes
Jos
 
Met z'n allen vormen we een goed team! :thumb:
Als u nog ergens mee zit, stel gerust uw vraag!
 
Hallo Robbert.
Dat jullie een goed team vormen ben ik van overtuigd. Hartelijk dank dan ook.
Maar nu ik windows 10 heb geinstalleerd en er mee werk wordt ik bij diverse programma's geconfronteerd met fout meldingen. Dit is niet leuk en eigenlijk niet werkbaar.
Vandaar dat ik weer graag terug ga naar mijn vertrouwde windows 7. Ik heb ook het recht om binnen 1 maand nog terug te kunnen.
Maar daar is al weer het volgende probleem. Als ik wil veranderen moet ik dat bij instellingen doen. Maar daar kan ik niet komen.
Als ik met de linkermuis op het windows symbool op de taakbalk klik moet er een submenu komen , maar bij mij geen enkele reactie.
In de veilige modus kan ik ook niet komen, dus je begrijpt mijn stemming in deze.
Ik hoop dat je de oplossing hebt en hoor graag.
Heel veel groeten
Jos
 
@multirobbert werkt dit ook wanneer het bijwerken vastloopt op 24% tijdens het kopiëren van bestanden?
 
Hallo Jos, jammer dat het niet werkt, wat is er dan aan de hand. Geef eens aan welke foutmeldingen je krijgt.

Denk er nog eens over na of je dit wel gaat doen. Welles nietes enz enz. Natuurlijk kun je altijd terug als het goed is.

Ik heb even een screenshot gemaakt voor je. Hoe het eruit moet zien bij jou.

terug naar windows 7.JPG

Of lees dit. http://computertotaal.nl/pc/windows-10-terugzetten-naar-oude-windows-66463. Geldt ook voor terug gaan naar windows 7.

Heb je nog foutmeldingen vermeld ze precies en we kunnen met velen kijken :pof we je kunnen helpen. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan