• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost biljart wedstrijd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Harry6414

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2025

van een biljartwedstrijd wordt de stand bijgehouden in een telstaat. nu wil ik op een scorebord steeds 7 complete beurten uit deze telstaat zien als de 8ste beurt wordt ingevuld in de telstaat dan wil ik dat van alle formules die op het scorebord staan de rijnummers met 1 worden verhoogd zodat de een omhoog schuivend effect krijgt en de 8ste rij weer gevuld kan worden met de volgende beurt

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Harry,

Welkom. Je hebt een PDF geupload. Daar kunnen we niks mee.

Plaats even een voorbeeldje in excel zodat we daar de formules kunnen maken en testen.

Hoezo is je bericht zo vet gedrukt? Lijkt me nergens voor nodig?

Upload alsjeblieft je originele Excelbestand, ontdaan van gevoelige informatie, want het tabblad "telstaat" ontbreekt.
Laat de formules in de cellen staan, want met uitgeschreven formules ernaast schieten we niets mee op.

Een uiteraard wel geanonimiseerd, als dat nog niet zo is

ik begrijp de bedoeling niet maar zoek je zoiets?
werkt met vba dus eerst het bestand opslaan als xlsm en dan het nieuwe bestand openen.

Bijlagen

hier het juiste bestand
Bericht automatisch samengevoegd:

nee geen VBA. de bedoeling is dat als het werkt, dat ik dan deze formules over kan zetten naar een bestand met alleen het scorebord zodat het op een tv of monitor is te zien die dan aan de muur hangt maar de laptop op een tafeltje

Bijlagen

Dit is een klusje voor de formule verschuiving()..

Zie bijlage zodra een 9e score wordt ingevoerd in kolom AM gaan de scores "rollen"

Er is ook een celopmaak toegepast waardoor er geen 0 waarden worden getoond.

Bijlagen

Office 365 formule.
Code:
=NEMEN(FILTER(AL5:AM64;AM5:AM64<>"");-8)

=NEMEN(FILTER(AL5:AM64;AM5:AM64&lt;&gt;"");-8). ik heb deze formule er in gezet maar krijg de formule te zien in de cel. niet wat hij moet weergeven

ik hen excel 2019

Dit is een klusje voor de formule verschuiving()..

Zie bijlage zodra een 9e score wordt ingevoerd in kolom AM gaan de scores "rollen"

Er is ook een celopmaak toegepast waardoor er geen 0 waarden worden getoond.
hij doet wel iets van schuiven maar geeft de waarde uit de telstaat niet juist weer

Hier mijn oplossing
voor de beurtnummers gaat het goed ook het schuiven maar de waardes uit de scorelijsten worden niet correct over genomen en geven ### in alle cellen voor de score

Laatst bewerkt:
Laat eens zien wat niet precies goed gaat want ik kan dit reproduceren.

hij doet wel iets van schuiven maar geeft de waarde uit de telstaat niet juist weer
[

Met welke Excel versie werk je? een aantal oplossingen vraagt M365 om goed te werken.

Bij mij komen de waarden in het voorbeeldbestand dat ik heb geupload overeen met de invoer kolommen

Ah, niet gezien. Helaas werkt mijn oplossing dan niet.

Lastige is dat ik vrij zeker weet dat het met VERSCHUIVING() maar ik heb geen excel 2019 versie ter beschikking om het te testen

ik zie dak jullie aardig jullie best doen. er gaan dingen goed maar ook dingen niet goed.
ik hen dan ook het bestand nog een keer bijgevoegd en heb op blad 1 het een en ander uit gelegd. water tot nu voor formules in het scorebord staan lijken te werken maar zo dra je verder gaat met het verder verloop van de wedstrijd in te vullen in de telstaat dan gaat het mis. dus met mijn uitleg hebben jullie een beter uit gangs punt. alvast bedankt

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan